Qızıl açarı nə vaxt tapa bilərik?
Qızıl açar... Adından da belə görünür ki, bu açar çox şeyə qabildir və onun kilidinə düşəcəyi qapının arxasında maraqlı, qeyri-adi, hətta sehrli nələrsə gizlənə bilər. Bəlkə də həmin qapının arxasında olanlardan pis adamların xəbər tutması heç gərək deyil. Axı, onlardan nə desəniz, gözləmək olar.
Elə şahidi olduğumuz əhvalatın qəhrəmanları da bizim kimi təşviş içindədirlər, istəmirlər ki, qızıl açar zülmkar Karabas-Barabasın əlinə düşsün! Bəs bu əhvalat necə cərəyan edəcək, qızıl açar kimdə qalacaq?
Yəqin ki, söhbətin hansı əhvalatdan və kimlərdən getdiyini təxmin etdiniz. Məsələ ondadır ki, həmin söhbətə mövzu olacaq əhvalat bu dəfə Azərbaycan Dövlət Musiqili Teatrında baş verəcək, tanıdığımız sevimli nağıl qəhrəmanları bu səhnədə bizimlə görüşə gələcəklər. Amma əsas qəhrəman Karlo Koldoninin Pinokkiosu yox, Aleksey Tolstoyun Buratinosu olacaq. Məşhur rus yazıçısının “Qızıl açar və yaxud Buratinonun macəraları” nağıl-povesti əsasında hazırlanan tamaşanı kollektiv tezliklə balaca teatrsevərlərə təqdim edəcək.
Biz isə ənənəmizə sadiq qalaraq tamaşanın məşq prosesini izləməyə gəlmişik.
…Salon sakit, tamaşaçısız, səhnə işıqlı və dekorlu. Elə bu an quruluşçu rejissor Elməddin Dadaşovun səsi eşidilir. O, rejissor assistenti Sevinc Məmmədovanın adını çəksə də, bu çağırış tamaşada məşğul olan hər kəsə aiddir, yəni assistent sənə deyirəm, aktyorlar, siz eşidin:
- Sevinc, hər kəs yerində olsun. Pərdə açılanda mən
heç kimi səhnədə görməyim.
Ta elə olmasın ki, hər kulisdən
kimsə səhnəyə
boylansın. Kulisdə
də tam səssizlik!
İkinci zəng çalınır
və başlayırıq.
Səssizlik demişkən, aktrisa Gülcahan Salamovanın səsi bu tamaşada
Nağılçı rolunda
çıxış edir.
Səhnədə özü görünməsə
də, səsi tamaşaçıları baş
verəcək hadisələrə
hazırlayır. O, şirin,
maraqlı nəyinsə
baş verəcəyinə
tamaşaçını hazırlayan
səs tembri ilə Karlo atanın (Ağaxan Şərifov) darıxmamaq
üçün özünə
odundan bir oğlan uşağının
fiqurunu yonduğundan, sonradan oduncaq oğlanın əsl insan kimi canlanmasından
bəhs edir.
Tamaşa üzərində çalışmalar
yekunlaşmaq üzrədir
deyə, quruluşçu
rejissor məşq prosesini saxlamır, sadəcə, iştirakçıların
tempdən çıxmamasına,
mizanların pozulmamasına
nəzarət edir. Baletmeyster, Əməkdar
artist Yelena Ağayeva isə
aktyorların rəqsinə
və plastikasına diqqət yetirir, onların hərəkətlərinin
musiqinin taktına uyğun gəlməsi üçün xırda düzəlişlərini edir.
Yaradıcı heyətin adını
çəkmişkən, deyək
ki, bu, illərdən
bəri teatrda həm aktyor, həm də rejissor kimi çalışan,
bir çox tamaşada rejissor assistenti və ikinci rejissor olmuş Elməddin Dadaşovun quruluş və musiqi tərtibatı verdiyi ilk müstəqil tamaşasıdır.
Tamaşanın bədii
rəhbəri Əməkdar
incəsənət xadimi,
sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə
doktoru Əliqismət
Lalayev, quruluşçu
rəssamı Vüsal
Rəhim, baletmeysterləri
əməkdar artistlər
Yelena və Zakir Ağayevlərdir.
Rejissorun aradabir tamaşanı saxlayaraq, gah işığı, gah aktyorların çıxışını
nizamlaması olmasa, tamaşanı bitmiş hesab etmək olar. Hazır demişkən,
arada quruluşçu
rejissor Elməddin Dadaşov sözünü
unudan, çıxışa
ləngiyən aktyorların
ünvanına atmaca atır: “Yox eee… biz hazırıq, lap elə sabah tamaşanı təhvil verərik”. Yəqin atalar “sözün
düzünü zarafatla
deyərlər” ifadəsini
bu halları nəzərə alaraq söyləyiblər.
Amma hansı
aktyorun özündən
arxayın olduğunu bilə bilmədik. Bir də
ki, nəyimizə gərək? Qoy, sənət
mətbəxinin sözü-söhbəti
elə mətbəxdə
qalsın, bizə səhnədə görəcəyimiz
tamaşa bəsdir.
Tamaşaya gəlincə, əsəri
dilimizə Əməkdar
artist Nicat Kazımov çevirib. Musiqi tərtibatında isə
1975-ci ildə istehsal olunmuş «Buratinonun macəraları» filminə
yazılmış musiqidən
– məşhur bəstəkar
Aleksey Rıbnikovun dillər
əzbəri olan musiqisinin aranjimanından istifadə edilib, mahnılara Azərbaycan dilində yeni mətn yazılıb. Səhnə əsərində
əməkdar artistlər
Səmayə Musayeva, Nahidə Orucova, aktyorlar Möylə Mirzəliyev, Məhərrəm
Qurbanov, Gülnarə
Abdullayeva, Rəsmiyyə
Nurməmmədova, Ağaxan
Şərifov, Ruslan Mürsəlov, Telnaz Hüseynova, Gülnarə
Əzizova, Hüseyn Əlili, Səmədzadə
Xasıyev, Zaur Əliyev, Mehriban Rəcəbova, Elnarə Nağdəliyeva, Gülçöhrə
Abdullayeva, Nərmin Əliyeva, Eleanora Mehdiyeva və Rauf Babayev məşğuldur.
Uzun illər
uşaq tamaşalarında
çıxış etməmiş
tanınmış aktyorlar
Səmayə Musayeva (Tortila tısbağa), Nahidə Orucova (Alisa tülkü), Möylə
Mirzəliyev və Məhərrəm Qurbanov
(Karabas-Barabas) da həvəslə məşq
edirlər. Hətta Nahidə xanımın ədalarına min bir çalar qatdığı
Alisası nə hiyləgər qadınlardan,
nə də Səmayə xanımın
Tortilası xeyirxah, bütün uşaqları
sevən, səbirli pedaqoqlardan geri qalır.
…Məşq bitir, rejissor qeydlərini aktyorlara və bütün yaradıcı-texniki
heyətə bildirir, rejissor köməkçisi
isə bir neçə aktyora baletmeyster Yelena xanımın
onları yuxarıda rəqs zalında gözlədiyini deyir. Deməli, rəqslərdə nəsə
hələ tam yerində
deyil. Olsun, premyerayadək hər
şey yerini alacaq.
Biz isə quruluşçu
rejissor Elməddin Dadaşov ilə söhbət edirik.
- Elməddin, deyəsən,
sizin “Buratino” heç də hamımızın ən azı filmdən tanıdığımız Buratino
olmayacaq.
- Deyəsən, elədir. Əsərin səhnə variantında bir sıra obrazları ixtisara salmışıq:
aşpazlar, polislər
yoxdur, əvvəzindəsə
Tortilanın köməkçisi
qurbağa Bubi var.
- Aktyorların səhnədəki
geyimləri də diqqətimizi çəkdi…
- Teatrımızın geyim rəssamı Yelena Almazova
çox gözəl geyimlər hazırlayıb,
obrazların qiyafəsi
üzərində həvəslə
işləyib. Əminəm ki, uşaqlar sevimli qəhrəmanların
xarici görünüşünü
də çox bəyənəcəklər.
- Teatrdakı uşaq tamaşalarının fonoqram
musiqi ilə müşayiət olunduğunu
bilirik. Amma duyduğum qədər
“Buratino”nun da musiqi tərtibatında orkestr işləməyib.
- Elədir, tamaşanın musiqi tərtibatı məsələsi müzakirə ediləndə Əliqismət müəllim maraqlandı ki, sənin üçün çətin olmaz ki? Cavab verdim ki, özümü bu işdə də sınamaq istəyirəm. Aleksey Rıbnikovun həm “Buratino” filminə, həm digər bədii və cizgi filmlərinə yazdığı musiqiləri, mahnılarını, bütövlükdə 500-ə qədər musiqi nömrəsini dinləyib yığmışdım. Həmin musiqi nömrələrinin əsasında tamaşanın partiturasının hazırlanmasına təxminən iki il vaxt sərf etmişəm, dicey dostlarımın köməyilə musiqini bu gün eşitdiyiniz hala gətirmişik.
“Buratino” tamaşasının son ştrixləri dəqiqləşdirilir, rəqs nömrələri cilalanır, aktyorların səhnə libaslarına alışması prosesi gedir. Axı premyeraya az qalıb. Martın 9-da və 10-da Buratino dostları Pyero, Malvina, Artemon ilə balaca teatrsevərləri Musiqili teatrda gözləyəcək. Düzdür, onlar tək deyillər, yumşaq qəlbli Karlo ata da, əzazil Karabas-Barabas da, xeyirxah Tortila da, hiyləgər Bazilio ilə Alisa da onlarla birlikdədir. Üstəlik, tamaşanın musiqisi qəhrəmanları kimi balacaların xoşuna gəlməklə yanaşı, onların valideynlərini bir qədər keçmişə, qayğısız uşaqlıq çağlarına qaytaracaq.
Gülcahan
MİRMƏMMƏD
Mədəniyyət.- 2019.- 1 mart.-
S.5.