“Sənətə vurğunluğum,
yolumu davam etdirən
övladlarım, ailəm mənə yaradıcılıq eşqi verir”
“Dünyasını dəyişənə qədər rəssamın fırçası əlində olmalıdır” deyir 93 yaşlı həmsöhbətim. Özünü şanslı sənətkar hesab etsə də, qazandığı nailiyyətləri həm də sənətdə prinsipiallığı ilə əlaqələndirir. Azərbaycanın Əməkdar rəssamı, 1995-ci ildən Türkiyədə yaşayıb-yaradan, Kayseri şəhərindəki Ərciyəs Universitetinin müəllimi olan Rəhim Məmmədovun özünəməxsus üslublu, fəlsəfi anlamlı əsərləri düşündürücü və maarifləndiricidir.
– Ənənəvi sualdan başlayaq. Necə oldu ki, bu peşəni seçdiniz? Ailədə, yaxınlarınız arasında rəssam olubmu?
– Ailəmizdə mənə qədər rəssam
olmayıb. Amma anam toxuma işini bacarar və çox sevərdi. Bəlkə də
anamın toxuyarkən
atdığı rəngli
ilmələr məni
rəssamlığa yönləndirib.
Sənətə gedən
yolum öncə Əzim Əzimzadə adına Azərbaycan
Dövlət Rəssamlıq
Məktəbindən başlayıb.
Daha sonra təhsilimi Moskva və Sankt-Peterburqda Rəssamlıq akademiyalarında davam etdirmişəm. Monumental rəssamlıq ixtisası
üzrə məzun oldum. 1958-ci ildə
Bakıya qayıtdım
və Azərbaycan Rəssamlar İttifaqına
üzv oldum. Sonra məni Sumqayıt şəhərinə baş
rəssam təyin etdilər. 1961-ci ildə
Azərbaycanın tanınmış
rəssamı Mikayıl
Abdullayevlə görüşdük, mənə
dedi ki, sənin yerin İncəsənət İnstitutudur
(indiki Mədəniyyət
və İncəsənət Universiteti –
red.). Orada işə başladım, bu ali təhsil
ocağında kafedra müdiri işlədim, dosent oldum.
– Yaradıcılığınızda hansı janra üstünlük verirsiniz?
– Divar rəsmləri, qrafika, rəngkarlığın
müxtəlif janrlarında
çəkmişəm. Sankt-Peterburq Rəssamlıq Akademiyasında divar rəsmi ixtisası vardı. Mən o ixtisası seçdim
və sonra da daha çox
bu sahəyə bağlandım. Bakıda Musiqili
Komediya Teatrı üçün mozaika texnikası ilə çəkdiyim diplom işimə görə Beynəlxalq universitet tələbələrinin sərgisində
xüsusi qabiliyyət
mükafatına layiq görüldüm.
Bakıya döndükdən sonra
ilk mozaik divar rəsmim “Ceyran” kafesinin girişi üzərində yer aldı. Sonradan o kafeni sökdülər.
“Rəqqas qız”,
“Əlində dəf tutan gənc qız” adlı mozaika işlərim Moskvada sərgiləndi.
Rəssam Tofiq Ağababayev
ilə birlikdə Azərbaycan Dövlət Sirkinin böyük divarı üçün
“Azərbaycan sirki” mozaik lövhəsini yaratdıq. Sözügedən əsərdə xalı-kilim rəsmlərindən
ilham alıb onları stilizə etdim. Bu əsər
Azərbaycan SSR Nazirlər
Şurası tərəfindən
ilin Milli rəsm sərgi-müsabiqəsi
çərçivəsində xüsusi mükafata layiq görüldü.
Sovet İttifaqı və İranın ortaq layihəsi olan “Araz” su
bəndində yer alan, mozaik
və metal qarışığı
texnikası ilə hazırlanan əsərim digərlərindən fərqlidir. Bakıda “Neftçi” futbol komandasının bazasında
lövhə üzərinə
də mozaika çəkmişdim. Onu da deyim ki,
divar rəsmi böyük həcmli iş olduğu üçün kollektiv əmək tələb edir. Mən əsasən rəssam
Tofiq Ağababayevlə
işləmişəm.
– Şuşa ilə
bağlı rəsmlər
də çəkmisiniz…
– Şuşanın yaradıcılığımda
xüsusi yeri var. Bacım 1960-cı illərdə
Şuşada həkim
işləyirdi. Ona baş çəkməyə
gedərdim, Şuşanın
mənzərələri məni
valeh edirdi. Çoxlu etüdlərim olub Şuşadan. Hazırda
o işlərdən əlimdə
iki rəsm qalıb: “Cıdır düzü” və digər bir mənzərə rəsmi.
– Hər bir yaradıcı
insan kimi, rəssamı da ilhamlandıran səbəb
olur və nəticədə bir əsər doğulur. Bu mənada Sizə ən çox ilham verən, təsir edən nədir?
– Tamamilə doğrudur. Yazmaq üçün də, çəkmək üçün
də bir səbəb, ilham mənbəyi olmalıdır.
Rəssam var özünü
portretlə, rəssam
var mənzərə ilə, təbiətlə,
siyasi və ya sosial mövzulu
əsərlərlə ifadə
edir. Bu həm
də rəssamın ovqatı, hadisələrə
baxışı və
dünyagörüşündən asılıdır. Bir hadisəyə
hər rəssam öz prizmasından fərqli baxıb, fərqli görüb, fərqli ifadə edə bilir. Elə fakt ola bilər ki, o illərlə rəssamın iç dünyasında qalar və sonra yaradıcılığa
çevrilər.
Məsələn, mən
anamın rəsmini çəkərkən uşaq
vaxtından onda müşahidə etdiklərimi
də çəkdim:
o sevdiyi bir işi gördüyü üçün toxuyanda çox xoşbəxt görünərdi, bununla
yanaşı məmnuniyyətinə
düşüncəli bir
ana qayğısı da qatılar və qarşımda məni heyran edən bir mənzərə
açılardı. Mən bunu
ifadə etməyə
çalışdım. Rəssamı hansı fakt
təsirləndirirsə, onu
çəkmək istəyir.
Bir fakt da deyim. Biz sənətinə və insanlığına böyük
dəyər verdiyim rəssam Səttar Bəhlulzadənin emalatxanasına
yaxın yerdə yaşayırdıq. Onun danışarkən
emosional olmasını
hər zaman diqqətlə müşahidə
edirdim. Və bir gün onun bu məqamını
eskizə köçürdüm,
sonra yağlı boya ilə işlədim,
rəsmi görəndə
çox bəyənmişdi.
Yəni bir rəssam kimi məni bəzən çoxlarının
əhəmiyyət vermədiyi
hadisələr də
təsirləndirir. Hətta
ailə, məişət
mövzusu belə mənim predmetim ola bilir.
– Kayseridə həm müəllim, həm də rəssam kimi fəaliyyətinizi davam etdirirsiniz. Bu yaşda Sizin üçün
çətin deyilmi?
– Mənim Kayseriyə
gəlmə səbəbim
rəssam Qorxmaz Sücəddinovla bağlıdır. O, məndən
öncə Ərciyəs
Universitetində çalışırdı.
Qorxmaz müəllim yaradıcılığımla
bağlı dekanla danışdı, dekan da məktub yazaraq məni dəvət etdi. Universitetə gələndən sonra türk rəssam Oğuz Gülərlə birlikdə
burda rəssamlıq bölməsini qurduq.
Rəssamlıq qədər müəllimliyi
də sevdim. Çəkməklə yanaşı, çəkməyi
öyrətməyin də
başqa bir zövqü var mənim üçün.
Müəllimlik də həyatımın
bir hissəsinə çevrilib.
Türkiyədə tez-tez sərgilərimiz
olur. Son dəfə İzmirdə oldu. Kayseridə Gövhər Nəsibə
adına xəstəxananın girişində
və muzeyində rəsm əsərləri
işlədim. Portretlərin çəkilməsi ilə
bağlı sifarişlərim
də olur.
Hər tətil
vaxtı Azərbaycana
gedib rəssam dostlarımla görüşürdüm. Türkiyədə qəribçilik çəkməmişəm.
Mənə öz vətənim
kimidir, dilimiz, dinimiz, adət-ənənələrimiz
eynidir. Türkiyədə çox sayda
azərbaycanlı rəssam
yaşayır. Qardaş ölkədə
bizə, sənətimizə
böyük dəyər
verirlər. Ötən
il çalışdığım
Ərciyəs Universitetinin
dosenti, tanınmış
Azərbaycan musiqişünas-alimi
Müzəffər Əsgərov
rəhmətə getdi,
ali təhsil ocağının rəhbərliyi
onun adını universitetin böyük bir İncəsənət
salonuna verdi. Müzəffər müəllimin İncəsənət
fakültəsinin qurulmasında
və fəaliyyətində
böyük zəhməti
olmuşdu. Təbii ki,
qardaş ölkədə
ziyalılarımıza həm
sağlığında, həm
də vəfatından
sonra verilən dəyər bizi sevindirir.
Yaşa gəlincə, 7 ildən sonra 100 yaşım olacaq (gülür və həyat yoldaşı Süphiyyə
xanıma baxaraq deyir) Mənə həyat verən sənətimə heyranlığımla
yanaşı, Süphiyyə
xanımın qayğıkeşliyidir.
– Allah ayırmasın. Ailədə davamçılarınız varmı?
– Mən özümü həm də şanslı ailə başçısı sayıram.
Oğlum
da, qızım da rəssamlıq yolunu seçdi. Oğlum Ərciyəs Universitetində
çalışır, emalatxanası
var. Süphiyyə xanımın
da yaradıcılığa,
sənətə həmişə
marağı olub.
Amma o, valideynlərinin arzusunu yerinə yetirib və bu peşənin
ardınca getməyib.
Buna baxmayaraq o da bizimlə bərabər çəkir,
gözəl rəsmləri
var. Taxta üzərində
sənətkarlıq, toxumaq
da onun marağındadır.
Baxın,
bu kiçik sandıq da, bu hörmə də onun əl
işləridir. Onun dayısı
Əmir Hacıyev və dayısı oğlu Altay Hacıyev də böyük rəssam olublar. Altayla bir yerdə təhsil almışıq,
ortaq divar rəsmləri çəkmişik.
Bu yaşda da
sənətimə vurğunluğum,
sənətdə yolumu
davam etdirən övladlarım və qayğıkeş ömür-gün
yoldaşım mənə
yaradıcılıq eşqi
verir.
Mehparə SULTANOVA
Ankara
Mədəniyyət.- 2020.- 20
avqust.- S.6.