Oynamadığı benefis...
Gülşən Qurbanova -70
Geniş tamaşaçı auditoriyası onu da daha çox televiziya proqramlarından, ən çox da aparıcısı olduğu verilişlərdən tanıdı. Bu, bir aktrisa kimi onun potensialına haqsızlıq deyildimi? Təəssüf ki, elədir. Çünki illərdir teatrın, filmlərin, dublyajın, animasiya nümunələrinin ön səhnəsindən uzaqlaşmasına, bir növ teleproqramların fonunda qalmasına səbəb oldu.
Əslində, burada nə onu, nə rejissorları, nə də tamaşaçını qınaya bilirsən. “Keçid dövrü” dediyimiz tuneldən ötməyə çalışan sənət adamlarının əksəriyyəti bu taleni yaşadı. Amma müəyyən məqamlarda fərqli səbəblər və onların nəticələri qarşını kəsir və səni çoxsaylı sualların tək cavabı ilə üz-üzə qoyur: Zərurət...
Xatirə yazısını bu girişlə başlamağım təsadüfi deyil. Çünki tamaşaçı kimi onun haqqında da danışıb-düşünərkən bu detal mütləq zühur edir. Bütün hallarda geniş auditoriya bu şux zarafatlı, lakin qəm çökmüş qaraca gözlü qadını yaxşı tanıyırdı, çox sevirdi. Peşəkarlığına da heyran idi. Özü də bu nə böyük aktyor ailəsindən çıxması, nə də istedadın genə bağlı olması kimi düşüncənin məhsulu idi. Sadəcə, ona, özünə, səhnəni bir anda dəyişmək bacarığına təyin olunan qiymət idi.
Xalq artisti Gülşən Qurbanova tamaşaçıya səmimiyyəti ustalıqla ötürən aktrisalardan idi. Söhbət ölçüsüz, plan-proqramsız, mizansız sadə, təbii və birbaşa ünsiyyətdəki səmimiyyətdən gedir...
Anadan olmasının 70 ili tamam olan aktrisanı yenidən xatırlamaq istədik. Çalışdıq ona çox sevdiyi səhnənin bütün planlarında baxaq. Həm də oynamadığı yubiley, daha doğrusu, xəyali benefis tamaşa ilə...
Ön
plan
Gülşən Qurbanova 1950-ci il dekabrın 19-da Bakıda anadan olub. Aktrisalığa marağı, təbii
ki, ailədə yaranmışdı. Atası – görkəmli
aktyor Ağadadaş Qurbanovun Azərbaycanın
teatr və kino sənətində müstəsna xidmətləri,
sənət dünyasının
gözəllikləri Gülşəni
də erkən yaşlarından cəlb etmişdi. Uşaqlıqdan atasının oynadığı
tamaşalara baxmış,
ürəyindən səhnəyə
çıxmaq, alqışları
eşitmək arzusu keçmişdi. Elə ən
çox özü səhnə, sənət üçün doğulduğunu
anlamışdı.
Əvvəlcə Mədəni-Maarif Texnikumunda
təhsil alsa da, səhnə sevgisi Gülşəni rahat buraxmır və onu 1974-cü ildə indiki Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetinin
Dram və kino aktyorluğu fakültəsinə
gətirir. Ona qədər televiziyada
rejissor assistenti kimi də fəaliyyətini
davam etdirən G.Qurbanova bədii dilini zənginləşdirir,
səhnə, efir vərdişini formalaşdırır.
Ali məktəbi bitirdikdən sonra da atasının çalışdığı Azərbaycan Dövlət Gənc Tamaşaçılar
Teatrında fəaliyyətə
başlayır.
Bu teatrın səhnəsində
rəngarəng obrazlar
yaradır. “Mənim nəğməkar bibim”də
Mərcan, “Şirinbala
bal yığır”da Eyzəngül,
“Ana laylası”nda Çiçək,
“Tamahkar”da Nabat, “Fudzi dağında qonaqlıq”da Almagül, “Zəncirlənmiş Prometey”də
Nera, “Pul dəlisi”ndə Gülnaz,
“Bala bəla sözündəndir” tamaşasında
Ana və s. rolları
ilə tamaşaçıların
sevgisini qazanır. Beləcə,
ömrünün 32 ilini
səhnəyə həsr
edir. Bu sevginin də səbəbi sadə idi: o, oynadığı rolları
hər cür sünilikdən uzaq tutmağa, obrazlarını
təbii və inandırıcı etməyə
çalışırdı.
Aktrisa hər dəfə səhnəyə
sanki ilk rolunu oynayırmış kimi həvəs və sevgi ilə çıxır, hər yeni obrazını həyəcanla ifa edirdi. “Tamaşaçı sevgisi aktyor üçün böyük
stimuldur. Bu, bizə
güc verir, yaşamağa, işləməyə
qanadlandırır” fikrini
tez-tez xatırladan aktrisa izləyici ilə birbaşa ünsiyyətə can atırdı.
Ona görə də istər teatr, istərsə də televiziya tamaşalarında biz hər
dəfə yeni, fərqli və bir az da tələskən, tamaşaçını bütün
planlarda ona baxmağa çağıran
emosional oyun görürdük.
Azərbaycan teatr sənətinin
inkişafında xidmətləri
ona 1989-cu ildə “Əməkdar artist”, 1998-ci ildə
isə “Xalq artisti” fəxri adlarını da qazandırmışdı.
Arxa plan
Aktrisa televiziya
tamaşalarında, kinoda
da istedadını nümayiş etdirərək,
müxtəlif səpkili
obrazlar yaradıb. G.Qurbanovanın filmoqrafiyasında 20-dən artıq
ekran əsəri yer alıb. Təbii ki, bu filmlərin
bir çoxunda o, epizodik rolları ifa edib. Amma hər dəfə kino barədə danışarkən hər
bir rolunu bütün detalları ilə xırdalamaq, sanki özünün və tamaşaçısının
yaddaşını təzələmək
istəyib. Bu mənada “Ordan-burdan”, “Evləri köndələn
yar” kimi məşhur televiziya tamaşalarındakı rolları
özünəməxsus koloriti
və vizual effektivliyi ilə seçilirdi.
Gülşən xanım dublyajda, fərqli kino nümunələrinin səsləndirilməsində
də fəal iştirak edib. Bu mənada animasiya filmlərini xüsusi vurğulamaq lazımdır.
Balaca tamaşaçılar onun
şaqraq səsində
neçə-neçə personajın
pərəstişkarına çevriliblər.
Ümumən aktyorlar, işinin peşəkarları olan səhnə adamları bir qayda olaraq
tamaşaya iki saat hazırlaşırlar
– o atmosferə girirlər,
özlərini kökləyirlər. Aktyor dostları
deyir ki, Gülşən xanım hər dəqiqə çıxıb oynaya bilərdi. Onun üçün hər şey ünsiyyət idi. Səhnəni, tərəf-müqabillərini
inanılmaz həssaslıqla
duyurdu. Səhnəyə çıxanda elə
bil özündən personaj yaradırdı.
Dramatik rolu da asan
oynayardı. Heç
kim bilməzdi
ki, az əvvəl
bu adam ürəkdən
şaqqanaq çəkib
gülürdü və
ya əskinə. O, orijinal ifaları ilə tamaşaçını, yaratdığı
personajın təbiiliyinə,
həyatiliyinə inandırırdı.
“Müxtəlif xarakteri olan bu obrazlarda tək
bir oxşarlıq vardı ki, bu da aktrisanın
daxilindən gələn,
personajın da məninə hopan çılğınlığı idi”. Bu da
bir sənətşünasın
düşüncələridir.
Onun sənət
dünyası həddən
artıq səmimiliyi,
improvizələri, bir
sözlə, yaradıcılıq
tapıntıları ilə
zəngin idi. Oynadığı televiziya tamaşalarına
baxdıqda hər hansı bir kadrın tamaşaçını
yorduğunu görmürük.
Final monoloqu
Televiziya kanallarındakı müxtəlif proqramlar onu daha da tanıtdı, sevdirdi. Teatrdan ayrıldıqdan sonra özünün səhnə, sənət ehtiyacını televiziya ekranı, tamaşaçısız pavilyonların kameraları qarşısındakı çılğın ifaları ilə ödəmək, bəzəmək istəyirdi. Uzun müddət Azərbaycan Televiziyasında yayımlanan “Gəlin, birlikdə gülək” adlı layihədə iştirak edərək proqramın ulduz siması kimi 90-cı illər tamaşaçısının üzünü güldürməyə çalışdı. Özəl kanallarda yayımlanan “Qaynar qazan”, “Mikser” kimi mətbəx proqramlarında da aparıcılıq edib, o dövr yenicə formalaşmağa başlayan canlı yayımda məişət proqramı ənənəsini də formalaşdırdı, desək yanılmarıq.
“Gülüş mənim müdafiə reaksiyamdır” fikrini yaşam şüarı edən nikbin, həyatsevər Gülşən Qurbanova 17 noyabr 2006-cı ildə, 56 yaşında bu dünyaya vida etdi. Aktrisadan Azərbaycan teatr və kino sənəti üçün yaratdığı özünəməxsus, maraqlı obrazlar, bir də solmayan, onu tamamilə fərqli qılan gülüşü yadigar qaldı.
Həmidə NİZAMİQIZI
Mədəniyyət.- 2020.- 11 dekabr.- S.5.