İlk addım atan “Şum bola” oldu
Fikir veribsinizsə,
macəra əsərlərinin
əksəriyyəti oğlanların
başına gələn
əhvalatlardan bəhs
edir. Yəqin bunda nəsə
hikmət var. Elə olmasaydı, bir çox xalqların şifahi və yazılı ədəbiyyatının
əsas macəra qəhrəmanları da yeniyetmə və gənc oğlanlar olmazdı. Özbəkistan Dövlət Gənc
Tamaşaçılar Teatrının
da Bakıya gətirdiyi qastrol tamaşası ənənəni
pozmadı.
İllərdən bəri teatrın
repertuarından düşməyən
“Şum bola”, yəni
“Şuluq” tamaşası
dəcəlliyindən qalmayan,
hər işə baş qoşan, amma həmişə də yaxşılıq etməyə, yaxşı
iş tutmağa çalışan, hər
kəsin adını unudub “Şum bola” çağırdığı bir oğlanı və onun dostlarını,
ya da elə
onun düşdüyü
qəribə situasiyaların
digər iştirakçılarını
bizə tanıtdı.
Tamaşa özbək ədəbiyyatının
klassiki Qafur Qulamın eyniadlı povesti əsasında səhnələşdirilib. Uzun illərdir
ki, teatrın səhnəsində rus dilində oynanılır və teatrı beynəlxalq festival və qastrollarda uğurla təmsil edir.
Bəri
başdan deyək ki, 6+ yaş qrupu üçün nəzərdə tutulmuş
tamaşa həm özbək xalq-meydan teatrı ənənələri
üzərində qurulması,
milli koloriti və milli musiqi
ladında bəstələnmiş
musiqisi, həm də iştirakçıların
şux milli rəqsləri ilə qardaş özbək xalqının vizit kartı kimi təqdim edilə bilər.
Yaxşı, bəs bu Şum
bola neyləyib ki, əsər qəhrəmanına
çevrilib? Əslində, şuluq Şum
bola heç də pis uşaq deyil.
İstəyir ki, dostları
ilə yaxşıca süfrə açsın,
amma… plov baha başa gəldiyi üçün
yumurta ilə keçinməyə qərar
verirlər. Öz hinlərindən
yumurta çırpışdıranda
da anası onu dinləmədən oğru adlandırır.
Evdən qaçıb Hacı babanın çayxanasında
işləyəndəsə eləmədiyi oğurluğu
onun boynuna yıxırlar. Düzdür, əsl oğru
tapılır, amma səndən əsassız
olaraq şübhələniblərsə,
həmin yerdə qalmağa dəyərmi?
Dəyməz. Elə Şum
bola da belə fikirləşir və macəralarının ardınca
yoluna davam edir.
Özbəkistanın Əməkdar artisti Malikə İsgəndərovanın quruluşunda
oynanılan “Şum
bola” tamaşasında 5 qadın
və 5 kişi aktyor iştirak edir. Amma tamaşaçıya
elə gəlir ki, bir-birini sürətlə əvəz
edən səhnələrdə
təxminən iyirmi-otuz
iştirakçı var. Çünki
əsas rolların ifaçıları Fayzullo
Askerov (Şum bola) və Noufal Sulaymanovdan (Omon) başqa digər səkkiz aktyor bir neçə obrazı canlandırırlar.
Bazar səhnəsində,
Bay (ağa) evində qocadan uşağadək, hətta hindəki toyuq-cücəni belə oynayan aktyorlar – Uluqbek Rustamov, Şerzod Axmedov, Şahobiddin Fayezov, Nərgizə Rustamova, Kamola Xudayberdiyeva, Zebo Kadırova, Dilnavaz Axmedova və Umidə Narbayevanın tamaşanın
əvvəlindən sonunadək
eyni şux ritmdə rəqs etməsi, cilddən-cildə
çevikliklə keçərək
Şum bolanın başına gələn əhvalatlarda kölgədə
qalmaması diqqətdən
yayınmırdı.
Tamaşanın maraqla qarşılanmasında,
təbii ki, rəssam işini də xüsusi qeyd etmək lazımdır. Quruluşçu rəssam Yevgeniya
Biserovanın səhnə
tərtibatındakı, geyim
üzrə rəssam Mariya Lukyanovanın isə geyimlərdə bəhrələndiyi kolorit
tamaşanın ümumi
ovqatına xidmət edirdi. Bütün səhnələrdə milli
rəqs elementlərini
müasir xoreoqrafiya ilə
birləşdirmək imkanı
verən Bahodir Zakirovun musiqisi də elə əsas qəhrəman Şum bolanın xarakterinə tam uyğun gəlir, rejissor ideyasını tamamlayırdı.
Özbəkistan Dövlət Gənc Tamaşaçılar Teatrının Azərbaycana ilk qastrolunun uğurla keçdiyini deyə bilərik. Bunu həm iki gün ərzində bir neçə dəfə oynanılan “Şum bola” tamaşasını seyr edən balaca teatrsevərlərin reaksiyası (biz buna şəxsən şahid olduq), həm də teatrın Bakıya gəlmiş yaradıcı və işçi heyətinin sosial şəbəkə hesablarındakı paylaşımları sübuta yetirir. Azərbaycan Dövlət Gənc Tamaşaçılar Teatrının ötən il özbək teatrının 90 illik yubileyində iştirakı ilə başlayan əməkdaşlığın qarşılıqlı səfərlərlə davam edəcəyini gözləyirik. Yəqin ki, “Şum bola”nın ayağı düşərli olar. Biz də qardaş Özbəkistanda həm Azərbaycan teatrını təbliğ edərik, həm də öz ölkəmizdə özbək teatrı ilə daha yaxından tanış olarıq.
Gülcahan MİRMƏMMƏD
Mədəniyyət.- 2020.- 26
fevral.- S.1;4.