Milli İncəsənət
Muzeyinin virtual təqdimatları
Yay fəslinin
“qorabişirən” vədəsindəyik. Normal şərtlərdə yerli
və xarici turistlər ölkəmizin
gəzməli-görməli yerlərini, eyni zamanda muzey və
qalereyalarını, tarix-mədəniyyət
qoruqlarını ziyarət
etməli idilər.
Lakin koronavirus pandemiyası hələlik imkanların
üstündən xətt
çəkib.
Sərtləşdirilmiş karantin rejiminin tətbiq olunduğu şəhər və rayonlarda, digər kütləvi nümayiş
məkanları kimi, muzeylərin də qapıları bağlıdır. Ancaq muzeylər
ziyarətçilərin gəlişini
çox gözləmədilər,
pandemiya başlayandan özləri maraqlı
virtual təqdimatlarla insanların
evlərinə getdilər,
onların muzey fondlarının zənginlikləri
ilə qiyabi tanışlığına çalışdılar.
Tünd
rənglər, sərt
cizgilər
Azərbaycan Milli İncəsənət
Muzeyi bir-birindən maraqlı məlumat və təqdimatları sosial şəbəkədəki
hesablarından ziyarətçilərə
təqdim edir. Muzey növbəti
təqdimatını mərhum
fırça ustası,
Xalq rəssamı
Nadir Qasımovun (1928-2000) yaradıcılığına
həsr edib. Təqdimatda rəssamın həyat və yaradıcılığı
haqqında geniş məlumat verilib. Bildirilir ki, bəzən tufanlı, bəzən də həzin mehli Xəzəri, dənizi ram
edən neftçiləri,
Azərbaycan təbiətinin
ecazkarlığını, elm, sənət adamlarını
və qadın gözəlliyini tərənnüm
edən rəssamın
yaradıcılığı 1950-ci illərin sonlarında formalaşan “sərt üslub” və “sərt realizm” cərəyanına yaxındır.
Bu sənət axınının digər
nümayəndələri kimi,
onun tablolarının
da əsas ifadə vasitələri tünd rənglər, sərt cizgilərdir.
N.Qasımovun adı sənətsevərlərin
yaddaşına ilk növbədə
dəniz mövzusuna dərin sədaqəti ilə daxil olub. Müxtəlif mövzu və
janrlarda əsərlər
yaratmış sənətkar
günəşin yandırdığı
və neft hopmuş Abşeron torpağı və Xəzər dənizinin nəğməkarı idi.
Abşeron torpağı müəllifin
tablolarında öz təbiiliyi ilə canlanıb. Bakıda
yaşayıb-yaradan rəssam
şəhərin gündəlik
ritmini hiss edir, Abşeronun qeyri-adi iqlimində yüksək romantikanı duyur, qoca Xəzərin insan tərəfindən
ram edilməsini görür
və yaradıcılığında
özünəməxsus şəkildə
tərənnüm edirdi.
O, təkcə doğma Xəzəri, Abşeron torpağını vəsf
etmir, tez-tez Azərbaycan rayonlarının
da qonağı olur, vətən təbiətindən sonsuz
ilham alırdı. Azərbaycan təbiətinin
gözəlliklərini tərənnüm
edən əsərlərində
insan özünü təsvir olunan həmin mühitdə və həmin ab-havada hiss edə bilir. Yarım əsrdən artıq yaradıcılıq yolu keçmiş rəssamın
molbertində qalan sonuncu tablosu da məhz mənzərədir...
Əli bəy Hüseynzadə fırçasının sehri
Muzey həmçinin
böyük mütəfəkkir
Əli bəy Hüseynzadənin (Əli
Hüseyn Turan;
1864-1940) Azərbaycan təsviri
sənətinə töhfələri
ilə bağlı təqdimat edib. XX əsr Azərbaycan-türk
ictimai fikrinin ən görkəmli nümayəndələrindən olan Ə.Hüseynzadə həkim, rəssam, şair, tənqidçi, tərcüməçi, müəllim,
jurnalist olaraq tanınıb. Təqdimatda
bildirilir ki, Azərbaycan Respublikası
Nazirlər Kabinetinin 7
may 2019-cu il tarixli qərarı ilə Ə.Hüseynzadə
əsərləri dövlət
varidatı elan edilən müəlliflərin
siyahısına daxil edilib. Sənətkar yaradıcılığı boyu müxtəlif janrlara müraciət edərək yaddaqalan əsərlər yaradıb.
Onlardan “Atatürkün
portreti” , “Şeyx Şamilin portreti”, “Oğlum Məhəmmədsəlimin
portreti”, “Mənzərə
ilə natürmort”, “Qadın portreti”, “Əylənən uşaqlar”,
“Çeşmə başında”,
“Qızım Saidanın
portreti”, “Topqapı sarayı”, “Qızılgül
və bülbül”,
“İstanbulda azərbaycanlı
xalça taciri Hacıbaba Məmmədzadənin
portreti”, “Bəkirağa
bölüyündə”, “Şah
Abbas Səfəvinin portreti” və s. əsərləri bədii
tutumunun kamilliyinə görə diqqət çəkir. 2017-ci ildə Əli bəyin arxivi qızı – mərhum Feyzavər Alpsar tərəfindən Azərbaycan
İstiqlal Muzeyinə
hədiyyə edilib.
Bu qiymətli nümunələr
arasında 37 təsviri
sənət əsəri,
48 fotoşəkil, 53 şəxsi
əşya, 22 orden,
medal və nişan, eləcə də ipək üzərində
çap olunmuş “Həyat” qəzeti var.
Yüksək dekorativ ifadəlilik...
Milli İncəsənət
Muzeyinin daha bir virtual təqdimatı Xalq rəssamı Asəf Cəfərovun
(1927-2000) sənət yolu
barədədir. İçərişəhərdə dünyaya gələn
Asəf Cəfərov
üçün hələ
kiçik yaşlarından
qədim dolanbac küçələrin sirli
döngələri, tarixi,
sənətə gedən
yolun başlanğıcını
qoymuşdu. O, Ə.Əzimzadə
adına Rəssamlıq Məktəbini
bitirdikdən sonra Moskvada B.İ.Surikov adına Rəssamlıq İnstitutunda təhsil almışdı.
Rəssam üçün mövzu məhdudiyyəti yoxdur. Məişət, əmək motivləri, təbiət mənzərələri,
onun fırçasında
fərqli ovqatlarla təsvir olunur. Bütün yaradıcılığı boyu
axtarışda olan rəssamın əsərlərində
düşünən və
tamaşaçıları da düşünməyə
vadar edən həyat motivlərinə rast gəlirik. Sənətkarın təsvir etdiyi
hər bir təbiət mənzərəsi
kompozisiya cəhətdən
zərif koloritli ahənglərlə zəngindir.
A.Cəfərov boyakarlığın ifadə
vasitələrindən, xüsusilə
də kolorist imkanlardan məharətlə
istifadə edib, əsərlərində çox
yüksək dekorativ ifadəliliyə nail olub. Onun fırçasından çıxan
“Mənim Azərbaycanım”,
“Oğullar”, “Xoruz döyüşü” süjetli
tabloları, “Vaqif Mustafazadə”, “Rəşid
Behbudov”, “Əliağa
Vahid” portretləri, “Bakıda qış”, “Axşamçağı”, “Xınalıq”
mənzərələri və
“Akvarium”, “Yasəmən”
natürmortları tamaşaçıda
dərin maraq yaradır. Rəssamın yaradıcılığında
milli çalarlar, folklorla bağlı mövzular üstünlük
təşkil edir.
Hazırladı: LALƏ
Mədəniyyət.- 2020.- 30 iyul.-
S.5.