Mədəniyyət sahəsində onlayn kommunikasiyalar üzrə strategiya

 

Bu gün bəşəriyyət inkişafının tamamilə fərqli bir mərhələsinə qədəm qoymuşdur. Bu mərhələdə insanlar, dövlətlər, mədəniyyətlər arasında qarşılıqlı münasibətlərin prinsipial olaraq yeni səviyyəsinin təməli qoyulmalıdır. Hazırkı pandemiya şəraitində cəmiyyət qarşısında həyatın bütün sahələrinin dünya inkişafının müasir meyillərinə və ritminə uğunlaşdırması ən zəruri məsələ kimi durur. Əhatəmizdəki sosial, iqtisadi, psixoloji, mədəni reallıqların sürətlə dəyişməsi hər bir vətəndaşdan sosial və şəxsi keyfiyyətlərin inkişaf etdirilməsi vəzifəsini irəli sürür.

 

Bu məsələlər mədəniyyət müəssisələri qarşısına konkret vəzifələr qoyur. Mədəniyyət Nazirliyinin Mədəniyyət üzrə Elmi-Metodiki və İxtisasartırma Mərkəzi də sosial izolyaziyakarantin şəraitini nəzərə alaraq son üç ayda fəaliyyətini rəqəmsal müstəvidə quraraq yeni formatda ixtisasartırma təlimləri, mədəni konsaltinqlər, beynəlxalq konfranslarelmi seminarlar təşkil etməkdədir.

 

Artıq dövr bizdən həvəskar deyil, peşəkar səviyyədə strategiyalar hazırlamağı və onunla işləməyi tələb edir. Bu yanaşmanı tətbiq edərək mədəniyyət sahəsində onlayn kommunikasiyalar üzrə prioritetlər aydın müəyyən edilməli, yüksək hədəflər irəli sürülməli və bu hədəflərə çatmağın yolları göstərilməlidir. Lakin vacib olan həm də budur ki, onlayn kommunikasiyalar üzrə mədəniyyət strategiyası yalnız “nə” etməli olduğumuzu deyil, həm də “necə” etməli olduğumuzu göstərməli, idarəetmə modelini müəyyən etməlidir. Bu strategiya planı həmçinin mədəni-maarif müəssisələri – muzeylər, teatrlar, kitabxanalar, musiqi məktəbləri, özəl sektorun mədəniyyət təşkilatları üçün də hazırlana bilər. Çoxsaylı strategiyalar kimi, mədəniyyət sahəsində onlayn kommunikasiyalar üzrə strategiyanın hazırlanması prosesiçox zaman əldə edilən nəticənin özündən vacib olur, buna görə də aşağıdakı xüsusiyyətlərə malik prosesin planlaşdırılması son dərəcədə əhəmiyyətlidir:

 

əsas maraqlı tərəflərin və tərəfdaşların cəlb edilməsi;

açıqlıq və şəffaflıq;

ideyaların bölüşdürülməsi imkanı yaradan mühitin formalaşdırılması;

müxtəlif təcrübə, sahə və regionları təmsil edən insanları əhatə edən işçi qrup;

mədəniyyət müəssisələrinin bir araya gətirilməsi üçün idarələrarası konsultativ qrup;

orta müddətdə əldə edilmiş nəticələri təqdim etmək və ictimai müzakirələrə imkan yaratmaq üçün daha geniş auditoriya ilə konsultasiya sessiyaları.

Prosesin şəffaflığına zəmanət və inam məqsədilə atılan hər bir addım ictimaiyyətə təqdim olunmalı, o cümlədən sosial media vasitəsilə məlumatlar yayımlanmalıdır.

 

Ümumiyyətlə, hər bir strategiyanın hazırlanması boşluqların təhlili ilə başlayır: indi haradayıq, harada olmaq istəyirik, olmaq istədiyimiz yerə necə çata bilərik. Effektiv strategiya daxili güclü tərəflərə söykənir, daxili zəif tərəflər üçün həll yolu təmin edir, kənar imkanlardan yararlanır və xarici təhlükələri bir fürsətə çevirir. Çox vaxt güclü və zəif tərəflərin, imkan və təhlükələrin qiymətləndirilməsi üçün SWOT (strengths, weaknesses, opportunities, threats) – azərbaycanca GZİT (güclü (tərəflər), zəif (tərəflər), imkanlar və təhdidlər) təhlilindən istifadə edilir. “SWOT analizimodeli 1960-1970-ci illərdə yaranmışdır. Nəzəriyyənin banisi Albert Humphey idi. O, müəssisənin strateji planlaşdırmasında olan uğursuzluqların səbəblərini öyrənirdi araşdırma zamanı yeni metodika ixtira etdi. Düşünürəm ki, SWOT (GZİT) təhlil nəticələri təqdim etmək üçün onlayn kommunikasiya strategiyasının hazırlanmasına da əsaslı təsir göstərəcəkdir. Bəs bu strategiyanı necə işləyib hazırlamalı?

 

Vəziyyəti təhlil etmək: böhranlı vəziyyətlərdə mədəniyyət müəssisələrinin qarşılaşdığı əsas problemlər nədən ibarətdir?

Onlayn kommunikasiya vasitələrinin məqsədlərini müəyyən etmək: bu vasitələr problemləri həll etməkdə sizə necə yardımçı ola bilər?

Hədəf auditoriyaları haqqında düşünmək: hansı qrup insanlar problem üçün həll yolu təklif edəcək?

Yanaşmamızı işləyib hazırlamaq: insanlara hansı məlumatı ötürmək istəyirik bunu necə etməyi planlaşdırırıq?

Məlumatları ötürmək üçün istifadə edəcəyimiz metodu seçmək: hədəf auditoriya məlumatlardan necə istifadə edir ona çatmağın ən yaxşı yolu nədir?

Yanaşmanı sınaqdan keçirmək: yanaşma metodunuzu vizual resurslarınızı real həyatda sınaqdan keçirmədən onların işə yarayıb-yaramayacağından əmin ola bilmərik.

SWOT (GZİT) göstəricilərindən ibarət qiymətləndirmə mexanizmi yaratmaq: cədvəlin bir sütununda məqsədlər, digər sütunlarında isə hədəf auditoriyası, metodlar, fəaliyyətlər göstərilə bilər.

sonda nəticələri təhlil etmək.

Strategiya aydın missiyakonsepsiya (gələcəkdə arzu olunan vəziyyət) təqdim etməlidir. Yaxşı missiya konkretunikal olmalıdır. Yaxşı konsepsiya yüksək hədəflər müəyyən edir və dəqiq ifadə edilmiş olur. Bu məqam çox vaxt gözdən qaçırılır, onlara təsiri kiçik qüvvə kimi baxılır, lakin bu, bütöv bir prosesin başlanğıc nöqtəsidir. Bu haqda düşünməyin yolu “təxribatçı” xarakterli suallar verməkdir – müəssisə mövcud olmasa idi, nə olardı, nə dəyişərdi? (və ümid edək ki, cavabheç nə”dir, yəni heç nə dəyişməyəcəkdi, çünki bu halda əsl problemlə qarşılaşacaqsınız).

 

Hazırda dünyanın bir çox ölkələrində rəqəmsal mədəniyyətə keçid prosesləri artıq başlamışdır və müşahidələr onu göstərir ki, yaxın gələcəkdə onlayn kommunikasiyalardan istifadə olunması üstünlük təşkil edəcəkdir. Bütün bunlarsosial, mədəni və mənəvi reallığın inkişaf ritminin hədsiz sürətlənməsi həm də mədəniyyətin rəqəmsallaşdırılması adlı böyük tarixi çevrilişin nəticələrini və xarakterini əhəmiyyətli dərəcədə müəyyən edəcəkdir. Bu, mədəni irsimizin nəsildən-nəslə ötürülməsində bir üslub kimi mədəni obyektin mahiyyətini, özünəməxsusluğunu saxlamaq, olanı təhrif etməmək və mədəni-tarixi ölçüsünü qorumağı başlıca məqsəd kimi özündə birləşdirməlidir.

 

Sevinc CƏFƏROVA

Mədəniyyət üzrə Elmi-Metodiki və İxtisasartırma Mərkəzinin əməkdaşı, dissertant

 

 

Mədəniyyət.-2020.-  1 iyul.- S.7.