Səhnədən kinoya
sənət yolu
Sənət yolu səhnədən başlayıb kinoekranda şöhrət tapan sənətkarlardan söz düşəndə ilk xatırlanan aktyorlardan biri də Əməkdar artist Əlisəttar Məlikovdur.
O, 15 mart
1892-ci ildə Bakıda
dünyaya göz açıb. Güzəranın çətinliyi üzündən orta təhsilini davam etdirə bilmir. Ancaq erkən çağlardan teatra maraq göstərir
və Türk İşçi Teatrında
işə qəbul olunur. Bir çox səhnə
əsərlərində yaddaqalan
obrazlar yaradır, tamaşaçıların qəlbinə
yol tapır.
Onun kinoya gəlişi isə 30-cu illərin əvvəlinə
təsadüf edir. 26 Bakı komissarı haqqında bədii filmin çəkilməsi
üçün Gürcüstandan
rejissor N.Şengelaya kinostudiyaya dəvət olunur. O, filmə aktyor seçərkən Türk İşçi Teatrında Əlisəttar
Məlikovun da ifasını bəyənir
və onu çəkiliş qrupuna daxil edir. Beləcə o, sənət həyatını
kinematoqrafiyaya bağlayır.
1934-cü ildə isə rejissor M.Mikayılovun “İsmət”
filmində bortmexanik Məmmədov roluna çəkilir.
Bu ərəfədə görkəmli dramaturq Cəfər Cabbarlı eyniadlı əsəri əsasında yazdığı
“Almaz” ssenarisini lentə almağa hazırlaşır və
Barat roluna Ə.Məlikovu
təsdiq edir. Lakin Cabbarlı
qəfil vəfat etdiyindən filmin çəkilişi ləngiyir.
Filmə
rejissorlar A.Quliyev və Q.Bakinski quruluş verirlər və Ə.Məlikov Barat
rolunda çəkilir.
1938-ci ildə lentə
alınan “Bakılılar”
filmində (rejissor V.Turinin) aktyor əsas rollardan birini – fəhlə Cəfərin dostu obrazını yaradır. “Kəndlilər” filmində
(1939, rejissor S.Mərdanov)
aktyor baş qəhrəman aşıq
Göydəmirin silahdaşı
Rəhimi canlandırır.
O, obraza xas olan nikbin əhval-ruhiyyəni,
xarakterindəki insani keyfiyyətləri məharətlə
yaradır.
Kinoşünas Aydın Kazımzadə araşdırmasında qeyd
edir ki, Ə.Məlikov ifa etdiyi bütün rollarda obrazın daxili aləmini, onun həyata baxışını açmağa
çalışıb. Aktyor neftçilərin
həyatından bəhs
edən “Yeni horizont” filmində (1940, A.Quliyev və Q.Branginski) Rüstəm Abbasov rolunu oynayıb. Sonrakı illərdə “Bəxtiyar”
qısametrajlı filmində
(1942) poçtalyon və
“Bir ailə” kinoalmanaxında dalğıc
Məmməd rollarına
çəkilib. Rejissor
Yefim Dziqan 1947-ci ildə “Fətəli
xan” tarixi-bioqrafik filmini çəkərkən
aktyoru Hüseyn xan roluna təsdiq
edir. Filmə baxarkən tamaşaçıya
elə gəlir ki, o, aktyor yox,
həqiqətən, Hüseyn
xanın özüdür.
Ə.Məlikov peşəkar aktyor kimi keçmiş ittifaq respublikalarından da çəkilişlərə
dəvət alıb. “Türkmənfilm”
kinostudiyasının istehsal
etdiyi “Mən qayıdacağam” bədii
filmində Qurban, “Mosnauçfilm” kinostudiyasının
çəkdiyi “Qazma rejimi” elmi-kütləvi filmində qazma ustası roluna çəkilib.
Sənətkarın rejissorluq fəaliyyəti də olub. Kinorejissor Hüseyn Seyidzadə 1954-cü ildə Ə.Məlikova verdiyi xasiyyətnamədə yazır: “Əməkdar artist Əlisəttar Məlikov “Doğma xalqımıza” rəngli filmində rejissor assistenti vəzifəsində çalışıb. Onun istehsalat təcrübəsi böyükdür. Bədii kinematoqrafiya sahəsində professional səriştəyə, rejissor assistenti üçün vacib olan təşkilatçılıq bacarığına malikdir”.
Onu da deyək ki, Ə.Məlikov “Doğma xalqımıza” bədii-sənədli filmindən başqa, “Almaz”, “Kəndlilər”, “Bəxtiyar”, “Sualtı qayıq T-9”, “Arşın mal alan”, “O olmasın, bu olsun”, “Mahnı belə yaranır”, “Kölgələr sürünür”, “Böyük dayaq” kimi bədii və bir neçə sənədli filmdə rejissor assistenti, “Bir qalanın sirri” film-nağılında isə ikinci rejissor işləyib. Sənətkar 26 mart 1971-ci ildə vəfat edib.
Savalan FƏRƏCOV
Mədəniyyət.- 2020.- 4 mart.-
S.6.