“Əsas vəzifəmiz
professional musiqiçi kadrlar yetişdirməkdir”
Bu gün Azərbaycan qadını öz yaradıcı,
elmi-pedaqoji fəaliyyəti ilə xalqımızın mədəniyyət
tarixinə də mühüm töhfələr verir,
çalışdığı sahədə peşəkar
mütəxəssis kimi həm özünün, həm də
yetirmələrinin nailiyyətləri ilə tanınır. Belə ziyalı
xanımlarımızdan biri də Əməkdar müəllim,
pianoçu, pedaqoji elmlər namizədi, Üzeyir Hacıbəyli
adına Bakı Musiqi Akademiyasının tədris
işləri üzrə prorektoru, professor Nərminə
Quliyevadır.
– Nərminə
xanım, gənc yaşlarınızdan çoxsaylı
uğurlara imza atmısınız. Bu uğurlara
gedən yol barədə danışmağınızı istərdik.
Məsələn, məktəbli ikən
fortepianonun ağ-qara dilləri sizin üçün nə
mahiyyət kəsb edirdi?
– Ağ və
qara dilləri hələ uşaq yaşlarımdan gözəl
səsləri, melodiyaları ifadə etmək
üçün bir vasitə kimi qəbul edirdim. Sonralar onlar mənim üçün artıq nəinki
bir vasitə, eyni zamanda dərin məna, fəlsəfi əhəmiyyət
daşıyıcısı oldu. Uşaqlıqdan
müxtəlif müsabiqələrdə, festival və konsertlərdə
müvəffəqiyyətlə çıxış etmişəm.
Orkestr ilə ilk çıxışım M.Maqomayev adına Azərbaycan Dövlət Akademik
Filarmoniyasında S.Hacıbəyovun rəhbərliyi altında
keçib. G.F.Hendelin fortepiano konsertini ifa
etmişdim. Sonradan A.Rzayevin, G.Qalıninin, F.Mendelsonun,
E.Qriqin konsertlərini ifa etmişəm və mətbuatda
S.Qasımova, N.Əliyeva, Z.Stelnik kimi musiqişünaslar ifam
barədə müsbət rəylər yazmışlar.
Lakin məhz görkəmli dirijor Niyazinin rəhbərliyi
ilə ifa etdiyim K.Sen-Sansın konserti mənə çox
böyük uğur qazandırmışdı. Mənə təsiredici və
yaddaqalan hadisələrdən, konsertlərdən
danışarkən istedadlı pianoçu, professor
Nəzakət Rimazi ilə birgə Kapellhausda
çıxışımızı qeyd edə bilərəm.
Çünki bu, Azərbaycanda bir royal
üçün dörd əl ilə ifa üçün
yazılmış əsərlərdən ibarət olan ilk
konsert idi. Fortepiano dueti hər zaman
çox populyar janr olub. Lakin Azərbaycanda
iki royalda dörd əl üçün yazılmış əsərlərə
daha çox üstünlük verilib. Biz
isə bir royal üçün yazılmış və
işlənmiş V.A.Motsartın, F.Şubertin, S.Raxmaninovun əsərlərindən
ibarət konsert tərtib etmişdik. Konsert
uğurla keçmiş və tamaşaçılar tərəfindən
rəğbətlə qarşılanmışdı. Bizim üçün ən böyük uğur və
şərəf isə konserti dinləyən BMA-nın
professoru, Əməkdar artist Rafiq Quliyevin dilindən “bravo”
eşitmək idi. Daha sonra Tofiq Quliyevin
yubileyinə həsr olunmuş konsert keçirildi və mənə
o konsertdə iştirak etməyi təklif etdilər. Mən də bəstəkarın populyar
mahnılarından ibarət iki royal üçün “Fantaziya”
işləmişdim və onu konsertdə ifa etdim. Konsertdən sonra T.Quliyev kimi görkəmli bəstəkardan
tərif və təşəkkür eşitmək mənim
üçün böyük hadisə idi. Ümumiyyətlə, dörd əlli işləmələrim
ilə bağlı dəfələrlə gözəl rəylər
eşitmişəm. Onlardan birini xüsusilə
qeyd etmək istərdim. İki royal üçün
işlədiyim “Fantaziya”nı tələbələrim
konsert üçün öyrənib, sinifdə məşq
edirdilər. Bu zaman tanınmış bəstəkarımız
Musa Mirzəyev sinfə daxil olaraq, əsəri dinləyir və
tələbələrdən əsərin müəllifini
öyrənir. Biləndə ki, mənim
işləməmdir, Musa müəllim dekanlığa gəlib
məni bir xeyli təriflədi, hətta bəstəkarlıq
ilə məşğul olmağımı təklif etdi.
– Bəs
sevimli bəstəkarınız və ifasını çox
dinlədiyiniz pianoçu kimdir?
– Mənim
sevimli bəstəkarım Sergey Raxmaninovdur. Onun
ikinci konsertini hər dəfə dinləyəndə göz
yaşlarımı saxlaya bilmirəm. Sevimli
pianoçum isə, əlbəttə ki, Fərhad Bədəlbəylidir.
Ümumilikdə isə tanınmış
pianoçu S.Rixteri çox bəyənirdim. Uşaq vaxtı Moskvada olanda S.Rixterin konsertinə
gedib ifasını dinləmişdim və hesab edirdim ki, onun
kimi ideal solo ifaçı yoxdur. Lakin bir neçə il əvvəl Praqada müsabiqədə olarkən
Q.Sokolovun solo konsertinə getdim və konsertdən çox
böyük təəssüratla qayıtdım. Q.Sokolovu dinlədikdən sonra düşündüm
ki, indi dünyada onun kimi solo ifaçı yoxdur. O,
professional ifaçıdır.
– Məqalənizin
birində Fərhad Bədəlbəylini fortepiano
ifaçılığında əfsanə
adlandırmısınız. O əfsanə ilə nə vaxtsa
bir təhsil ocağında fəaliyyət göstərmək
ağlınıza gələrdimi?
–
Heç vaxt ağlıma gəlməzdi. O, doğrudan da, mənim
üçün sənətdə əlçatmaz bir zirvədir.
Mən hələ uşaq olarkən
böyük həvəslə onun konsertinə qulaq asmağa
gedirdim. Professor Fərhad Bədəlbəyli
emosional, temperamentli, çox hərarətli bir
ifaçıdır. Onun konsertindən sonra Fərhad müəllimin
temperamentindən sanki bizə də keçirdi və
gələcək inkişafımızı
stimullaşdırırdı. Bizim də
ifaçılıq texnikamızın bir balaca ona
çatması üçün başlayırdıq gündə
5-6 saat çalmağa. Amma o, dahidir.
Fərhad müəllimin həyat yoldaşı Nailə
xanım mənim sevimli və ilk müəlliməm olub. Nailə
xanımın dilindən onu gözəl insan kimi, həmçinin
uşaqlıq illərimdən professional ifaçı kimi
yaxşı tanıyırdım. Mən
indi də onunla çalışıram. Musiqi
mədəniyyətimizin, xüsusən də fortepiano
ifaçılığının inkişafında onun rolu
çox böyükdür. Eyni zamanda, bir
rəhbər kimi, rektor kimi də çox demokratik, sadə bir
insandır. O, müəllimlərə də, tələbələrə
də hər zaman diqqət göstərir, onları dinləyir,
çətinlikləri varsa, əlindən gələn köməkliyi
göstərir.
– Siz
özünüz də musiqimizin təbliği, musiqi
maarifçiliyi ilə bağlı müxtəlif bölgələrdə
ustad dərslər, layihələr həyata keçirmisiniz. İstərdik bu barədə ətraflı məlumat
verəsiniz.
– İlk öncə bu layihələrə görə Mədəniyyət
Nazirliyinə və Təhsil Nazirliyinə təşəkkürümü
bildirirəm.
Hər zaman mənə dəstək olublar.
Azərbaycanın, demək olar ki, bütün bölgələrinə
və rayonlarına tələbələrimizi apararaq həm
konsertlər təşkil etmişik, həm də həmkarlarımla
ustad dərsləri keçirmişik. Bölgələrimizdən
olan istedadlı uşaqları kəşf edərək
Bakıya yönəltmişik, onlar da musiqi təhsillərini
burada uğurla davam etdiriblər. Getdiyimiz hər
bir şəhər və rayonda musiqi məktəblərində,
musiqi kolleclərində biz hər zaman xoş münasibət,
ən əsası isə sənətə böyük həvəs
görmüşük. Naxçıvanda
olarkən musiqi məktəbində, kollecdə, həmçinin
Naxçıvan Dövlət Universitetinin Konservatoriyasında
mən və skripka ifaçımız – professor, Xalq artisti Zəhra
Quliyeva ilə ustad dərsləri keçirdik. Dərslərimiz bəzən gecə saatlarınadək
davam edirdi. Çünki şagird, tələbə
və müəllim heyətində çox böyük həvəs,
öyrənmək arzusu var idi.
– Uzun
müddətdir BMA-da pedaqoji fəaliyyət göstərirsiniz.
Dərs dediyiniz onlarla tələbəniz beynəlxalq
və respublika müsabiqələr laureatı, prezident təqaüdçüləridir.
Bugünkü tələbələrin
hazırlıq səviyyəsi, ümumi
dünyagörüşü, seçdiyi sənətə
marağı haqqında nə deyə bilərsiniz?
– İstedadlı gənclərimiz çoxdur və
onların geniş dünyagörüşünə sahib
olduqlarını, seçdikləri sənətə məhəbbət
bəslədiklərini görürəm. Bunun nəticəsidir
ki, xarici ölkələrdə keçirilən müxtəlif
musiqi festivalları və müsabiqələrdə gənclərimiz
böyük nailiyyətlər əldə edirlər. Ümumiyyətlə, tələbələrin
hazırlıq səviyyəsi həm tələbənin, həm
də müəllimin birgə gərgin fəaliyyətindən
asılı olan prosesdir. Bu səbəbdən
də mən tövsiyə edərdim ki, musiqi məktəblərində
uşaqların sənətdə bünövrəsi
düzgün qoyulsun. Sonra isə tələbəlik
illərində artıq repertuar yığımı ilə məşğul
olub, mürəkkəb əsərlər üzərində
çalışmağa başlasınlar, professional səviyyələrini
yüksəltsinlər.
– Siz həmçinin
BMA-nın tədris işləri üzrə prorektorusunuz. İdarəçiliklə yaradıcılıq
işləri və pedaqoji fəaliyyət nə dərəcədə
bir-birini tamamlayır?
– Əlbəttə, çətindir. Hazırda
prorektorluq işini ən vacib və lazımlı hesab edirəm.
Çalışıram ki, Üzeyir Hacıbəyli adına Bakı Musiqi Akademiyasında təlim-tədris
işini konservatoriyamızın yüzillik ənənələri
və müasir təhsil texnologiyaları əsasında qurum. Bu istiqamətdə işləyərək, biz Avropa
təhsil məkanına inteqrasiya edə bilərik və xarici
ölkələrdə olan musiqi sənətindəki rəqabətdə
üstünlük əldə edərək öz layiqli
yerimizi tutmağa müvəffəq olarıq. Bizim ifaçılarımızı Avropada ən
tanınmış konservatoriyalara qəbul edirlər, onlar ən
mötəbər orkestrlərə dəvət alır,
müsabiqələrdə qalib olurlar. Əsas
vəzifəmiz yüksək professional musiqiçi kadrlar
yetişdirməkdir. Bu məqsəd öz
həllini hər bir pedaqoqun sinfində tapmalıdır. Mən də pianoçu-pedaqoq kimi öz tələbələrimə
ifaçılığın sirlərini aşılayıram.
Sinfimdə təhsil alan gənc
pianoçuları nəinki professional bir ifaçı kimi, həm
də yüksək mədəniyyət sahibi olan, insani keyfiyyətləri
özündə cəmləşdirən bir vətəndaş
kimi görmək istərdim.
–
Müasir dövrdə klassik musiqinin təbliğində aktual
problemləri nədə görürsünüz?
– Təbliğat çox önəmlidir. İndi maraqlı layihələr var, klassik musiqini müasir üslubda, caz üslubunda ifa edirlər. Yəni klassik musiqini müasir dövrün tələbinə uyğun olaraq, gərək elə təqdim edək ki, uşaqların, gənclərin, ümumiyyətlə, hər kəsin qəbul edəcəyi tərzdə olsun və sevilsin. Ancaq bu iş incə zövqlə olunmalıdır.
– Beynəlxalq müsabiqələrdə münsiflər heyətində də yer alırsınız. Azərbaycan musiqisi və Azərbaycan ifaçılıq məktəbi necə qarşılanır?
- Təbii ki, çox yaxşı qarşılanır. Bu yaxınlarda İspaniyanın Barselona şəhərində oldum. Bir görəydiniz orada bizim tələbələri necə tərifləyirdilər. Münsiflər heyətinin üzvü kimi rus musiqi məktəbinin nümayəndəsi, Barselona Musiqi Akademiyasının professoru S.Paçekin iştirak edirdi. O da gənclərin ifasından çox razı qalmışdı. Mən həmişə xarici ölkələrə müsabiqələrə gedəndə Azərbaycan bəstəkarlarının əsərlərinin notlarını mütləq özümlə aparıram. Tələbələrimizin repertuarında da mütləq şəkildə bəstəkarlarımızın əsərləri yer alır. Bununla da biz musiqimizi xarici ölkələrdə təbliğ edirik.
Ofelya İSGƏNDƏROVA
Ü.Hacıbəyli adına BMA-nın əməkdaşı, musiqişünas
Mədəniyyət.- 2020.- 6 mart.-
S.7.