Azərbaycan kinosunda xidmətləri olan rəssam
“İstedadlı
rəssam öz xəyalı ilə filmdə istədiyi dövrü yarada bilər”
Xalqımızın mədəni-mənəvi həyatında
Azərbaycan kino sənəti mühüm rola malikdir. Sintetik incəsənət
olan kinonun ölkəmizdə böyük
inkişaf yolu keçməsində, istedadlı
rejissorlar, operatorlar, aktyorlar, ssenarist və bəstəkarlarla yanaşı rəssamlarımızın
da xüsusi xidmətləri olmuşdur.
Milli kino sənətinə öz töhfələrini
vermiş sənətkarlarımızdan
biri də Xalq rəssamı Rafis İsmayılovdur.
O, 1939-cu il martın
30-da Bakı şəhərində
dünyaya göz açmışdır. 1962-ci ildə
Əzim Əzimzadə
adına Rəssamlıq Texnikumunu,
1972-ci ildə isə Moskvada Ümumittifaq Dövlət Kinematoqrafiya İnstitutunun Rəssamlıq
fakültəsini bitirmişdir.
Elə həmin ildən etibarən “Azərbaycanfilm”
kinostudiyasında çalışaraq
əllidən çox
filmin quruluşçu
rəssamı olmuşdur.
Bu sıradan “Sevinc buxtası”, “Üzeyir ömrü”, “Qatır Məmməd”, “Qara gölün cəngavərləri”,
“Oxuyur Müslüm Maqomayev”, “Təhminə”,
“Dantenin yubileyi”, “Sübhün səfiri” və s. filmləri misal göstərmək olar.
Rafis İsmayılov kino sahəsini seçməsini
belə xatırlayır:
“Dördüncü kursda
oxuyurdum. O zamanlar Rəssamlıq Texnikumu Bakıda, “Malakan bağı” yaxınlığında
yerləşirdi. Bir gün
dərsdən çıxaraq
Tarix Muzeyi tərəfə gedirdim.
Orada cürbəcür xarici maşınlar, qəşəng
geyimli adamlar gördüm. Həmin vaxt
rejissoru Əjdər İbrahimov olan “Bir məhəllədən
iki nəfər” filminin çəkilişi
gedirdi. Çox böyük bir
maraqla, qaranlıq düşənədək filmin
çəkilişini seyr
etməyə başladım.
Bakının bir küçəsi
sanki İstanbulun bir guşəsi olmuşdu. Gördüm ki, kinoda rəssam istədiyi bir dövrü yarada bilər. Bu səhnələr mənə çox təsir etdi. Elə həmin gün qərarlaşdırdım ki,
mən məhz kino sənəti ilə məşğul olmalıyam”.
Tezliklə Eldar Quliyev, Ənvər Əbluc, Oqtay Mirqasımov, Rasim İsmayılov kimi rejissorlar onu öz filmlərinə
quruluşçu rəssam
kimi dəvət edirlər.
1979-cu ildə ekrana çıxan “Qəribə
adam” ikiseriyalı
filmində Rafis İsmayılov görkəmli
kinorejissor Əjdər
İbrahimovla birlikdə
çalışır. Nazim Hikmətin
əsəri əsasında
çəkilən filmdəki
hadisələr İstanbulda
cərəyan edirdi.
Bu filmin çəkilməsi
üçün o, günlərlə
arxivləri araşdırır,
İstanbulun bir guşəsini yaradır.
Rafis İsmayılov deyir: “Hər bir film üzərində bir il və ya il
yarım çalışmaq
lazımdır. İlk
öncə iş ssenaridən başlayır.
Rəssam ssenarini oxuyaraq
o hadisələrin iştirakçısına
çevrilməlidir. Hadisələrin cərəyan etdiyi dövrləri dərindən
öyrənərək mükəmməl
bilməlidir”.
Rəssam hər bir filmdə
hadisələrin mahiyyətinə
uyğun rənglərdən
istifadə edib maraqlı detallar tapır və beləliklə, ərsəyə
gələn süjetli
eskizləri ilə filmin bütöv mənzərəsini yaradır. Onun plastika
və rəng çalarlarının orijinal
həllini tapmaq bacarığı işlədiyi
filmlərdə aydın
nəzərə çarpır.
Rafis İsmayılovun əsas peşəsi kino rəssamlığı olsa
da, bir neçə
cizgi filminin də quruluşçu
rəssamı və rejissorudur. “Danışan
işıqlar”, “Xeyir və Şər”, “Göyçək Fatma”, “Lağım” cizgi filmlərinə bədii tərtibat vermişdir.
Sənətkar kino ilə bərabər bir sıra teatr tamaşalarına da bədii tərtibat vemişdir. O, Azərbaycan Dövlət Akademik Milli Dram Teatrında “Misir gecələri”, “Tənha iydə ağacı”, “Gecə döyülən qapılar”, “İkinci səs”, “Fedra”, Azərbaycan Dövlət Opera və Balet Teatrında “Leyli və Məcnun”, “Məhəbbət və ölüm”, “Natəvan”, “Trubadur” və s. tamaşaların quruluşçu rəssamı olmuşdur.
O, həmçinin dünyada məşhur olan Təbriz miniatür məktəbinin ənənələrini davam etdirərək dəzgah rəngkarlığı və miniatür üslubunda müasir axtarışlar apararaq sənətini inkişaf etdirmişdir. Bundan əlavə, bir sıra kitablara illüstrasiyalar çəkən rəssam “Kitabi-Dədə Qorqud” dastanının motivlərinə, xalq mahnılarımıza, atalar sözlərinə həsr olunmuş xeyli sayda rəsm əsərinin də müəllifidir.
Rafis İsmayılovun yaradıcılığı yüksək qiymətləndirilərək 1982-ci ildə Əməkdar rəssam, 2000-ci ildə Xalq rəssamı fəxri adlarına, 2015-ci ildə “Sübhün səfiri” filminə görə “Ən yaxşı rəssam işi” nominasiyasında “Qızıl pəri” mükafatına layiq görülmüşdür. Rəssam eyni zamanda 1978-ci ildə “Sevinc buxtası” filminin yaradıcı heyəti ilə birlikdə respublika Dövlət mükafatının laureatı olmuşdur.
Rafis İsmayılovun əsərləri Rüstəm Mustafayev adına Milli İncəsənət Muzeyi, Moskva Dövlət Şərq Xalqları İncəsənət Muzeyində, Azərbaycan Dövlət Rəsm Qalereyasının kolleksiyasında, eləcə də yerli və xarici şəxsi kolleksiyalarda qorunaraq saxlanılır.
Ziyarət CABBAROVA
Azərbaycan Dövlət Rəsm
Qalereyasının əməkdaşı
Mədəniyyət.-2020.- 13 may.-
S.7.