İçimdəki dərviş
olmasaydı...
Sənət adamlarını, rəssamları yer üzünün digər sakinlərindən fərqləndirən nədir? Nüfuzu, dünyaya baxışı, sənət yanğısı və sənət çoşqusu... Nə çoxdur cəmiyyətdə onilliklərlə yaradıcılıq üslubunu və dəst-xəttini cilalayan və bununla da rəğbətimizi, misilsiz sevgimizi qazanan rəssamlar. Əslində belə rəssamların incə ruhlarına hopmuş əsərləri sehrli cazibəyə malikdir. Bu da təbiidir. Haqqında yazmaq istədiyim rəssam da həmin sənətkarlardandır.
Parlaq və bir
qədər də qeyri-adi rəsmləri
insanı düşündürür. Süjet hardan yaranıb və bu kimi
suallar insanı düşünməyə vadar
edir. Onun işləri üçün,
demək olar ki, həmişə taqətsiz və eyni zamanda şövqlü
fəal seyrçi mövqeyində dayanmış
mistik obrazlar səciyyəvidir. Real insanlarla və obyektiv gerçəkliklə
bənzərlik tapa biləcəyimiz elə də çox əsəri yoxdur. Fiqurların aşkar sabitliyinə baxmayaraq, bədənlərinin
qeyri-təbii çevrilməsi
və onların mürəkkəb rakursda təsviri obrazlarına mifik çalarlar qatır. Rəssamın
nitqində tez-tez eşidilən harmoniya, balans, plastika sözləri bizi onun haqqında çox məqamlardan agah edir...
Rəşad Rafiq oğlu Mehdiyev 1 noyabr 1968-ci ildə rəssam ailəsində anadan olmuşdur. İki universitetin məzunu,
sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə
doktoru, Rusiya İmperator Akademiyasının
fəxri akademiki, Azərbaycan Dövlət Rəssamlıq Akademiyasının
müəllimi, respublikanın
Əməkdar rəssamıdır.
2002-ci ildə TÜRKSOY-un təşkil etdiyi “Çanaqqalanın göz
yaşları” müsabiqəsinin
laureatı olmuşdur.
Bakı, Moskva, Sankt-Peterburq və Vyanada fərdi sərgiləri keçirilmişdir.
O, uşaqlıqdan, yəni özünü dərk edəndən rəsmlə
məşğul olmuşdur.
Sənətin ilk sirlərini atası,
Xalq rəssamı Rafiq Mehdiyevin emalatxanasında mənimsəmişdir.
1987-ci ildə Əzim
Əzimzadə adına Rəssamlıq
Məktəbində təhsil
almış, orada müəllimi Ənvər
Əliyevdən sənətin
dərinliklərini öyrənmişdir.
Məktəbi bitirdikdən sonra
bədii təhsilini Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetində
davam etdirmişdir.
Lakin bütün bunlar da onun sənət
dünyagörüşü üçün kifayət
etmir və rəssamlığın daha
dərin sirlərinə
bələd olmaq həvəsi onu İstanbula – Memar Sinan Gözəl Sənətlər Universitetinə
aparır.
Onun əsərlərindəki
bütün detallar mənanın əsas ideyasını əks etdirir. Tablolarında sanki bir qayda olaraq rəmzlər
səpələnib. Lakin rəssam
rəmzlərin dilini anlaşılan şəkildə
etmir. Kompozisiyalarında
tez-tez rast gəldiyimiz alma və quş rəsmləri qədim fəlsəfədən gələn
simvollardır.
Rəssam olduqca məhsuldar yaradıcılığını yüksək peşəkarlıq,
özünəməxsus təsviretmə
qabiliyyəti, kompozisiyalarını
məkanda yerləşdirmək
məharəti və yaratdığı surətlərin
heyrətamiz ifadəliliyi
üzərində qurmağa
müvəffəq olmuşdur. Üstünlük
verdiyi süjet-mövzu
istiqamətlərinin əsasında
Şərq fəlsəfəsinə
və ədəbiyyatına
müraciət, sufi ideyaları və Avropa maarifçiliyi fikirləri
dayanır. Əsərlərində miniatür sənətinin
mücərrəd dekorativliyi
ilə əlaqə və müasir incəsənətin parlaq
novator tendensiyaları
sezilməkdədir. Əsərlərinə parlaq və eyni zamanda xəfif
kolorit qatmaqla bir sıra dekorativ
detallardan, əlbəsələrdən,
baş örtüklərindən
və interyer elementlərindən istifadə
etməklə düşünülmüş
və planlı üslubunun konstruktiv modelini yaradır.
Qadın və kişi surətlərinin ümumiləşdirilmiş, naməlum tipdə birləşdirilmə üslubu Rəşad Mehdiyevin dəst-xətti üçün səciyyəvidir. Rəssam çox zaman personajlarını qapalı gözlərlə də təsvir edir. Onun əsərlərində təsvir edilən əllərə gəldikdə isə, ehtimal edilir ki, bu, rəsmin arxasında gizli mesajı ehtiva edən metaforadır. Ümumiyyətlə, Rəşad Mehdiyev əsərlərində kompozisiyanın mərkəzi olan əlləri çəkməyi çox sevir. Hissləri əldə cəmləşdirən rəssam onların plastikasını tamaşaçıya ötürməklə barmaqların ölçüsünü və uzunluğunu bir qədər uzadır. Bunu bilərəkdən edir və qəribə rəqs təsəvvürü yaranır.
Rəssamlıqla yanaşı, Rəşad Mehdiyev heykəltəraşlıqla da məşğul olur. İlk işlərindən biri olan “Dream” əsəri Bakı Media Mərkəzində yerləşir. Əsər qırmızı rəngli bir qadın fiqurunun azad şəkildə qabağa gedərək nəyəsə nail olma hissindən bəhs edir. Rəssamın yaradıcılığında insanın təkcə təfəkkürünə deyil, hissiyyatına, təhtəlşüuruna təsir edərək həm də təsvir edilən əşyalar, rəmzlər vasitəsilə insanda mürəkkəb təsəvvür yaratmaq meyli təsadüfi deyil. Türkiyədə təhsil aldığı müddətdə rəssam bir neçə dəfə Konyada olmuş və orada Mövlanə Muzeyini ziyarət etmişdir. Bu mənəvi təriqəti öyrənməsinin nəticəsi olaraq sufilərin Allaha, dinə münasibəti, onların ehkamçılıq, durğunluq və zahirliyə qarşı dözümsüzlüyü rəssamın təfəkküründə möhkəm yer tutmuşdur. Bütün bunlar hələ o zamanlar gənc rəssamın daxili dünyasına təsir edir və beləliklə, onun əsərlərində Dərviş obrazı yaranmağa başlayır. Rəssam deyir: “Mən özümü daxilən dərviş olaraq görürəm. Və düşünürəm ki, təkçə mən deyil və hər bir rəssam emalatxanasına daxil olarkən, özünü bir Dərviş olaraq hiss edir. Sufilik sistemi özü məni vadar elədi ki, bu həyatı məhz bu cür yaşayım. İçimdəki dərviş olmasaydı, mən yarada bilməzdim...”.
Hər bir sənətkar daxili dünyasını yaratdığı əsərlərlə sərgiləyir, sənətdə öz sözünü deməklə tarixdə izini qoymuş olur. Rəşad Mehdiyev də əsərləri ilə sənətdə iz qoyacaq rəssamlardandır.
Türkan CƏFƏRZADƏ
Azərbaycan Dövlət Rəsm Qalereyasının əməkdaşı
Mədəniyyət.- 2020.- 9
sentyabr.- S.7.