Antik teatrsayağı
Zalda tamaşa
göstərmək mümkün deyilsə...
Xəbər verdiyimiz kimi, Mingəçevir Dövlət Dram Teatrı pandemiya səbəbindən bir çox sənət ocaqlarının qapılarının bağlı qaldığı bu günlərdə maraqlı bir layihə – antik teatr üslubunda tamaşa ilə yeni mövsümü açdı.
Sentyabrın 18-də Şamaxı rayonunda yerləşən XIV əsrə aid Kələxana türbələrində Mingəçevirin teatr kollektivi “Sara” adlı yeni tamaşasının premyerasını etdi. Tamaşa ölkəmizdə ilk dəfə olaraq təbii dekorasiyadan istifadə edilərək – açıq səma altında, tarixi abidələrin fonunda nümayiş olundu.
Şifahi xalq ədəbiyyatından çoxumuza məlum olan “Apardı sellər Saranı” dastan-rəvayətinin motivləri əsasında hazırlanan tamaşanın səhnələşdirəni Əməkdar incəsənət xadimi Bəhram Osmanov, quruluş rejissoru Cavid Təvəkkül, quruluşçu rəssamı Rəfael Haşımov (Əməkdar rəssam), musiqi tərtibatçısı Elnur Rəsulov, rəqslərin quruluş müəllifi Eyvaz Əliyevdir. Rolları Xalq artisti Ella Yaqubova, Əməkdar artist Şıxı Yaqubov, Aydın Quliyev və teatrın gənc aktyorları ifa ediblər.
Tamaşa, onun qeyri-ənənəvi formada vizual həlli və ümumən kino estetikasının teatrda realizəsi barədə quruluş müəllifi Cavid Təvəkkülün fikirlərini öyrəndik. Məlumat üçün qeyd edək ki, rejissor teatra kinodan gəlsə də, ümumən teatrda, elə Mingəçevir teatrında böyüyüb, bu teatrın səhnəsində uşaq rolları ifa edib.
Bir neçə filmə quruluş verən rejissor, özünün də dediyi kimi, kinodan “taym-aut” edərək teatra köçüb: “Paytaxtdan köçmək, bir bölgədə yaradıcılıqla məşğul olmaq istədim. Belə olduqda tərəddüdsüz doğma Mingəçeviri seçdim. Çünki atam bu teatrın səhnəsində illərlə çıxış edib, mən bu məkanda səhnə, sənət ilə tanış olmuşam. Bura gələndən sonra “niyə Mingəçevir teatrında bir tamaşa qoymayım” sualını əvvəl özümə, sonra da teatrın rəhbərliyinə verdim. Sağ olsunlar, şərait yaratdılar və özümü böyük Mirzə Cəlilin “Kişmiş oyunu” pyesi ilə sınadım. Hekayə əsasında yazılan birpərdəli pyes üzərində məhsuldar məşq prosesi keçdik və tamaşa 10 mart – Milli Teatr Günündə tamaşaçı qarşısına çıxacaqdı. Premyera da pandemiya ilə əlaqədar olaraq baş tutmadı. Sonradan biz müdiriyyətlə açıq havada tamaşa ətrafında söhbət apardıq. İdeya bəyənildi və onlayn məşqlərə start verdik. Əvvəl “Apardı sellər Saranı” tamaşasını elə Mingəçevirdə, Kürün sahilində oynamaq istədik. Təbii ki, ideya və vizual bənzərlik baxımından da uyğun idi. Amma beynimdə əsas yeri məhz o türbələr – Şamaxıdakı abidələr tutmuşdu. Ümumən tarixi məkanlarda tamaşa ideyası çoxdan fikrimdə vardı. Nəhayət, bu ideyanı həyata keçirə bildik. Premyera uğurlu oldu və bu, tamaşanı izləyən insanların çöhrəsindən də sezilirdi”.
Rejissordan kinematoqrafik
elementlərin teatra inteqrasiyası barədə
mülahizələrini də soruşduq.
O, tamaşaçı ilə vizual həll
dilində danışmağa çalışan çağdaş teatrın qarşıya qoyduğu məqsədlərə, qismən də
olsa, çatacağı qənaətindədir:
“Bildiyiniz kimi, dünya çox dəyişib
və dəyişir. Həyat yeni bir mərhələyə addım atır. Amma yenə də teatr təslim
olmur. Necə ki kino yarandıqda teatrın ikinci
plana keçdiyini
deyirdilər. Amma kino da, televiziya da teatrın müqavimətini qıra bilmədi.
Onun öz
tamaşaçısı var, olub və olacaq. Bu gün internet
əsridir. Və yenə də insanlar düşünür ki, teatr bəlkə bu dəfə
təslim oldu. Amma yenə
də teatr təslim olmayacaq.
Eyni zamanda teatr da vizuallaşır.
Pandemiyanın zərurəti meydandan gələn
sənəti yenə də ora – meydana aparır. Bunun
formaları çoxdur. Ona
görə də meydan tamaşası üslubunda nümunənin uğuruna,
maraqlı olacağına inandım. Xüsusən də bu vəziyyətdə – teatr
salonunda tamaşa nümayişinin mümkün
olmadığını dərk etdikdə. “Sara”
quruluşca antik teatra cəhd idi - meydan
tamaşası olsa da.
Aktyorların prosesə qoşulmaları ilə bağlı məqama
gəlincə, bu, çətin olsa da, alındı. Biz onlarla ümumi
dil tapa bildik. Klassik, romantik teatrdan çıxıb post modernist teatra
birdən-birə girişmək
çətindir. Amma aktyorlarla iş birliyimiz qənaətbəxş
oldu”.
Rejissor bu tamaşanı daha bir neçə
tarixi məkanda, xüsusilə Şirvanşahlar
Sarayı Kompleksində
təqdim etmək istədiklərini bildirdi:
“Bununla bölgədə
fəaliyyət göstərən
aktyorların yaradıcı
imkanlarını bir də bu istiqamətdə
göstərə bilərik.
Bundan sonra da meydan
teatrı formasında
tamaşalar oynamaq istərdik. Bununla bağlı əsərlər
də seçilib.
Epidemiyanın reallıqları bizə səhnədə işləməyə, zalda
tamaşa göstərməyə
imkan vermirsə, deməli, biz o məkanlardan
çıxmalı, tamaşaçı
ilə mümkün şəraitdə görüşə
getməliyik”.
HƏMİDƏ
Mədəniyyət.- 2020.- 25
sentyabr.- S.4.