“Edama
məhkumun son günü”ndə
yaşananlar
Dünya
şöhrətli fransız
ədibi Viktor Hüqo
1829-cu ildə işıq
üzü görmüş
“Ölüm məhbusunun
son günü” romanının
müqəddiməsində yazır: “Əsərin yazılmasında məqsəd
ölüm cəzasının
ləğv olunması
barədə hüquq
sistemi qarşısında
vəsatət qaldırmaq,
bu problemin həllinə yardımçı
olmaqdır”.
Müqəddimədə qeyd olunduğu kimi, yazıçının əsas
məqsədi edam cəzasının faciəvi
gerçəkliyini göz
önünə sərməkdir.
Edam, sadəcə məhkum üçün
deyil, eyni zamanda onun yaxınları
üçün də
bir faciə xarakteri daşıyır.
Olduqca təsirli məzmuna malik olan əsər,
xüsusən də məhkumun kiçik qızı ilə olan görüş səhnəsi insanı həyat haqqında yenidən düşünməyə
vadar edir.
Əvvəllər oxuduğum bu əsərdə belə bir fikir diqqətimi
cəlb etmişdi: “Əslində, hər kəs günü naməlum bir ölümün məhkumudur.
Lakin öləcəyimiz anı
bilmək hətta ölümün özündən
belə daha qorxuncdur”.
Yanvarın 29-da Müstəqil “Şah Mat”
Teatrı tərəfindən
V.Hüqonun məşhur
əsərinin motivləri
əsasında hazırlanan
“Edama məhkumun son günü” adlı monotamaşa oynanıldı.
Tamaşa Mədəniyyət Nazirliyinin təşkilatçılığı
ilə Azərbaycan Dövlət Akademik Milli Dram Teatrının Abbas Mirzə Şərifzadə səhnəsində
nümayiş olundu.
Teatrın mətbuat xidmətinin
rəhbəri Turan Etibaroğlu nümayişdən
öncə səhnə
əsəri haqqında
məlumat verdi,
tamaşanın psixoloji
dram janrında hazırlandığını
dedi.
Sonra tamaşa təqdim olundu. Səhnə əsərini izləyərkən dərin düşüncələrə qərq olmamaq qeyri-mümkündür. Pyesin uğurlu səhnə həlli, aktyorun şövqlü ifası tamaşaçıları da razı salmışdı və bu məmnuniyyət onların alqışları ilə isbat olunurdu.
Yoxsul bir
kişi xəstə qızına
çörək oğurlayanda istəmədən
birini öldürür
və onu həbs edirlər. Məhkəmə
tərəfindən barəsində ölüm
hökmü çıxarılır. O,
ölümə gedən yolda hansı
hissləri keçirdiyini izləyiciyə
danışır. Sonda isə onu edam edirlər. Lakin məhbusu daha çox incidən bu cür rəzil qanunlardır. Bu hallar insana fiziki ağrılardan
daha çox mənəvi əzab verir. Obrazın dili ilə desək, fiziki ağrılar, mənəvi
ağrıların yanında
heç nədir.
Qeyd edək ki, tanınmış şair Salam Sarvanın tərcüməsi əsasında hazırlanan monotamaşanın quruluşçu rejissoru Mir Qabil Əkbərov, quruluşçu rəssamı Günel İsgəndərova, geyim üzrə rəssamı Səbinə Abutalıbzadə, musiqi tərtibatçısı Aişə Həsənovadır. Səhnə əsərində teatrın istedadlı aktyoru Anar Bulud çıxış edir.
Nurəddin
MƏMMƏDLİ
Mədəniyyət.- 2020.- 31
yanvar.- S.4.