Təsviri sənət tarixində onu yaşadacaq əsərlər
var
Uğurlu yaradıcılıq fəaliyyəti ilə mədəniyyət xəzinəmizə töhfələr verən sənətkarlardan biri də Əməkdar incəsənət xadimi Sadıq Şərifzadə olub. Görkəmli sənətkar təsviri sənətin süjetli tablo, portret və mənzərə janrlarında bir-birindən maraqlı əsərlər yaradıb.
Sadıq Hüseyn oğlu Şərifzadə 5 dekabr
1912-ci ildə Cənubi Azərbaycanın Ərdəbil şəhərində
dünyaya göz
açıb. Bir müddətdən sonra ailəsi Bakı şəhərinə köçür. Sadıq erkən çağlardan təsviri sənətə maraq göstərir. Ə.Əzimzadə
adına Rəssamlıq Texnikumunu bitirir. Sonra Kiyev Dövlət Rəssamlıq İnstitutuna qəbul olunur.
Burada görkəmli sənət
ustaları Volokdni, Traximenko
və Qriqoryevdən sənətin sirlərini öyrənir. Sonra öz xahişi
ilə Surikov adına Moskva
Dövlət Rəssamlıq İnstitutuna
dəyişilir. Bir il burada
oxuyur, institutun 5-ci kursunda ikən Bakıya dönür. On ildən artıq
fasiləsiz yaradıcılıq
fəaliyyəti göstərir.
Dəzgah rəngkarlığının süjetli
tablo, portret və mənzərə janrlarında sənət əsərləri yaradan Sadıq Şərifzadə
əsasən tarixi və ədəbi mövzulara üstünlük
verir. Müəllifin süjetli tablo janrında “Üzüm yığımı”, “Aşıqların
deyişməsi”, “Sevinc”,
“Abşeron bağlarında”,
“Bahar bayramı. Novruz”, “Analıq” və s. əsərləri
sənətsevərlər tərəfindən
maraqla qarşılanır.
Rəssamın yaradıcılığında
zəhmətkeş qadın,
ana obrazı aparıcı yer tutur. Bu mənada
onun yüksək peşəkarlıqla yaratdığı
“Sevinc”, “Analıq” əsərlərini qeyd etmək olar.
Sənətkarın süjetli tablolarında milli adət-ənənə
və etnoqrafik dəyərlərimiz öz
əksini tapıb. “Bahar bayramı. Novruz” əsəri böyük coşqu və atəşfəşanlıqla keçirdiyimiz
Novruz bayramının
təsvirinə həsr
edilib.
Sadıq Şərifzadə eyni zamanda diqqətçəkən
portretlər qalereyası
da yaradıb. Buna misal
olaraq onun “Babəkin portreti”, “Nəiminin portreti”, “Sabir Balaxanıda” , “İmadəddin Nəsiminin
portreti” və başqalarını göstərmək
olar.
Sənətşünas, Əməkdar incəsənət xadimi Ziyadxan Əliyev araşdırmasında yazır
ki, Nizami Gəncəvi adına
Milli Azərbaycan Ədəbiyyatı Muzeyinin
sifarişi ilə Sadıq Şərifzadə
elmi və ədəbi materiallar əsasında İmadəddin
Nəsiminin portretini çəkir. Əsər muzeyin elmi şurasında bəyənilir.
Qrafik variantı dərsliklərdə
və mətbuatda dərc olunur. Ancaq şairin yeni obrazının yaradılması
üçün 1969-cu ildə
açıq müsabiqə
elan olunur. Bir il davam edən sənət yarışmasının
I turu baş tutmur. Rəssamlara tövsiyə olunur
ki, ruhdan düşməsinlər. Bu
istiqamətdə axtarışları
davam etdirsinlər.
Sonda münsiflər heyəti
SSRİ Xalq rəssamı
Mikayıl Abdullayevin əsərini qalib elan edir.
Sadıq
Şərifzadənin çəkdiyi
portret də müsabiqənin uğurlu
əsərlərindən hesab
olunur...
Araşdırmalarda qeyd edilir ki, rəssam ayrı-ayrı vaxtlarda Nəsiminin portretini beş dəfə
çəkib. Bu da rəssamın görkəmli sənətkarın
bənzərsiz yaradıcılığına
vurğunluğu ilə
izah edilir. Müəllif həmçinin böyük
şair Məhəmməd
Füzulinin surətini
də kətana köçürüb. Dahi şairin
yorğun duruşu, zaman və dövrdən
narazı çöhrəsi
seyrçini düşündürür.
Rəssamın maraq doğuran əsərlərindən
biri də “Molla Nəsrəddinin portreti”dir. O, böyük yazıçı-dramaturq Cəlil
Məmmədquluzadənin obrazını
realist tərzdə və
bədii-estetik ölçüyə
uyğun şəkildə
yaradıb.
Təbiət gözəllikləri S.Şərifzadənin
ilham mənbəyi olub. Buna görə də görkəmli fırça ustası maraqlı mənzərə
əsərləri yaradıb.
Onun “Çayda barja”, “Dağ mənzərəsi.
Şuşa”, “Şuşada küçə”,
“Göygöl” və etüdləri tamaşaçını
özünə cəlb
edir.
S.Şərifzadə teatr rəssamı kimi də fəaliyyət
göstərib. Abdulla Şaiqin
“Fitnə”, Lope de Veqanın
“Sevilya ulduzu”, İslam Səfərlinin “Göz həkimi”, Mehdi Hüseynin “Cavanşir”, Süleyman Rüstəmin “Qaçaq Nəbi”, Şıxəli
Qurbanovun “Əcəb işə düşdük”,
Mirzə İbrahimovun
“Kəndçi qızı”
və başqa əsərlərin tamaşalarına
uğurlu səhnə
tərtibatı verib. Sənətkar 1952–1960-cı illərdə “Kirpi” jurnalında da çalışıb,
dərginin məqsəd
və məramına uyğun bir çox satirik rəsmlər çəkib.
Yaradıcılıq uğurları yüksək qiymətləndirilən
sənətkar 1959-cu ildə
“Əməkdar incəsənət
xadimi” fəxri adına layiq
görülüb.
Sadıq Şərifzadə 2 yanvar
1986-cı ildə, 74 yaşında
Bakıda vəfat edib.
S.FƏRƏCOV
Mədəniyyət.- 2021.- 17
dekabr.- S.7