Nağıl kimi
həyat...
2006-cı ilin bu günləri, təxmini günorta
saatları idi.
Hava çox isti,
Bakı bulvarı boş idi. Günəşin göydən od
ələdiyi saatda kimin açıq havada nə işi? Bircə
biz – iki-üç gənc müxbir dəniz kənarında
var-gəl edir, dəvətli olduğumuz tədbirin
(premyeranın) başlayacağı saatı gözləyirdik.
Azərbaycan
Dövlət Kukla Teatrının dəniz tərəfdən
xidməti qapısında da sakitlik idi. Aradan 3-5 dəqiqə
keçəndən sonra əsas qapıya tərəf
keçdik. Tamaşanın başlamasına az
qalmışdı. Mənzərə məni heyran etmişdi:
günəşin yandırıcı şüalarında
üz-gözü pörtən, bərbəzəkli
paltarlarının və istinin təsirindən az qala
dabanlarından tər damcılayan uşaqlar ikiəlli
sıxdıqları gül dəstələrini valideynlərinə
belə vermədən səbirlə qapının
açılmasını gözləyirdilər. Hamısı
da çox həyəcanlı və sevincək.
Budur, nəzarətçi
qapını açdı və teatrın geniş foyesində
– düz mərkəzdə dayanan bəyaz və zərli
geyimli kişi üzündən səadət tökülən
təbəssümlə “Uşaqlar, xoş gəlmisiz” dedi.
Sonrakı sözləri uşaqların sevinc
çığır-bağırlarında, “Ələkbər
əmi” hay-həşirində eşidilməz oldu. “Ələkbər
əmi” dizləri üstdə çöküb
qollarını sonacan yana açdı. Özü də
onlarla uşağı ağuşuna ala biləcəkmiş
kimi geniş. Bir anda uşaqların əhatəsində
itib-batan aktyoru dəqiqələr sonra qırmızı məxmər
səhnə pərdəsinin önündə gördük.
Teatr mövsümün sonlarına təsadüf edən
növbəti ad gününü yeni tamaşa ilə qeyd
edirdi...
Uşaqlar,
elə böyüklər üçün də sehrli adam təəssüratı
yaradan Əməkdar artist, sevilən aktyor, peşəkar
kuklaçı Ələkbər Hüseynov ilə səhnədən
son görüşümdən keçən bu 15 il ərzində
bir həqiqət heç vaxt dəyişmədi. O, səhnə
möcüzəsi idi...
İstedadlı
aktyor və rejissor uşaqları təmənnasız sevməyi
bacaran böyük ürək sahibi idi. Bütün
uşaqları ətirli çiçək olduqlarına
inandıran (illərlə “Hər
birimiz bir çiçək” verilişinin
aparıcısı olub), onların sonsuz sevgisində
ağrı-acılarını unudan bənzərsiz teatr, səhnə
adamı yaşasaydı, bu günlərdə 60 illik yubileyini
qeyd edəcəkdi. Təbii ki, yenə sevimli balacaların əhatəsində,
onların sevgi və gül-çiçək
yağışının altında...
Ələkbər
Adıgözəl oğlu Hüseynov 1961-ci il iyulun 7-də
Bakıda anadan olmuşdu. Uşaqlıqdan teatra, səhnəyə
marağı var idi. Elə bu istəklə də yolunu incəsənət
sahəsindən saldı. 1978-1982-ci illərdə Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetinin Dram və kino aktyorluğu
fakültəsində təhsil aldı. İkinci kursdan müəllimlərinin diqqətini cəlb etməyi
bacardı. Yüksək enerjisi, tükənməz öyrənmək istəyi və özünü sərbəst,
fərqli ifadə maneraları ilə seçilirdi. Təhsilini
başa vurduqdan sonra təyinatla Şəki Dövlət Dram
Teatrına göndərildi. O vaxt parlaq dövrünü
yaşayan Şəki səhnəsi istedadlı gənc aktyor
üçün əsl nümayiş meydanı idi.
Eksperimental tamaşalar, fərqli üslub və yozumlarda səhnə
axtarışları onun da obraz zənginliyinə şərait
yaratdı.
Sonra
özünün daxili dünyasına boylandı. Oradakı məsum
uşağa qulaq verdi və illər əvvəlki arzusunu
gerçəkləşdirmək – kukla tamaşası
hazırlamaq amalı ilə Bakıya yollandı. Abdulla
Şaiq adına Azərbaycan Dövlət Kukla Teatrında
işə qəbul olundu. Beləcə, 1988-ci ildən
başlanan kuklaçılıq yolu ömrünün sonunadək
davam etdi. Nə bu sənətə sevgisi tükəndi, nə
də əsas səhnəsini dəyişdi. Televiziya
tamaşalarında (“Yaşıl eynəkli adam”, “Bala – başa
bəla” və s.), filmlərdə (“Köpək”, “Etiraf”, “Təsadüfi
görüş” və s.) tanınıb sevilsə də,
geniş tamaşaçı kütləsinin rəğbətini
qazansa da, teatra – ilk və son məhəbbətim dediyi səhnəyə
sevgisi tükənmədi. Hara pərvazlansa da, isti, doğma
yuvasını dəyişmədi.
Bu
teatrın səhnəsində irili-xırdalı saysız rol
oynadı. Şirma arxasından – bəzən əl boyda, bəzən
adam boyu kuklanın səsi, nəfəsi kimi uşaqların,
teatrın sehrinə aludə olan sənətsevərlərin qəlbinə
yol tapdı. Sənətini təmənnasız sevməyin
nümayişi üçün səhnədə gah lələk
(“Bülbül” tamaşası), gah taxta parçası
(“Kral”), gah rəngli iplər (“Möcüzəli tamaşa”),
gah quru kəllə (“Keçəlin toyu”)... oldu. Yorulmadı,
tükənmədi, bezmədi. Teatrların o ağır
zamanlarında, maddi və mənəvi sıxıntılar
girdabında əzildiyi məqamlarda da məbədindən
qopmadı, yolundan sapmadı. Hamıdan bezəndə,
qaçanda tək sığınacağı, yeganə təsəllisi
teatrın ya rekvizit otağı, ya emalatxanası, ya da
qaranlıq səhnəsi oldu.
İllərlə
bu teatrın səhnəsində həm aktyor, həm də
rejissor kimi dövr üçün yeni, fərqli və
orijinal səhnə işlərinə imza atdı. Yerli və
xarici qastrollarda milli kukla sənətimizi ustalıqla təmsil
etdi. Bir neçə festivaldan, teatr yarışından
laureat, qalib kimi döndü.
Sənətdə
qazandığı nailiyyətlərə görə “Humay” və
“Qızıl dərviş” mükafatlarına layıq
görüldü. 2000-ci ildə respublikanın “Əməkdar
artisti” fəxri adını aldı. Uğurları
sırasına nəinki Azərbaycanda, ümumən Şərqdə
Polşanın “Təbəssüm” ordeninə layiq
görülən ilk sənətçi olmasını da daxil
etdi. Uşaqların səsverməsi ilə verilən bu
mükafat onun məhz uşaqlara bəslədiyi böyük
sevginin əsl rəmzi, əvəzi kimi yəqin ki, ən
böyük qazancı idi.
Ələkbər
Hüseynov xasiyyətcə çox şən, mehriban,
vicdanlı adam idi. Kollektivdə hər kəs onu eyni cür
sevirdi. Səbəb isə sadə idi: Ələkbər adamlar
arasında fərq qoymurdu, onları Tanrı möcüzəsi
kimi qəbul edir və sevirdi. Özünə və
başqalarına, daha doğrusu, aktyorlarına qarşı da
çox tələbkar idi. Amma bunu öz işinə sevgisi,
özünə qarşı amansızlığı ilə
göstərirdi. Xüsusən teatra baş rejissor təyin
olunmasından (2006) sonra qəribə bir tələskənlik,
zamana diktə ilə işləyirdi. Hərçənd səhhəti
günü-gündən ağırlaşır,
ağrı-acısı artır, çöhrəsindəki həyat
əlamətləri azalırdı. Amma o, inadla müqavimət
göstərir, tez-tez dəyişən halını səhnə
arxasında qoyub, məğrur baxışı, ilıq təbəssümü
və məhrəm sevgisi ilə səhnəyə
atılır, şaqraq səsi ilə obrazlarına sonsuz həyat
bəxş etməyə çalışırdı.
Düşünürəm
ki, onun aktyor taleyinə rəng qatan ən çox iki
tamaşa olub. Onlardan biri “Keçəlin toyu” tamaşası
idi və məhz bu tamaşadakı roluna görə o
Türkiyədə keçirilən teatr festivalından laureat
kimi qayıtmışdı. “Bülbül” isə ən
uğurlu işlərindən, onu teatr mütəxəssislərinin,
fərqli tamaşaçı qruplarının
qarşısında qürurlandıran nümunələrdən
idi. İki böyük kuklaçının – rejissor Namiq
Ağayev və aktyor Ələkbər Hüseynovun zəngin
yaradıcılıq zəkasının məhsulu idi
“Bülbül”.
Mütəxəssislər çox zaman monotamaşanı
rejissordan çox aktyorun tamaşası hesab edirlər. Məncə,
haqlıdırlar. Çünki əzəmətli, vahiməli
səhnədə tək-tənha qalan aktyor ona dikilən
gözlərə obrazını özü anladığı
kimi anladıb, sevdirərsə, orada oyundan, aktyor
yaşantısından danışmaq olar. Bu tandem – rejissorun
aktyor oyununda zühuru “Bülbül”ü yaddaqalan, sevimli etdi.
Tamaşa səhnədən-səhnəyə, ölkədən-ölkəyə
gəzdi. Spesifik üslubda
hazırlanan tamaşa Türkmənistan, İran və
Hollandiyadan mükafatla qayıtdı. Teatr tariximizdə
kuklaçıların o dövr üçün yaddaqalan
uğuru kimi qeyd olundu. O “Bülbül” Tehran Universitetinin
İncəsənət fakültəsinin aktyorluq bölməsində hələ
də tədrisdədir.
Aktyorun özünü,
daha doğrusu, həmkarlarının ömrünü
kuklaya, kukla teatrı personajına – klouna çevirib bütün dramatizmi ilə tamaşaçıya
təqdim etdiyi bir “Kral”ı da var. Bu tamaşa onun son oyunu, son işi idi. Həyatda, səhnədə
hər zaman tamaşaçı qəlbini
fəth edən, onun hisslərinə hakim olan kral o özü
idi.
Ömrün sonuna yaxınlaşdığını bilə-bilə durmadan möcüzəyə inanan və hər yeni gün səhnə üçün planlar quran dünya boyda aktyor ürəyi 2007-ci ilin 2 avqustunda – 46 yaşında dayandı. Obrazı yaddaşlardan, yazıb-pozduğu planları isə göz yaşına çevrilib yanaqlardan ürəklərə axdı. Beləcə, təkcə uşaqlar yox, böyüklər, hətta özündən yaşlılar da Ələkbər əmisiz qaldı. Amma onun nağılı heç vaxt bitmədi...
Həmidə
NİZAMİQIZI
Mədəniyyət.-
2021.- 14 iyul. S. 1; 6.