Azad Şuşa,
kamança sənətimiz və
şuşalı bəstəkarlar
“Bu layihəni geniş formatda, yenilənmiş
versiyada xaricdə də təqdim və təbliğ
etməyi düşünürəm”
Xəbər verdiyimiz kimi, bu günlərdə Əməkdar artist, Prezident mükafatçısı, sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə doktoru Toğrul Əsədullayev “Kamança Şuşanın səsidir” musiqi layihəsini təqdim edib. Kamança ifaçısı ilə görüşüb həm yeni layihəsi haqqında, həm də yaradıcılığındakı yeniliklər barədə həmsöhbət olduq.
– “Kamança Şuşanın səsidir” layihəsi necə yarandı?
– Zəfərlə başa çatan 44 günlük Vətən müharibəsindən sonra bir musiqiçi olaraq tarixi Qələbəmizə sənət töhfəsi vermək istədim. Şuşalı bəstəkarların əsərlərindən ibarət silsilə ifalar yazdırdım. Nəticədə Azərbaycanın mədəniyyət beşiyi Şuşanın işğaldan azad olunmasına ithaf etdiyim “Kamança Şuşanın səsidir” adlı layihəni tamamladım.
– Albomda neçə əsər yer alır?
– Alboma Əfrasiyab Bədəlbəyli, Niyazi, Fikrət Əmirov, Süleyman Ələsgərov və Vasif Adıgözəlovun ümumilikdə səkkiz əsərini daxil etmişəm. Kamançanın ruhuna yaxın əsərləri seçdim. Çalışdım ki, dinləyicilər yorulmasın. Albomda bəstəkarlar, kamança sənətimizlə bağlı geniş məlumat və öz yaradıcılığım haqqında məlumat da yer alıb. Amma burada əsas məqsəd Şuşa haqqında, bu şəhərdə dünyaya gələn bəstəkarlar barədə məlumatın yer almasıdır. Bu bir ithafdır. Layihəni genişləndirib bir qədər başqa formatda təqdim etməyi düşünürəm.
– Bu əsərlərdən əvvəllər solo kamanda ifa ediləni olubmu?
– Bir-iki əsər ifa edilib. Digərləri isə ilk dəfə kamançada solo olaraq təqdim edilir. “Dumanlı Təbriz”
tamaşasından Ə.Bədəlbəylinin
“Qönçələbin mahnısı”
və S.Ələsgərovun
“Vətənimdir” əsərini
universitetdə təhsil
aldığımız illərdə
ifa etmişik. Məsələn, Niyazinin “Vətən
nəğməsi” və
“Arzu” əsərlərini
əsasən vokalçılar
ifa edirlər. Lakin burada ilk dəfə solo kamançada səsləndirdik.
Albomun ərsəyə gəlməsində
mənə dəstək
olan “Buta” instrumental ansamblına, bədii rəhbər tarzən Rövşən Qurbanova və pianoçu, Əməkdar artist Nərgiz
Əliyevaya təşəkkürümü
bildirirəm.
– Layihəni daha geniş təqdim etmək fikrində olduğunuzu dediniz. Hansı formatda nəzərdə tutursunuz?
– Kamança haqqında solo
ifalar azdır. Sırf Şuşa
və Qələbəmizlə
bağlı layihə
şəklində daha
geniş formatda, böyük tirajla, yenilənmiş versiyada xaricdə də təqdim və təbliğ etməyi düşünürəm.
– Son vaxtlar Azərbaycan bəstəkarlarının əsərlərindən
ibarət silsilə ifalar da lentə
aldırmısınız...
– Bəli, “Youtube” kanalım fəaliyyətdədir.
Albomda yer almayan Azərbaycan
bəstəkarlarının əsərlərindən ibarət
ifalar burada yayımlanır. Ölkəmizdə bu işlə məşğul olan şirkət var, onlar bu işdə
mənə kömək
göstərirlər. Bizim ifaların internet üzərindən
bütün dünyaya
yayımlanmasını reallaşdırırlar.
Hər bir ölkənin bu sahədə öz resursları var və həmin
şirkət ifaları
hər bir ölkəyə məxsus
platformada yerləşdirir.
Bu işi mən
məhz Azərbaycan musiqisi və kamança sənətinin
tanıdılması baxımından
vacib hesab edirəm.
– Kamança ifaçılığının
hazırkı vəziyyəti
barədə nə deyə bilərsiniz?
– Görkəmli kamança
ifaçımız Habil
Əliyevdən sonra sırf solo olaraq bu iş bir
az dayanmış
kimi görünür.
Bizdə
müşayiət daha
çox inkişaf etdi. Mən özüm də
müşayiətçi kimi
çalışıram. Amma solonu da diqqətdən
kənarda qoymaq lazım deyil. Heç kim
birdən-birə müşayiətçi
olmur. Hər kəs solodan
başlayır. Müşayiətçi olmaq da çətindir.
Soloda da güclü olmasan, səni heç vaxt hər hansı bir xanəndə, ansambl, orkestr müşayiətçi kimi
qəbul etməz.
Musiqi məktəbindən
başlayaraq ali
məktəbə qədər
özümüzü soloda
nümayiş etdirirdik
deyə, bizi müşayiətçi kimi
də qəbil etdilər.
– Hansı korifey sənətkarları müşayiət
etmisiniz?
– Çox şadam ki, görkəmli xanəndə, rəhmətlik
Yaqub Məmmədovdan
bu yana,
demək olar ki, əksər xanəndələrimizi müşayiət
etmişəm. Sara Qədimova,
Arif Babayev, Əlibaba Məmmədov, Lütfiyar İmanov, Ağaxan Abdullayev, Vahid Abdullayevdən bu gün səhnədə
olan xanəndələrə
qədər.
– Bəs solo ifaya marağınızın əsasında
nə dayanır?
– Sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə doktoru dissertasiyası üçün “Muğam sənətinin inkişafında kamança ifaçılarının rolu və əhəmiyyəti” mövzusunda axtarışlar zamanı bizim sənət tariximizdə nə qədər kamança ifaçılarının izi olduğunu və bu insanların bəzilərinin adının unudulduğunu gördüm. XX əsrdə Habil Əliyev kamançanı solo şəklində daha qabarıq nümayiş etdirdi. Ona qədər isə bizim sənətdə çoxsaylı sənətkarlar da yetişib. Qılman Salahov, Fərhad Dadaşov, Elman Bədəlov, Tələt Bakıxanov, Mütəllim Novruzov, Ədalət Vəzirov kimi sənətkarlar bu sənətdə iz qoyublar. Çalışırıq ki, biz də o yolu davam etdirək. Onu da xüsusi vurğulamaq istərdim ki, dövlətimiz tərəfindən kamançanın UNESCO siyahısına daxil edilməsi biz ifaçılar üçün böyük bir dəstəkdir. Dünyanın dörd bir tərəfində fəxrlə öz sənətimizi təbliğ edirik. Şəxsən mən bu gün bir ifaçı olaraq tanınmağımda, formalaşmağımda, sevilməyimdə dövlətimizə təşəkkür edirəm. Heydər Əliyev Fondu, Mədəniyyət Nazirliyi bizə hər zaman diqqət göstərib. Fəxri ad verilib, mükafat verilib. Rəsmi tədbirlər, səfərlər, dövlət kanallarında çıxışlarımla kamança sənətimizi təbliğ etməyimlə qürur duyuram.
– Bir az da pedaqoji fəaliyyətinizdən danışaq.
– 1998-ci ildən pedaqoji fəaliyyətlə məşğulam. 12 nömrəli musiqi məktəbində 10 il dərs demişəm. 2008-ci ildən Azərbaycan Milli Konservatoriyasında və hazırda Mədəniyyət və İncəsənət Universitetində çalışıram. Beynəlxalq Muğam Mərkəzinin də solistiyəm. Pandemiya biz musiqiçilərə çox böyük mənfi təsir etdi. Onlayn dərslər zamanı çox çətinliklərimiz olur. Müxtəlif əlaqə proqramları 3 saniyə gecikmə ilə müşayiət olunduğundan dərslərə maneə yaradır. Amma yenə də çalışdıq ki, bu çətinliklərin öhdəsindən gələk. İnanıram ki, gələn tədris ilindən bütün bu onlayn konsert və tədris tarixə dönəcək.
– Bir daha sizi yeni layihəniz münasibətilə təbrik edir, uğurlar arzulayırıq.
– Çox sağ olun. Bu layihə mənim üçün çox mühümdür. Şuşanın azadlığı, kamança sənətimiz və şuşalı bəstəkarlar. Kompozisiya şəklində təqdim etdiyim bu layihənin uğurlu olacağına əminəm.
Lalə AZƏRİ
Mədəniyyət.- 2021.- 30 iyun.-
S.5.