İlklərin ifa səhnəsi
Dahi Azərbaycan bəstəkarı Üzeyir Hacıbəylinin əbədiyaşar yaradıcılıq irsinə sevgi və ehtiramın nümayişi olan Üzeyir Hacıbəyli XIII Beynəlxalq Musiqi Festivalının konsertləri aylardır pandemiya girdabında qalmış mədəni həyatımıza yeni hava gətirdi, ruhumuzu dinləndirən melodiyalara qol- qanad verdi. Zövqlü tərtib olunmuş festivalın sentyabrın 20-də Azərbaycan Dövlət Akademik Filarmoniyası səhnəsindəki növbəti konserti də baxılmağa, haqqında danışılmağa dəyərdi. Bu axşam, dəfələrlə dinləyib zövq aldığımız nümunələrlə yanaşı, bizim üçün yeni (canlı dinləmədə) olan əsərləri də ilk dəfə dinləyib alqışladıq.
Dirijor peşəkarlığı ilə bərabər emosional jest və musiqi izharı ilə seçilən Xalq artisti Fəxrəddin Kərimovun idarə etdiyi Qara Qarayev adına Azərbaycan Dövlət Kamera Orkestrinin ifasında səslənən əsərlər tamaşaçıları yenidən musiqinin əzəməti, unikallığı ilə tanış etdi.
Konsertdən öncə tamaşaçılar qarşısına çıxan musiqişünas, sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə doktoru Jalə Qulamova musiqi bayramı münasibətilə sənətsevərləri təbrik etdi, belə tədbirlərin yaradıcı dialoqun təminatı və dünya musiqisinə inteqrasiyası baxımından önəmini vurğuladı. Azərbaycan milli musiqisini dünya klassik musiqisi səviyyəsinə qaldıran Üzeyir Hacıbəylinin yaradıcılığı, ölməz əsərləri barədə danışan sənətşünas tamaşaçılara konsert proqramına daxil edilən əsərlər, onların müəllifləri və işlənmə formaları haqqında maraqlı məlumat verdi.
Proqram Üzeyir bəyin sənət incilərindən biri – könlümüzdə öz yerini hər zaman qoruyub saxlayan və bəstəkar dühası ilə xalq musiqisinin qırılmaz zəncirini yaradan “Arazbarı” ilə başladı.
Ardınca Antonio Salyerinin “Venesiya
simfoniyası”nı (“Simfonia Veneziana”) dinlədik. Əsər yerli musiqi kollektivinin ifasında Bakıda ilk dəfə səslənirdi. Parlaq, çılğın
italyan üslubundakı
üçhissəli simfoniya
xoş ovqat yaratdı.
Ümumən bu konsert proqramında yer alan xarici
ölkə bəstəkarlarının
əsərlərinin əksəriyyətinin
Bakıda ilk ifası idi. Bu sıradan
növbəti əsər
– Frans Şubertin
violin və simli alətli orkestrlər üçün “Rondo”su səsləndirildi. Bəstəkarın 19 yaşında yazdığı
əsər zəngin tonallığı və təsir emosionallığı
ilə seçilir.
Əməkdar incəsənət
xadimi Ceyhun Allahverdiyevin redaktəsində
kollektivin peşəkar
ifası əsərin
ideya yükünü
olduğu kimi təqdim etməyə imkan verdi.
Solist, beynəlxalq müsabiqələr
laureatı Ümidə
Abbasovanın (violin) əsərdən
irəli gələn ahəngdarlığı ifa
maneraları ilə canlı təqdimatı baxımlı idi. İstedadlı musiqiçinin solistliyi
ilə Arnold Şönberqin
“Noktürn”ü də
xoş ovqat doğurdu.
Dünya klassik nümunələri
ardınca 60-cı illər
milli musiqi irsimizi dünya klassikası ilə sintezdə təqdim edən yaradıcı nəsil nümayəndələrindən
Aqşin Əlizadənin
“Cəngi”sini dinlədik. Milli musiqi
ənənələrinə əsaslanan bəstəkarın
bu əsəri sayəsində biz şux,
oynaq, döyüş
ruhlu əsərlə
ruhumuzu yenidən zəfər notuna köklədik.
Pyotr Çaykovskinin
4 nömrəli “Noktürn”ünü
violonçel və simli alətlər orkestri üçün işlənmiş variantda
Əməkdar artist Aleksey Miltıxın
(violonçel) solistliyi
ilə dinlədik. N.Paqanininin “Moisey
Misirdə” operasının
motivləri əsasında
variasiyaları da alqışladıq.
J.Turinanın “Buğa döyüşçüsünün
duası” kimi tərcümə olunan
(“La Oracion del torero”) və
ispan ruhunun, buğa döyüşçüsünün
hiss və həyəcanlarının
geniş ifadə olunduğu əsər də dinləyicini həyəcanlandıra bildi.
Riqqətlənən duyğulara Maks Bruxun İsveç xalq melodiyaları əsasında yazdığı
“Serenada”sı sığal
çəkdi.
Konsertin son əsəri isə ölməz Fikrət Əmirov yaradıcılığının
mükəmməl nümunələrindən
biri – “Nizami” simfoniyasının finalı
oldu. Beləcə, Üzeyir
festivalında “Nizami ili”nin də
ruhunu hiss etdik. Dahi mütəfəkkirin böyük bəstəkarın
yaradıcılığına təsirinin nəticəsi
olan bu əzəmətli
əsərin sədaları
altında həm ümumiləşmiş Nizami
obrazı, həm də xalqımızın
ölməz bədii və musiqili varlığı özünün
növbəti təntənəsini
yaşadı...
Həmidə NİZAMİQIZI
Mədəniyyət.- 2021.- 22
sentyabr.- S.2.