Bizim qəzet – 30...
Bu təyində siz
də ehtiva olunursuz,
hörmətli oxucularımız!...
Başlıqdan da göründüyü kimi, “işıq üzü”nə 1991-in yanvarında çıxmışıq.
Onda hələ qaranlıqÜZ “20 Yanvar”ın 1 yaşı tamam olurdu...
Onadək hələ yalnız sovet mundirli, bolşevik “pero”lu mətbu nümunələr “əsl qəzet” hesab edilirdi...
O vaxtlaradək ancaq (və “òîëüêî”) Sov.İKP MK Baş katiblərinin paytaxtımıza beş-üç saatlıq təşrifi münasibətilə bütün respublikada “beşillik plan”ların üç-dörd qat artıqlaması ilə yerinə yetirilməkliyindən yazan (guya, o əlahəzrətlər gəlməsəymiş, sağıcılar məhsulun yarıbayarısını inəklərin əmcəyində, qırxınçılar qoyunların belində, “ağ qızıl”çılar pambıq kolları üstdə qoyacaqmışlar!) fantazşinellilər “qızılqələm” jurnalistlər sayılırdı...
Və hələ müstəqil dövlət suverenliyimizlə bağlı aktın imzalanmasına 9 ay qalırdı...
Belə bir zamanda meydana çıxan sırf siyasi və sahəvi (vaxtaşırı olaraq öz “baxış bucağı” və “alqış-alxış” hədəflərinə “əlgəzdirmə”ləri də qeyd olunmaqla) nəşrlər sırasında, öz xoşavaz adı, gözoxşar loqotipi, sərhəd-çərçivəsiz mövzu-məram və digər komponentləri ilə bütün dövrlərin hər tür ideya-amal hədəfləri fövqündə dayanan bir qəzet də göründü: –
“MƏDƏNİYYƏT”!
Öncədən qeyd edək ki, 30 il-mərtəbəli bu qəzetin ideya-təsis-bünövrə memarı – dünyasını dəyişənədək (2000-ci il) baş redaktoru olmuş Şahmar Əkbərzadədir: o zaman gəncliyinin çox sevdiyi şair, o çağ oxucusunun brend “imza-imic” dərəcəsində qəbul etdiyi alovlu publisist, o dövr milliyyətçilərinin “milli beşlik” (Bəxtiyar Vahabzadə – Xudu Məmmədov – Nurəddin Rza – Zeynal Məmmədov - Şahmar Əkbərzadə) üzvü kimi qiymətləndirdiyi vətənpərvər, dünya çaplı Çingiz Aytmatovun “Böyük Türküstanın Azərbaycan Dostu” ifadəsilə öydüyü ziyalı...
O qarmaqarışıq, hər dəstənin öz çəkicini öz zindanına vurduğu, Milli İstiqlala hamiləlik yükünü məşhur “xərçəng, ördək və balıq” təmsili timsalı ilə müxtəlif səmtlərə çəkdiyi dəmlərdə bu qəzet-qələm xalqı ümummilli konsensusluğa dəvət edənlərdən oldu. Dərc etdiyi publisistik yazılarında “20 Yanvar” olayını (ilk prizma-baxış olaraq) tək elə milli faciə kimi yox, “milli istiqlal tunelində şölələnən ən gur və bəlkə də son işıq” kimi də vəsf etdi. Həmin günlərin birində (9 yanvar 1991) Laçından Şuşaya gedərkən qətlə yetirilən ilk şəhid qadın-jurnalist (sonralar Azərbaycanın Milli Qəhrəmanı adı verilmiş) Salatın Əsgərovaya atılan güllə ilə bağlı redaksiyaya axışan “zəhmətkeş” suallarını “bir kobud SSRİ İmperiyası kişisinin bir zərif Azərbaycan SSR xanımına qurşun hədiyyəsi” cümləsi ilə cavabladı. Yüzlərlə oxucu rəyinə səbəb olan “Qızlar layla çala bilmir...” yazısı ilə “əlaqədar təşkilatlar” ünvanına: “Axı başları gecə-gündüz pambıqyığan-neftçıxaran maşınlar “polifoniya”larına qarışmış, əlləri dəmiryol şpalerlərini mıxlayan ağırbatman “kuvald” his-pasına bulaşmış bu yazıq qızlar “layla” kimi incə-mincə əsərləri necə çalsınlar?!” kimi sual-nidalar yağdırdı...
Zaman-zaman loqotipi, baş redaktorları, heyət üzvləri, təsisçisi olan nazirliyin adı və rəhbərlikləri, informativ-üslub taktikaları, redaksiya ünvanları dəyişilsə də, bu qəzet müqəddəs Dövlətçilik, Vətənçilik, milli Mədəniyyət-mənəviyyatçılıq strategiyasına sadiq qalmada. Son iki onillikdə respublika rəhbərliyinin bütün ölkədə bərqərar etdiyi ictimai-siyasi-sosial sabitlik (əlbəttə, fonda cərəyan edən Dağlıq Qarabağ təşnə-təlatümünü istisna etməklə) bizim qəzetimizdə də normal, işgüzar-demokratik ab-hava “kardioqram”ı ilə yaşanmada. Məsələn:
– təsisçimiz olan nazirlikdən sabiq və cari tematikalara baxış-münasibətlə bağlı heç bir göstəriş, təlimat və s. yox (əksinə, orijinal-operativ yazılara müsbət reaksiyalar);
– indiki baş redaktorumuzun rəsmi-“nomenklatur”luqdan çox, sərbəst yaradıcılıq mühiti yaratmağa meyilliliyi və s.
O ki qaldı yazılara, təbii ki, lap başdan başlamalı:
Baş yazarımız Vüqar Orxan (Əliyev) yəqin ki, sizin də rəğbətinizi, daha çox, müsabiqə yazıları ilə qazanıb...
Burda sözümü üç nöqtə ilə kəsməyimin səbəbi bu an bu müəllifin gözlərim önündə, baş redaktor olaraq xəyallanıb, “keç, başqa müəlliflərimizin yazılarına” işarəti...
Və o başqa
müəlliflərin materiallarından
seçmələr.
Gülcahan Mirməmməd:
“Yubileylər, daha
doğrusu, yubiley keçirmək ənənəsi
bir qədər qəribədir. Məsələn, kiçik yaşı,
yəni, 1, 3, 5 yaş
dönümlərini daha
təntənəli qeyd
edirlər, nəinki
10, yaxud 20. Sanki yaş artdıqca təmtəraqlı yubiley
istəmirlər ki, birdən kimsə bayram edilən yaşa yaraşan hansı işlərin görüldüyü, hansı
nailiyyətlərin qazanıldığı
ilə maraqlanar.
Elə ki yubiley gəlib
çatır daha böyük, daha yuvarlaq çağlara, yubiley tədbirləri də daha təntənəli,
sanballı, yaddaqalan olur. Dövlət statusu almasının düz bir əsri
tamam olan Azərbaycan Dövlət Akademik Milli Dram Teatrının yubileyi kimi...
Dost-tanışla bayramlaşaraq
foyeyə daxil oluruq. Qapıdan ayağımızı
içəri qoyan kimi güzgülü sütunların büründüyü,
divarları bəzəyən
ilk dövlət teatrımızın
tarixinin şanlı səhifələrinin təsvirləri,
tamaşalardan şəkillər,
müxtəlif dövrləri
xatırladan kollektiv fotolar ziyarətçiyə
deyir ki, sən yüz ildə bir kərə
baş tutan olayın şahidisən...”.
Həmidə Nizamiqızı:
“Paytaxtımızın
mərkəzi prospektlərindən
birində yerləşən
bir nazirliyin əzəmətli binası
qarşısındayam. Başını göyə qaldırsan
– papağın, yerə
əysən – güzgüfason
mərmər döşəməyə
şəklin düşər.
Qapıda səliqə
ilə geyinmiş mühafizəçilər, girişdəki
dekorativ ağac və güllərə
“min naz ilə” qulluq edən xanımlar... Çox gözəl, pəki pakizə; varlıyıq, sivil zövqlüyük! Ancaq... girişdə asılmış üçrəngli
bayrağımızın halı
yaman; bu milli dövlətçilik
atributumuz ötən illərin təbiət (yağış, külək,
günəş) və
bu nazirliyə məxsus “cəmiyyət rəngləri”ni də “əxz” etməli olub; büsbütün solub...
Güman
ki, bu mənzərə
ötüb-keçənlərin əksəriyyətini təbiətin
cürbəcür cilvələri
hesab etdiyimiz isti-soyuq havalardan daha artıq yandırıb-üşüdür...”.
Fariz Yunisli:
“Cavid əfəndi! SÖZün Kərbəlası
çoxdan vardı, Kəbəsini də Sən yaratdın. “Zəvvar”-oxucuların da ki bitib-tükənməz!...
Antimilli məslək qəsbkarları
Sənin Söz Qalalarından bircəsini belə “işğal” edə bilmədilər. Çünki
“idrakı sönük
başçıların qəfləti”
azad düşüncəyə,
ötkəm sözə
qənimlikdən, “itir-batır”,
“götür-apar”dan savayı
heç nəyə yaramır...”.
(İkinci Qarabağ müharibəsindən öncə
yazılmış “Min yaşlı
qocanın istəyi” pritçasından)
“Doğulduğum yurda
– Naxçıvana növbəti
səfərim. Cənub tayımızla şütüyən
avtobusda gözlərim
yalnız sola – Şimal
səmtə dikilib.
Yandırılmış evlər,
kötüklənmiş ağaclar,
bomboş düzəngahlar
və hərdən dərə-təpələrdə görünən, bizimkilərdən
olmadıqları elə
yeriş-duruşlarından da bəllənən “adam”lar...
Və uzaqdan “qaralan” Xudafərin...
Adama elə gəlir ki, inşaca min, ayrılıq
həsrətiycə iki
yüz yaşlı bu körpümüz də, artıq üçüncü onillik
küskünlüyü yaşayan
torpaqlarımız kimi,
ağzına “durula bilməyən” Araz suyu alıb susacaq.
Amma yox... ulu dədə-nənələrimizin
geyimləri kimi “köhnə”, müdriklərimizin
deyimləri qədər
hər zaman təzə-tər, tarixi qəhrəmanlarımız sayaq
nər Sütunları
üstdə dayanmış
bu Dədə körpümüz danışırdı.
Deyirdi ki...”.
Hərdən, redaksiyadaxili söhbətlərimizdə
“ikinci növ yazı” adlandırdığımız
“nitq-məqalə”lər “dərc”i
də baş verir ki, onlardan,
ən stajlı əməkdaşımız Lalə
Azəriyə məxsus
bir nümunə (iş yoldaşlarına xitabən): “Ay uşaqlar, ötən sentyabra qədər – işğal
olunmuş rayonlarımızın
adlarını saya “bilməyən” (yəni, milli aşağılıq
kompleksi yaratdığı
üçün saymaq
istəməyən! – T.A.)
qızımla arası dəymiş müəlliməsi, indilər
onun azad olunmuş bütün ərazi adlarını birnəfəsə saya bildiyinə görə,
son vaxtlar bizim bütün ailə üzvlərimizlə alayı
bir rəğbət və məhəbbətlə
salam-sağollaşır...”.
Təəssüflər (və əcəblər) ki... ümumxalq məram-məna tutumlu, böyük milli mədəniyyət-mənəviyyat ehtivalı məsələlərlə
bağlı materiallarımızın
çoxluğu ucbatından,
bu “şəxsi” yubiley yazımıza daha geniş yer ayrılması istəyimiz alınmadı.
Yəni,
əsrlərin daş
yaddaşında yadlaşmaqda
olan sənət-ədəbiyyat
adamları üzərinə
işıq tutan Savalan Fərəcov, öz aktiv fəaliyyətlərilə
“sonbeşik” ünvanlı
“mübtəda”larını vaxtından tez “tamamlıq”laşdırmış Nurəddin və Həbib, uzun illər kompüterdə leysansürət yığıcılığı,
indilərsə, bizim hərf-söz xətalarımızın
siz oxuculara faşını önləyən
zərrəbingöz korrektorluğu
ilə tanınan Səbinə Məmmədova,
gələr gündən
qəzetimizin estetik sima-libasında fantaz-fantosmaqorik
yeniliklər (məsələn,
səhifəyə yerləşməyən
Şah Xətai qılıncını ramkanı
da kəsib çıxmış xəyalatı
kimi dizaynlayan) Cavid Sərxanbəyli, ən nəhayət (maddiyyat xüsusunda götürülərsə, ən
əsas!), redaksiyadaxili-işçilərarası
ədəb-ərkan qaydalarına,
etno-milli davranış
ənənələrimizə sadiqlik keyfiyyətlərinə
əməletmə nüanslarını
da vətəndaşlıq-ağbirçəklik
“hesabat”ına alan (habelə, çoxdandı
“Baş mühasibimizlə
xoş müsahibə”
sərlövhəli bir
söhbət umusunda olduğum) Minayə xanım Əliyeva haqda ürəkçalıcı
notlar verə bilmədim...
Sağlıq... və zaman-zaman bu redaksiyaya gələsi yeni nəsillərə, bu qəzetin 40, 50... 100 illik yubileylərindən yazası kolleqalarıma salamlar olsun!...
Tahir ABBASLI
Mədəniyyət.- 2021.- 29
yanvar.- S.7.