Nağıl kimi ömür
“Biri vardı, biri yoxdu” ilə
başlayır bütün
nağıllar. Hər birinin də sonunda bir ümid, inam, nikbinlik olur. Həyata, yaşamağa, yaratmağa,
sevməyə, mübarizəyə
səsləyir o nağıllar
və biz nə qədər böyüsək
də, onların şirinliyində, sehrində
qalırıq.
Ömrünü sənətə, səhnəyə,
yaradıcılığa həsr
edən və bunun müqabilində kimsədən umacağı
olmayan, öz hücrəsinə çəkilib
vurğunu olduğu teatra sevgi və
sədaqətini səhnədən-səhnəyə,
ölkədən-ölkəyə daşıyan az
adam tapılar. O da zamanımızın teatr fədaisi, sənət dərvişi
hesab olunacaq insanlardandır. İllədir yaşadığı Estoniyada Azərbaycan teatrını, kukla sənətini çətinlikləri
dəf edərək, sevgi ilə tanıdan Rauf Avşarov. Tallin şəhərində 26 ildir
fəaliyyət göstərən
“Avşar” kukla teatrının yaradıcısı,
Azərbaycanın Əməkdar
artisti...
Ömrünün 70-ci dayanacağından tamaşaçılarına
əl yelləyən teatr sevdalısı nağıllarla iç-içə
bir sənət həyatı yaşayıb.
Onunla internet üzərindən
(sosial şəbəkədə
ünsiyyətdə olduğum
ömür-gün yoldaşı,
sənət dostu Xatirə Avşarovanın
köməkliyi sayəsində)
qurulan qısa söhbətimizdə maraqlı
bir detal diqqətimi cəlb etdi. Ona görə, dünyanın
ən müqəddəs
işi uşaqları
sevindirmək və onları sənətlə
sehrləməkdi. Bilirəm, “zamanə
uşaqları” dediyimiz
texnologiya əsrinin yetirmələri ilə buna nail olmaq elə də asan deyil. Amma o, böyük sevgi və ən əsası da inam ilə bunu
edir. Təbii ki, peşəkarlıq,
sənətə sevgi,
genetik kod kimi istənilən amili arqument kimi önə çəkmək olar.
Məncə, o, düzəltdiyi,
oynatdığı, hərəkətə
gətirdiyi kuklalara, onların “can”lı olmasına ən əvvəl özü inanır. Belə olmasaydı, səhnələşdirdiyi
nağıl-tamaşalar belə
maraqlı, inandırıcı,
əyləncəli olmazdı.
Sözsüz ki, bunların
ən başında gördüyün işə
sevgi və bağlılıq durur.
Qəribliyin ruhuna hopduğunun hiss olunduğu söhbətdə də
o, yeni səhnə işləri, Azərbaycan
teatrını, onun vasitəsilə ədəbiyyatı
və mədəniyyətini
sevdirməklə bağlı
istək və arzularını dilə gətirdi, teatrından, böyük çətinliklərə
müqavimət göstərən
kiçik yaradıcı
heyətlərindən bəhs
etdi: “Müstəqil teatr yaratmaq və yaşatmaq elə də asan deyil. Xüsusən də başqa ölkədə. Düzdür, artıq bura da bizə doğmadır.
Amma Vətən də ana kimi təkrarsız,
müqayisəsiz sevgi
ünvanıdır və
mən onu ötən hər anımda daha böyük məhəbbətlə
sevir və təbliğ etməyə
çalışıram.
Yaş ötdükcə, zaman atını daha cəld çapdıqca ömür, ötüb-keçən
illər də ilğım kimi beynindən keçir və səni bir az amansız, bir az da şirin
suallarla baş-başa
qoyur. Bu məqamda
yeganə təsəlli
və sevinc mənbəyi sevdiyin işlə məşğul
olmaq, bununla insanlara yararlı olduğunu hiss etdirməkdir.
Ömrümün 70-ci səhifəsində mənim də təsəllim, qürurum məhz budur. Təbii ki, bu, təkcə
mənim əməyim
deyil. Bu illər ərzində mənə ən böyük dəstək nümayiş etdirən sənət dostum Xatirə Avşarovadır.
Mənim emalatxana divarlarına, tək tamaşaçılıq nümayişlərə
qapanmağıma mane olub,
bütün layihələrimi,
səhnə, sənət
nümayişlərimi çoxluğun
önünə çıxarıb,
kütləvi tamaşaçı
ilə görüşdürüb...”.
1952-ci il aprelin
17-də Xalq artisti Muxtar Avşarovun ailəsində dünyaya göz açan Rauf uşaqlıqdan teatra bağlı olub. Atası ilə tez-tez
teatra gedər, səhnə arxasında saatlarla dayanıb yaradıcılıq prosesini
izləməkdən zövq
alarmış. Atasının iştirak etdiyi kino çəkilişi meydançaları da diqqətini cəlb edirdi. Amma teatr sevgisi daha üstün idi və beləcə,
o, ömrünü teatra
həsr edir. Baxmayaraq ki, 1969-cu ildə ekranlaşdırılan “Dəli
Kür” filmində epizodik rol da
oynamış, bundan sonra uşaq filmlərində çəkilmək
üçün dəvət
də almışdı.
Amma atası sənətin çətinliyini yaxşı
bildiyindən buna heç cür razılıq vermir. Oğlunu başqa sahə ilə məşğul olmağa sövq edir.
Bunun nəticəsi
kimi Rauf Avşarov 1979-cu ildə indiki ADPU-nun Bədii qrafika fakültəsinə
daxil olur. Təhsilini başa
vurduqdan sonra Tallinə köçür.
Orta məktəblərin birində
pedaqoq kimi çalışan Raufu teatr sevgisi də
qarabaqara izləyir.
Tanınmış kukla rejissorlarından
birinin kursuna gedir, sənətin incəliklərini öyrənməyə
və tətbiq etməyə başlayır.
Dərs dediyi məktəbdə istedadlı uşaqları
ətrafına toplayaraq
maraqlı tamaşalar
hazırlayır, məhdud
auditoriya qarşısında
olsa da, çıxışlar edir. Zamanla bütün
bu məşğuliyyətin
onda dərin iz buraxdığını
anlayan kuklaçı
1996-cı ildə özünün
müstəqil teatrını
yaradır.
Teatrın repertuarını formalaşdırıb,
aktyor truppasını
genişləndirdikcə pedaqoqluqdan
da ayrılır və bütün fəaliyyətini teatra bağlayır.
Hazırda Azərbaycan Respublikası
Diasporla İş üzrə Dövlət Komitəsinin qismən dəstəyi ilə fəaliyyətini davam etdirən “Avşar” kukla teatrı müxtəlif ölkələrdə
festival və qastrollarda
iştirak edib. Rauf və Xatirə Avşarovlar Azərbaycanda
keçirilən kukla
teatrı festivallarına
da böyük həvəslə qatılıb,
eləcə də respublikamızda müxtəlif
kukla teatrlarında rəngarəng mövzulu tamaşalar hazırlayıblar.
“Olduğum hər yerdə təqdimatımdan öncə Vətənimin adı çəkilir, “Azərbaycanın Əməkdar artisti” sözləri deyilir. Məhz bu məni ən çox qürurlandıran məqamdır və buna görə bütün çətinliklərə rəğmən teatrımızın yaşaması, daha çox tamaşaçıya yetməsi üçün əlimizdən gələni edirik. Bu, bu, mənim, Xatirə xanımın yox, Azərbaycanın, onun mədəniyyətinin adıdır və bu, bizim məsuliyyətimizi daha da artırır” – deyən yubilyarın arzusu yeni səhnə nümunələrini estoniyalı uşaqlarla yanaşı azərbaycanlı balaca tamaşaçılara da göstərmək, yenidən Vətəndə olmaq, paytaxt və bölgələrdə teatrsevərlərlə görüşməkdir.
Avropada ilk Azərbaycan kukla teatrının yaradıcısı indiyədək ərsəyə gətirdikləri tamaşalar barədə də danışmağı unutmadı: “Hazırladığımız səhnə işləri arasında Azərbaycanın xalq nağılları, klassik və müasir ədəbi nümunələri daim üstünlük təşkil edib. Bu mənada Qız qalası əfsanəsi əsasında pantomima tamaşa, “Şah və bostançı”, “Ağ daşın sirri”, “Cırtdan”, “Məşədi İbad”, “Üç keçi”, “Şahın başı hardadır?”, “Ölüm rəqsi”, “Sinema”, “Məhəbbət hekayəsi” kimi tamaşaları xüsusilə vurğulamaq istərdim”.
Hazırda Azərbaycan rəssamlarının miniatürləri əsasında tamaşa hazırladıqlarını deyən R.Avşarov Nizaminin “Xəmsə”sinə də müraciət edəcəklərini deyir.
Həmsöhbətim eston tamaşaçıları ilə yanaşı orada yaşayan teatr həvəsli həmyerlilərimizdən də söz açdı: “Burada teatra sevgi, maraq yüksəkdir və bu, uşaqlara çox erkən yaşlarından aşılanır. Tamaşaçılar arasında iki yaşından da kiçik uşaqları görərkən, təbii ki, maraq və həsəd məni götürürdü. Amma sevinirəm ki, bizim teatra burada yaşayan həmvətənlərimiz də böyük həvəslə gəlirlər, eləcə də ölkə daxilində bizi müxtəlif şəhərlərə dəvət edirlər. Bu, bizi həm sevindirir, həm də məsuliyyət hissimizi artırır. Axı biz təkcə özümüzü yox, həm də hamımızın doğma vətənini təmsil edirik. Mənə elə gəlir ki, bundan böyük sevinc yoxdur...”.
Həmidə Nizamiqızı
Mədəniyyət.- 2022.- 15
aprel.- S.5.