Kəlağayı: festivaldan
qiyafəmizə
Uzun illərin vərdişidir:
mayın 1-də çox adam
evdə otura bilmir. İllah da ki, hava gözəl
olanda. Budəfəki
1 may isə bir neçə səbəbdən
əsl gəzmək, ünsiyyət məqamı
idi.
Bakıda çox xoş, mülayim meh əsən əsl yaz havası var idi.
Həm bazar günü idi, həm də Ramazan bayramının ərəfəsi.
Üstəlik, iki ildən bəri davam edən, açıq havada birtəhər dözüləsi, amma qapalı məkanda adamın nəfəsini tıncıxdıran tibbi maska taxmaq məcburiyyətinin
aradan qaldırıldığı
gün.
…Bir də ən
vacibi. Əl işləri ilə
məşğul olan həvəskarların, dekorativ-tətbiqi
sənət nümunələri
yaradan peşəkarların,
“Azərbaycanın əl
işi ustaları” qrupunun pandemiyadan sonra növbəti sərgisi bu günə təyin olunmuşdu. Deməli,
yenə də ən müxtəlif sahələrdə çalışan
qabiliyyət sahibləri,
ən sadədən ta lap mürəkkəbinədək
əl əməyi, göz nuru olan
əl işləri ilə növbəti tanışlıq baş tutacaqdı.
Baş tutdu da! Saat
12:00-da “Passaje-1901” məkanında başlayan tədbirə ziyarətçilərin marağının
böyük olduğuna
şahidlik etdik. İkiillik fasilədən sonra bir araya gələn
iştirakçıların da çox sevindiyi
görünürdü. Qrupun sayca 36-cı sərgisi olsa da, bu
sərgi əvvəlkilərdən
fərqlənirdi. Çünki
təşkilatçılar onu “Kəlağayı festivalı” kimi düşünmüşdülər...
Geniş salona daxil olanda
kəlağıyılı qadınların çoxluğu
diqqətimizi cəlb etdi. Əksəriyyəti xanımlar olan
iştirakçılar bu
milli baş örtüyümüzə bürünmüşdülər.
Onu klassik tərzdə başına
örtən kim,
xüsusi dizaynla boynuna dolayıb, çiynindən sallayan kim. Şux rənglərin
bolluğu, kəlağayı
naxışlarının şahı
olan buta (sonra öyrənəcəyik
ki, buta ornamenti kəlağayıçılıqda
elə şah adlanır) naxışı
hər yerdə idi: əl işi
olan toxunma oyuncaqlarda, bişirilmə
sabunların formasında
və səthində,
vitraj rəngləməli
qablarda, milli geyim nümunələrində,
muncuq, biser işləməli, polimer gildən düzəldilmiş
bəzək əşyalarında,
zərgərlik nümunələrində.
Qələbəliyin içində birtəhər
əsas təşkilatçılardan
Ella Bağırovanı tapırıq. Ondan sərgi-festival barədə
məlumat alırıq:
– Bakıda ilk dəfə yalnız kəlağayıya
həsr edilmiş
festival keçirilir. Bu dəfə iştirakçılarımızın
sayı da çoxdur. Sevindirici haldır ki,
bölgələrimizdən də festivala çoxlu qoşulanlar var.
Üstəlik, gənclərin
dekorativ-tətbiqi sənət
sahələrinə maraq
göstərməsi, daha
fərqli, daha kreativ əl işləri ilə sərgiyə qatılması
bizi çox sevindirir. Deməli, sənətdə ardıcıllıq, nəsildən-nəslə
ötürmə ənənəsi
yaşayır.
Digər
təşkilatçı Leyla
Həsən söhbətə
qoşulur:
– İki il
idi evə qapanmışdıq, belə
sərgilərdə görüşmürdük.
Düzdür, qrup üzvləri
bekar dayanmırdılar,
sosial şəbəkələrdə
öz əl işlərini paylaşır,
internet üzərindən çalışırdılar.
Amma nə qədər olsa da, heç
bir virtual münasibət
canlı ünsiyyətin
yerini vermir. Niyyət və bacarığına
görə birləşən
insanların bir-birinin
yaradıcılığına bələd olması, şəxsən tanıması,
bir-birindən bəhrələnməsi
böyük mənəvi
sərvətdir.
Əgər ziyarət etdiyimiz
satış-sərginin baş
qəhrəmanı, əsas
mövzusu kəlağayıdırsa,
elə isə niyə onunla şəxsən tanış
olmuruq? Leyla xanım kəlağayı
bilicisi, bu sənətin dirçəlişində
əməyi olan xanımla bizi salonun tən ortasındakı stend-vitrinə
yönləndirir.
Basqaldakı “Cahangir” kəlağayı emalatxanasının yaradıcılarından olan, kəlağayı konsepsiyasının müəllifi, professor Rəna İbrahimbəyova ilə tanış oluruq. Rəna xanım böyük istehsal sahəsini – barama qurdu yetişdirməkdən ta naxış basmayadək prosesi o qədər gözəl bilir, bu barədə o qədər böyük sevgi ilə danışır ki, onunla uzun söhbətimizi sərgi reportajının içində əritmək istəmirik. Rəna xanımın kəlağayı heyranlığı ilə söylədikləri ayrıca müsahibənin mövzusudur.
2014-cü ildə UNESCO-nun Qeyri-maddi mədəni irs siyahısına daxil edilmiş kəlağayı sənətinə və ona baş örtüyü, qiyafəni tamamlayan aksesuar kimi marağın artması isə sevindirici haldır.
Bu sərgidə kəlağayı naxışlarının daha bir maraqlı tətbiq sahəsinə rast gəldik. İpək parçaya batik (rəngləmə) üsulu ilə milli xalça naxışları salan gənc rəssam Diləfruz Bağırova da sərgi iştirakçısıdır. Hazır ipək şərflərin üstündə incəliklə salınmış milli naxışlar, tematik şəkillər milliliklə uzaq İndoneziyadan dünyaya yayılmış batik sənətinin üzvi vəhdətinə sübutdur.
… Festival davam edir. İmprovizə səhnədə rəqs qrupunun çıxışı, səsucaldıcıdan ətrafa yayılan ürəkaçan musiqi sədaları, əl işi olan, çoxu bir neçə, bəzən isə hətta yalnız nüsxə olan eksklüziv bəzək və zinət əşyaları, interyer dekorları öz sahibini tapır. Kəlağayı naxışlama, ebru sənəti, rəsm, bijuteriya üzrə ustad dərslərinə qatılan uşaq və yeniyetmələrin simasından isə “mən bacardım” qətiyyətinin qələbə sevinci yağır. Kim bilir, bəlkə də kəlağayı festivalında öz dekorativ sənət bacarığını kəşf edənlərdən kimsə bir neçə ildən sonra bu ənənəvi sərgilərin ən fəal iştirakçısı olacaq?
…Sərgidən çıxanlara diqqət yetirirəm. Düzdür, kiminsə bazarlığına nəzər salmaq etik sayılmaz. Amma sərgi ovqatını evinə daşıyan xanımların bir qədər əvvəl aldıqları müxtəlif rəngli, klassik və müasir naxışlı kəlağayını cığarasından çıxarıb başlarına örtməsi, boyunlarına dolaması göz oxşayır. Deməli, festival öz məqsədinə yetib. Nənələrimizin ismət, ləyaqət rəmzi kəlağayı yenə bizimlədir.
Gülcahan Mirməmməd
Mədəniyyət.- 2022.- 6 may.-
S.8.