Yeni həyat qazanan sənət inciləri
Milli İncəsənət
Muzeyi “Cartier” zərgərlik
evinin dəstəyi ilə bərpa olunmuş əsərləri
təqdim edib
Azərbaycanın maddi mədəniyyət nümunələri, o cümlədən
zərgərlik əşyaları
hər zaman öz orijinallığı
və zərifliyi ilə diqqəti cəlb edir. Azərbaycan Milli
İncəsənət Muzeyi
dünyaca məşhur
“Cartier” zərgərlik evinin
dəstəyi ilə kolleksiyasındakı daha üç sənət əsərini bərpa edib.
Restavrasiya işləri XIX və XX əsrlərə aid nümunələr
– rəngli daşlarla
bəzədilmiş, gümüş
və metaldan hazırlanmış qadın
kəməri, buta elementləri ilə bəzədilmiş tacşəkilli
baş bəzəyi, gəlinin toy ərəfəsində
bəzək əşyalarını
saxladığı mücrü
üzərində aparılıb. “Azərsuvenir” MMC-dən muzeyə dəvət olunan peşəkar mütəxəssis – şəbəkəçi
zərgər tərəfindən
üç ay müddətində
tarixi əşyaların
bərpası həyata
keçirilib.
“Cartier”in Rusiya və MDB üzrə idarəedici direktoru Yanina Novitskaya bildirib ki, şirkət
zəngin tarixi boyunca müxtəlif incəsənət formalarından,
dünya mədəni
irsindən ilhamlanaraq bu dəyərli irsi gələcək nəsillər üçün
saxlamağa çalışır. İslam mədəniyyəti
“Cartier”in estetik dəyərlərinə böyük
təsir göstərib.
O, Azərbaycan Milli İncəsənət Muzeyi
ilə əməkdaşlıqdan
qürur duyduğunu və bu layihənin
Şərqin zərif
tətbiqi sənətinə
diqqət cəlb edəcəyini vurğulayıb.
Muzeydə bərpa edilən eksponatlar xalq ustalarının, mahir zərgərlərin əl
işləridir. Tədqiqatlar göstərir ki,
Azərbaycanın milli
geyim mədəniyyətində
qadın zinət əşyaları xüsusi
yerə malik olub. Toy zamanı
gəlinin üzərindəki
bəzəklər ailəsinin
cəmiyyətdəki statusunu
vurğulayırdı. Zinət əşyaları arasında
kəmər və baş bəzəyi xüsusi əhəmiyyət
kəsb edirdi. Kəmər gənc qadının həyatının bir mərhələdən digərinə
keçidini simvolizə
edirdi. Adətlərə görə toy günü
kəməri gəlinin
belinə ya qardaşı, ya da atası taxırdı.
Gəlinə cehiz kimi mücrü də verilməli idi. Gəlin ərinin ona verdiyi zinət əşyalarını orada
saxlayırdı. Mücrü nə
qədər dəbdəbəli
görünüşə malik
olardısa, onun içindəki zinət əşyaları da bir o qədər qiymətli olardı.
“Toy mərasimi Azərbaycan
xalqının ölməz
və unudulmaz adət-ənənələrindən biridir. Bu ənənələrdə
xalqın gözəllik
sevgisi özünü
aşkar şəkildə
ifadə edir. Bu əşyaların hər biri öz
dövrünün estetikasını
simvolizə edir, xalq adətlərinin gözəlliyindən xəbər
verir. Bu zinət
əşyaları həm
ailələrin tarixini,
həm də əbədiyaşar xalq yaradıcılığını özündə təcəssüm
etdirir”, - deyə Milli İncəsənət
Muzeyinin direktoru, rəssam, Əməkdar incəsənət xadimi, professor Çingiz Fərzəliyev bildirib.
Bakı
muzeyi üçün
bu əlamətdar hadisə fərqli mədəniyyətlərin bədii
üslubunun yaradıcı
interpretasiyasına can atan
Paris zərgərlik evinin
175 illik tarixinin yeni sətri oldu. Bu yaxınlarda
Dekorativ İncəsənət
Muzeyində (Paris) keçirilən
“Cartier və İslam
incəsənəti. Müasirlik axtarışında”
sərgisi bunu bir daha sübut
edir ki, Şərq mədəniyyəti
evin üslub və repertuarının inkişafına ciddi təsir göstərib.
Həmin
ekspozisiyada Şərqin
XX əsrin əvvəllərindən
bu günə qədər fransız zərgərlik evinin üslubuna təsirini əks etdirən 500-dən
çox eksponat təqdim olunub.
“Dekorativ-tətbiqi sənət əsərlərində: xalçalarda, tikmələrdə, bədii işləməyə malik metalda, zərgərlikdə xalqın dünyagörüşü, fəlsəfəsi özünü ən bariz şəkildə göstərir. İncəsənət əsərlərinin düzgün bərpası və konservasiyası muzeylərin ən mühüm vəzifələrindən biridir və “Cartier evi”nin buna köməklik göstərməsi çox yaxşı haldır. Təbii ki, bu eksponatların hər birinin yüksək bədii, elmi və tarixi əhəmiyyəti var”, - deyə Mədəniyyət Nazirliyi Muzey, qalereya və sərgilər şöbəsinin müdiri Nərgiz Abdullayeva bildirib.
Azərbaycan Milli İncəsənət Muzeyinin “Cartier” evi ilə yaradıcı əməkdaşlığı diqqəti bir daha Şərq tətbiqi sənətinə cəlb edəcək. Ekspozisiyaziyarətçilərin bərpa olunmuş əşyalardan mənəvi zövq alması və müxtəlif dövrlərin ustad sənətkarları ilə tanış olması üçün gözəl fürsətdir. Layihənin məqsədi sənətkarlıq və mədəni irsin gələcək nəsillər üçün qorunub saxlanılmasıdır.
Qeyd edək ki, “Cartier” evi və Azərbaycan Mədəniyyət Nazirliyinin dəstəyi ilə 2019-cu ildə Azərbaycan Dövlət Kukla Teatrında “Yeddi nar çubuğu” xalq nağılının motivlərinə əsaslanan tamaşa səhnələşdirilib. 2021-ci ildə Azərbaycan Xalça Muzeyinin iştirakı ilə Rusiya Dövlət Ermitajında “Görünməyən incəsənət. İmkanların sərhədlərini genişləndirərək” adlı inklüziv sərgi təşkil olunub. Həmçinin 2021-ci ildə Bakının tarixi və memarlıq abidələri haqqında onlayn bələdçi sistemi yaradılıb.
Mədəniyyət.- 2022.- 4
noyabr.- S.1;5.