Kukla boyda bir
aləm
Adam da
bu yaşda özünü aldadar?...
O, belədir. Şəksiz, şübhəsiz. Niyə?
Çünki ruhən çox
azaddır. Özü də
bu azadlığını
hər hansı “bəhanə”lərlə pərdələmir.
Fitrətdən belədir. Amma ən
əsası, istedadlı
və əsl sənət sevdalısıdır.
Bu dövr üçün
fədai sözü müəyyən qədər
əhəmiyyətini itirsə
də, ona baxanda anlayırsan ki, o, sözün əsl mənasında, elə fədaidir. Özünün də dediyi kimi, onun üçün
səmimiyyət və
cəngavərlik prinsipi
üstün olub həmişə. Hə, bir
də sədaqət.
Öz ideallarına, prinsiplərinə
və peşəsinə.
Kukla sənətinin
ən parlaq simalarından olan Namiq Ağayev bu dünyanı sonu şirin bitən nağıl bilənlərdəndir. Nəinki kuklalardan,
adi əşyalardan, hətta tullantı sayılacaq nəsnələrdən
də sənət məhsulu yaratmağı bacaran və bunu ustalıqla sevdirən kuklaçı
rejissordur. Özü də
təkcə uşaqlara
yox, həm də böyüklərə.
Dövrümüzün Don Kixotu 60 yaşına çatıb. O, yel dəyirmanları ilə döyüşməsə də,
həyatını doğru
bildikləri uğrunda
mübarizədə keçirib.
Nə hikmətdirsə, hamısında
da qalib gəlib.
Bunu oktyabrın 28-də Abdulla Şaiq
adına Azərbaycan Dövlət Kukla Teatrına gələn hər kəs təsdiqlədi. Çünki həmin gün
özü yerdə, ruhu göylərdə pərvaz edən istedadlı rejissor Namiq Ağayevin 60 illik yubiley gecəsi
idi.
Rejissorun
səhnə, sənət
dostlarının, tanınmış
mədəniyyət və
incəsənət xadimlərinin
iştirak etdiyi səmimi ovqatlı gecə əsl Namiqsayağı idi: səmimi, azad və təbii.
Gecə ənənəvi olaraq rejissorun həyat və yaradıcılığı
haqqında qısa məlumatla başladı. Ardınca rejissorun
özü haqqında
hazırladığı qısametrajlı
film estetikasında süjet
nümayiş olundu.
Kadrlar bir-birini əvəz etdikcə rejissor hər məqama özünəməxsus yumorla
izah verirdi. Məsələn, “Bu günlə yaşayın,
amma bu saniyədən
yapışmayın. Yapışsanız, onun əsirinə çevriləcəksiz”, “Yüz
ölçüb, bir
biçmək də yalan sözdür. Min ölçsən, milyonacan ölçməli
olacaqsan, o qədər
ölçəcəksən ki, biçməyə vaxtın qalmayacaq. Siz ölçən kimi biçin” deyib bütün ömrünü elə belə də yaşayacağının, 60-dan sonrakı zamana sığdıracağının anonsunu verdi.
Tədbirin ideya müəlliflərinə,
tamaşaçılarına təşəkkürünü bildirən yubilyar özünü kuklaçı
kimi ifadəsinə özünəməxsus yozum
da gətirdi: “Mənim kuklaçı olmağıma kömək
edən əsas amil rəssam olmağım idi. Təxəyyülüm çox aktiv
idi. Bəxtim gətiribmiş, bu elə kuklaya
lazım olan vergi imiş. Atam Firudin Ağayev həmişə mənə
deyirdi ki, istedad öz yerində, amma sən var gücünlə
çalışmalısan. Qolların qırılana qədər
rəsm çəkməlisən.
Sonradan başa düşdüm ki, sənə verilən istedadın realizə proqramı olur. Mən lap elə gözəl
rəsmlər çəksəm
də, böyük rəssam vergisinə sahib deyiləm. Rəsm də çəkirəm,
kukla da oynadıram, amma bütün bunlar sintez şəklindədir.
Mən özümü Kukla Teatrında tapmışam.
Ona görə də burada özüməm.
Bura mənim doğma evim, azad nəfəs
aldığım məkandır.
Bundan sonra özümü uşaqdan-böyüyə bütün
tamaşaçılarım qarşısında daha da toparlayıb 60-dan sonranı ürəyimdə
qalan sənət arzularını gerçəkləşdimək
üçün yaşayacam.
Beləcə, özüm üçün
təyin etdiyim yox, boyuma biçilən
yolu sonadək gedəcəm. Əslində,
heç bundan başqa yolum da yoxdur...”.
Yubilyarı təbrikə gələnlər
çox idi. Özü də
ürəyi və əlidolu. Azərbaycan
Teatr Xadimləri İttifaqının sədr
müavini, Xalq artisti Hacı İsmayılov rejissora təbriklərini çatdırdı,
ATXİ-nin İdarə
heyəti adından “Sənətkar medalı”nı ona təqdim etdi.
Sevincindən yerində dura bilməyən yubilyar “Artıq “Sənətkar medalı”m da var. Daha mənə hər yerdə yaşıl işıqdır”
deyib salonu qəhqəhəyə qərq
etdi.
Xalq artisti Ramiz Həsənoğlu, Əməkdar incəsənət
xadimləri – teatrşünaslar
İlham Rəhimli və Aydın Talıbzadə isə rejissorun quruluş verdiyi kukla tamaşalarının
hər birinin hadisəyə çevrildiyini
yada saldılar. Bildirildi
ki, o, quruluş müəllifi olduğu “Bakı həyatının
rekviyemi”, “Qar qızı”, “Yeddi gözəl”, “Əhmədin
ları xoruzu”, “Oxay və Əhməd”,
“Göy saqqal”, “Xəlifə və hacıleylək”, “Məlikməmməd”,
“Keçəlin toyu”,
“Son əhvalat”, “Bülbül”
kimi tamaşalarla Rusiya, İran, Türkiyə, İtaliya, Yunanıstan, İngiltərə,
Polşa və s. ölkələrdə keçirilən
nüfuzlu beynəlxalq
festivallarda iştirak edib, teatra müxtəlif
mükafatlar qazandırıb.
Azərbaycan Dövlət Kukla Teatrının direktoru, Əməkdar mədəniyyət
işçisi Rəşad
Əhmədzadə rejissorun
fərqli texnikalarda hazırladığı rəngarəng
kukla tamaşalarından
bəhs etdi. Bildirdi ki,
o, bu teatrda çalışdığı dövrdə, elə ondan sonra da
teatr üçün
doğma olub. Direktor sonra sənətşünaslıq
doktoru, professor, Əməkdar
incəsənət xadimi
Ədalət Vəliyevin
yubilyar rejissora təbriklərini çatdırdı.
Azərbaycan Professional Kinorejissorlar Gildiyasının direktoru Şahirə Tacəddin, tanınmış kinorejissor, Əməkdar incəsənət xadimi Elxan Cəfərov da təbriklilərə qoşuldular. Gildiya adından yubilyara fəxri fərman təqdim olundu. Namiq Ağayevi özünə müəllim saydığını deyən E.Cəfərov onun qeyri-adi bilik və bacarığından, istedad və sənətsevərliyindən bəhs etdi.
Yubiley gecəsində teatrın nəzdindəki “Oyuq” teatr-studiyası vokalçılarının ifalarında rəngarəng musiqi nömrələri də təqdim olundu.
Tədbir uzun illərdən sonra yenidən Kukla Teatrı ilə əməkdaşlığa cəlb olunan rejissorun hazırda repertuarda olan “Qara balığın nağılı” (S.Behrəngi) tamaşasının nümayişi ilə yekunlaşdı.
Xatırladaq ki, yaradıcılığa başladığı ilk vaxtlardan fərqli üslubu və quruluşları ilə seçilən Namiq Ağayev Kukla Teatrı tarixində xüsusi yeri olan rejissorlardandır. O, teatrın baş rejissoru kimi fəaliyyət göstərdiyi 1987-1993-cü illərdə bir-birindən maraqlı səhnə işlərinə imza atıb, teatral eksperimentləri ilə seçilib.
1993-2001-ci illərdə Türkiyədə yaşayıb, oradakı dövlət və şəhər teatrlarında tamaşalara quruluş verib. 2002-ci ildən fəaliyyətini televiziya rejissoru kimi davam etdirən N.Ağayev kino sahəsində də özünü uğurlar sınayıb.
O, yaradıcılıqla məşğul olduğu bütün sahələrdə diqqətəlayiq sənət nümunələri yaratmağı bacarıb. Özü də bunu heç vaxt nə tərcümeyi-halı, nə şöhrəti, nə də ad-sanı üçün yox, böyük sənət və ona bəslədiyi sərhədsiz eşq uğrunda edib.
Həmidə Nizamiqı
Mədəniyyət.- 2022.- 4
noyabr.- S.5.