Uzaqdakı “qoca” kukladan salam var
Qax Dövlət Kukla
Teatrı 50 yaşını qeyd etdi
Buludlu, boz-bulanıq halı ilə baş-başa qoyduq
Bakını.
Zatən günlərdi qaşqabağını
tökmüşdü. Odur ki, təklifə
yox demədik. Hərçənd payızın son
günləri oralar da
başqa cür sərt olur. Amma bunu
da göz önünə gətirib yol aldıq təbiətinin
şıltaqlığı, adamlarının
saflığı ilə ad qazanan Qaxa.
Əlamətdar
səbəb də vardı uzun yolu getməyə:
sözsüz ki, yenə səhnə, sənət sevdası.
Bu qədər
romantik başlanğıcın da ayrı səbəbi var:
teatr içində gənclik romantikasını saxlayıb,
ona sonsuz sevgi ilə bağlanan adamlardan savayı hamıdan
asanlıqla imtina edir. Bu barədə yazının sonunda
qeyd-eyhamım olacaq...
Bu il paytaxtdan kənarda fəaliyyət göstərən
kukla teatrlarından ən qocamanının – Qax Dövlət
Kukla Teatrının 50 illiyidir. Böyük fədailik və
saf sevgi sayəsində dərnək kimi yaranıb, sonradan
böyük səhnələrə
yaşından-başından, boy-biçimindən də iri
addımlarla yol alan bu bəbə teatrı
yarım əsrdir ki, nəinki Qax və ətraf rayonlar,
ümumilikdə ölkə sərhədlərini də
aşaraq fərqli ölkə və səhnələrdə
özünü göstərə bilib.
Özünün uşaq məsumluğunu,
kuklaçılıq fədakarlığını və
teatr sevgisini cansız əşyalara – taxtaya, dəmirə,
parçaya, boyaya... qataraq, ipə-sapa yatmayan arzuların
qol-qanadında 50 ildir yol gəlir.
Gəlin, keçilən bu uzun yola qısa nəzər
salaq.
Qax Dövlət Kukla Teatrının uzun və mürəkkəb
sənət yolu, əslində, 1971-ci ildə başlayıb. Gürcü əsilli rayon
sakini, dünyanı teatr səhnəsi kimi işıqlı,
insanları kukla personajları kimi məsum görən və
içindəki uşağı ahıl yaşında belə
qoruyub-saxlayan
İsako Zeynalaşvili həvəskar gəncləri
ətrafına toplayaraq dərnək yaradıb. İlk
olaraq rayon Mədəniyyət evində fəaliyyət
göstərən dərnəyin səs-sorağı nəinki
ətraf rayonlara, hətta Bakıya da gedib çıxıb.
Dərnək olmasına rəğmən istər
repertuarındakı tamaşa sayına, istərsə də
peşəkar ifaçılıq səviyyəsinə və
tamaşaçı auditoriyasının genişlənməsinə
görə qısa zamanda ad-san qazanıb. Beləcə, beş il sonra bu kollektivə Xalq teatrı
statusu verilib.
1992-ci ildə isə yaradıcı kollektiv dövlət
statusu alır, Qax Dövlət Kukla Teatrı olaraq
böyük səhnə yolunda inamla addımlamağa
başlayır. Üç-beş nəfər ilə
açılan cığırda gedənlərin sayı
artır. 1993-cü ildə kollektiv Bakıda
təşkil olunan monotamaşalar festivalında uğurla
iştirak edir.
1997-ci ildə teatr xaricə ilk qastrola gedir – qonşu
Gürcüstan tamaşaçıları
qarşısında çıxış etmək imkanı
qazanır. 2003-cü ildə Bakıda keçirilən uşaq
tamaşaları festivalında Qax Dövlət Kukla Teatrı
da uğurla iştirak edir və diploma layiq görülür.
2005-ci il kollektivin tarixində əlamətdar
bir hadisə ilə yadda qalır, Qax Dövlət Kukla
Teatrı Azərbaycan Teatr Xadimləri İttifaqının
“Qızıl Dərviş” mükafatını qazanır. Həmin
il teatr doğma Qaxa daha bir mükafatla
qayıdır. Türkiyənin İzmir şəhərində
keçirilən VII Beynəlxalq Kukla və Kölgə
Oyunları Festivalında ölkəmizi uğurla təmsil edən
yaradıcı heyət nüfuzlu sənət
yarışmasında Qran-pri qazanır. 2009-cu
ildə kollektiv Estoniyanın Villandi, 2010-cu ildə isə
Tallinn şəhərlərində keçirilən
festivallardan diplomla qayıdır.
2010-cu ildə Mədəniyyət Nazirliyinin təşkil
etdiyi II Respublika Kukla Teatrları Həftəsinin Qaxda
keçirilməsində də məhz bu kollektivin
uğurları mühüm rol oynayır. Qax
kuklaçıları 2014-16-cı illərdə Rusiya
Federasiyasının Həştərxan və Ukraynanın
İvano-Frankovsk vilayətlərində keçirilən
festivallara da qatılaraq teatr sənətimizi layiqincə təmsil
edirlər. Kollektiv 2011 və 2013-cü illərdə
keçirilən I və II Bakı Beynəlxalq Kukla
Teatrları festivallarında da
iştirak edərək diplomlara layiq görülüb.
Qax
Dövlət Kukla Teatrı bu əlli il ərzində
150-dən artıq peşəkar səviyyəli tamaşa
hazırlayaraq, balaca teatrsevərlərə təqdim edib ki,
onların 80-dən çoxu məhz rəsmi dövlət
statusu alandan sonra ərsəyə gəlib.
Teatrın uzun illər uğurlu fəaliyyəti diqqətdən
kənarda qalmayıb, kollektivin iki üzvünə “Əməkdar
mədəniyyət işçisi”, bir nəfərə
“Əməkdar artist” fəxri adları verilib. Bir qrup əməkdaş
Mədəniyyət Nazirliyinin fəxri fərmanına layiq
görülüb.
Əsas məramı
balacaları vətənpərvər, mənəvi-əxlaqi dəyərlərə
sevgi ilə, həm də zövqlü tamaşaçı kimi
formalaşdırmaq olan teatrın sənətə sevgisi
üz-gözlərinə hopan kollektivi var. Rəhbərindən
səhnə maşinistinədək hər birində Qax Kukla
Teatrının – bölgənin yeganə kukla evinin sakini
olmağın qürurunu hiss edirsən. Bir də
ən çox diqqətimi cəlb edən ənənələrinə
bağlılıq və ustadları İsakonun ruhuna sonsuz
ehtiramları idi. Düşünürəm ki, məhz
bu keyfiyyətləri olan sənət və səhnələr
hər zaman yaşayacaq, hər zaman dolub-daşacaq...
İndi isə qayıdaq 14 noyabr 2022-ci ilə – qaxlı
kuklaçıların 50 illik yubiley tədbirinə.
Biz teatra çatanda artıq saat 12-ni keçmişdi. Sarı,
çəhrayı, narıncı yarpaqların
ağaclardakı son rəqslərini – həzin mehdə
süzmələrini günəşin payıza inad səxavətində
izləyə-izləyə teatrın həyəti önündə
dayanırıq. Darvazanın üstündəki
böyük lövhə – “50-ni aşırdıq, 100-ə nə
qaldı?!” diqqətimi həmən çəkir.
İçəri keçəndə sağ və sol dəmir
hasarları bəzəyən rəngarəng şar
və şəkillər, binanın həyətindəki əlvan
geyimli kollektivin həyəcanlı var-gəli adamı heyran
edir.
Uzaqdan tanış səs eşidirəm. Özünəməxsus
mehribanlığı ilə teatrın direktoru, uzun illər mədəniyyət,
yazı-pozu sahəsində tanıdığım, bir
neçə aydır da Qax Dövlət Kukla Teatrının
direktoru kimi əzmlə çalışan Seymur Vəliyevin səsini
eşidirəm: “Ay, belə həmişə siz gələsiz.
Balam, gözümüzü nə yaman yollarda
qoydunuz...” deyib, əlindəki kağızları qoltuğuna
vuraraq iri addımlarla bizə tərəf gəlir. Eyni sevinc və məmnunluq kollektiv üzvlərinin də
üzünə hopmuşdu.
Tədbirin
başlamasına bir neçə saat qaldığından biz
də onların həyəcanına qoşulub, vaxtı iplə dartdıq.
Səliqə-sahmanı
ilə gözoxşayan, aparılan cari təmir-bərpa
işləri ilə öz uçuq-sökük dünəni
ilə sağollaşan teatrın tamaşa salonu, butaforu, sexləri,
rekvizit otaqlarını gəzdikcə, adam
istər-istəməz sevinir. İşləmək
həvəsi, bundan da öncə teatrın yaşaması və
özünün yeni dövrünə qədəm qoyması
50 yaşlı kukla kimi, bütün qoca-cavan
kuklaçıları, kuklasevərləri də xoşbəxt
etmişdi.
Hə, onu da deyim ki, qaxlı teatrsevərlərin son
zamanlar unudulmaqda olan vacib vərdişləri də var. Tədbirə
təxminən bir saat qalmasına rəğmən artıq
zaldakı yerlərini tutub, səssizcə anın səfasını
sürürlər. Maraqla yerli və gəlmə qonaqları,
görkəmi dəyişmiş salonu, səhnəni gözdən
keçirirlər. Zaldakı intizar və
maraq səhnə arxasına da sirayət edir. Aparıcı da, direktor da, baş rejissor da gah qonaq
siyahısını gözdən keçirir, gah
çıxışçıları dəqiqləşdirir,
gah da səhnəciklər üçün növbəsini
gözləyən qonaq teatrların nizamını izləyirlər.
Kuklaçılar da uşaq kimi bağlı pərdənin
sağ-solunu xəfifcə aralayaraq salonu gözdən
keçirir, öz aralarında pıçıldaşırlar.
Hiss olunur ki, həyəcandan lap balaca uşaq kimi bir yerdə qərar
tuta bilmirlər.
Qısa salamlamadan sonra alqışların müşayiətində
teatrın tarixi – dünəni və bu günü ilə
bağlı videoçarxı izləyirik.
Mədəniyyət naziri Anar Kərimovun kollektivə təbrik
məktubunu nazirliyin Teatr sektorunun müdiri Könül Cəfərova
oxuyur.
Ardınca Qax Rayon İcra Hakimiyyətinin
başçısı Musa Şəkiliyevin, Şəki
Regional Mədəniyyət İdarəsinin rəisi Azər
Yusubovun təbriklərini eşidirik.
Teatrın keçdiyi yola nəzər salıb, onun bölgənin
mədəni həyatında rolunu qeyd edən
çıxışçılar kollektivə yeni
yaradıcılıq uğurları arzulayırlar.
Kollektivə Azərbaycan Teatr Xadimləri
İttifaqının Fəxri fərmanı da təqdim edilir. Sonra A.Şaiq adına Azərbaycan Dövlət Kukla
Teatrının, eləcə də Gəncə, Salyan kukla
teatrlarının sazlı-sözlü təbrikləri dinlənilib,
izlənilir. Qonşu kollektiv və sadiq dost kimi Yevlax Xalq
teatrı da yubiley təbriklərinə qoşulur.
Son sözü ev sahibləri – teatrın direktoru Seymur Vəliyev və baş rejissoru, Əməkdar artist Yusif Abdurahmanov deyirlər. Qonaqlara təşəkkür edib, sevinclərini onlarla bölüşən teatr təmsilçiləri qarşıda duran məqsəd və vəzifələrindən, teatrın gələcək yaradıcılıq planlarından qısa söz açırlar. Kollektivə olan dıqqətin, tamaşaçı sevgisinin onlara böyük dayaq olduğunu, qaxlı teatrsevərlərin bu sənət ocağına böyük təəssübkeşliklə yanaşdıqlarını etiraf edirlər. Bundan sonra da Qax teatrının sorağının fərqli səhnələrdən gələcəyinin vədini də verdikdən sonra yeni tamaşalarını – “Biz mehriban ailəyik”i elan edərək səhnədən enirlər. Səhnə kuklaçılara verilir.
Osman Abdullayevin pyesi əsasında ərsəyə gələn tamaşanın quruluşçu rejissoru Yusif Abdurahmanov, quruluşçu rəssamı Mais Abdullayev, musiqi tərtibatçısı Nicat Fətəliyev idi.
Demək olar ki, bütün truppanın oynadığı tamaşada mövzu da, ifadə də, ideya da arzulanan idi: təki həmişə sülh və əmin-amanlıq olsun. Həm dünyada, həm meşədə (hadisələr orada cərəyan edir), elə həm də teatrda. Sözsüz ki, bu da kimdən asılıdır? O teatrda çalışan rəhbərdən nəzarətçiyə – hər kəsdən.
Sizli-bizli hamını mehriban, bərabər və səmimi olmağa səsləyən “Biz mehriban ailəyik” və ertəsi gün sırf qonaqlar üçün nümayiş olunan “Xeyir və Şər” tamaşaları barəsində, ümumən qax və qaxlılar haqqında növbəti yazı-təəssüratımda ətraflı söz acacağam.
Sonda qayıdıram əvvəldə söz etdiyim qeyd-eyhama. Teatr nüvəsində fədakarlıq və sevgi barındıran sirr dolu bir məkandır. Elm, texnika nə qədər inkişaf edib, insan oğlu nə təhər icadlar etsə də, teatrın mistik gücü, cəzbetmə qabiliyyəti itməyəcək. Ola bilər ki, say azalıb, həlqə daralacaq, amma nə qırılacaq, nə də nizam pozulacaq. Fərdlər gedib nəsillər bir-birini əvəz eləsə də, teatr ona sevgi ilə, özü də tapınacaq qədər bağlı insanlarsız qalmayacaq. Sizlər və bizlər olmasaq da, səhnə, sənət olub və olacaq. Odur ki, sadəcə, teatrı sevək və ona xidmət edək. Bütün olub-olacaqları düşünmədən. Çünki sonunu düşünən qəhrəman olmur. Heç teatr da bəsit qəhrəmanları, “yel dəyirmanları ilə döyüşən cəngavərləri” sevmir...
Həmidə Nizamiqızı
Qax-Bakı
Mədəniyyət.- 2022.- 18
noyabr.- S.5.