Qazax teatrı
“İnan mənə” deyir...
“Qonaq teatr” layihəsində paytaxt səhnəsində
Azərbaycan Teatr Xadimləri
İttifaqı (ATXİ) və
Mədəniyyət Nazirliyinin
birgə təşkilatçılığı
ilə həyata keçirilən “Qonaq teatr” layihəsi davam edir. Sentyabrın
25-də Qazax Dövlət
Dram Teatrının təmsilçiləri
ATXİ-nin əsas səhnəsində həm
85 illik yubileylərini
qeyd etdilər, həm də “İnan mənə” adlı yeni tamaşa ilə izləyicilərin qarşısına çıxdılar.
Nümayişdən əvvəl
ATXİ sədrinin vəzifə
səlahiyyətlərini icra
edən Xalq artisti Hacı İsmayılov “Qonaq teatr” layihəsi haqqında məlumat verdi, yaradıcı heyətə uğurlar arzuladı.
Sonra səhnə qonaq kollektivin ixtiyarına verildi.
Ümummilli lider Heydər Əliyevin 100 illik yubileyi münasibətilə
ərsəyə gətirilən
tamaşa Əməkdar
incəsənət xadimi,
yazıçı Ağalar
İdrisoğlunun eyniadlı
pyesi əsasında Əməkdar artist Xəzər
Gəncəlinin quruluşunda
hazırlanıb. Birhissəli
psixoloji dramın quruluşçu rəssamı
Səyyad Məmmədov,
musiqi tərtibatçısı
Vahid Bayramovdur. Tamaşada
aktyorlar Yusif Qoca, Zəmanə Dərviş, Minayə İbrahimova, Nazilə Məmmədova, Aydın Orucov, Elşad Əliyev, Sərdar Rüstəm və Əhməd Musayev çıxış edirlər.
Tamaşanın mövzusu da, təqdimat
üsulu da, aktyorların
oyun tərzi də bizi keçmişə
– sovet rejiminin dağıldığı, ölkədə
hərc-mərcliyin baş
alıb getdiyi bir vaxta aparır.
Əslində, o dönəmdə
yazılan əsər
həmin dövrün
konfliktlərini özündə
əks etdirir. Hadisələr haqsızlıqlara
dözməyib köməksiz
insanlara dəstək olan, rüşvətxor və cinayətkarlarla mübarizə aparan jurnalist Elçin Poladlının ətrafında
baş verir. O, həmişə haqlının
tərəfində durur,
ədalətin bərpa
olunması naminə
var gücü ilə
çalışır. Elçinin
azyaşlı oğlu
Emin xəstədir və təcili əməliyyat olunmalıdır.
Üstəlik, ev-eşiyi
də yoxdur. Kirayədə min cür əzab-əziyyətə qatlaşan
sadə vətəndaşdır.
Onun bir də bu vəziyyətlə
barışmayan deyingən
həyat yoldaşı
Aysel var. O gah dəbdəbəli
yaşamaq, firavan dolanmaq istəyir, gah da oğlu Emini qısa zamanda sağaltmaq üçün
ərinə təzyiqlər
edir. O, heç cür rahatlıq tapmır. Çünki ərinin bəzi həmkarları daha yaxşı yaşayıb
arvadlarını yağ-bal
içində “üzdürürlər”.
Bundan başqa, onların bir də dəllal
elmi işçi ev sahibələri – Ayselin xalası Yasəmən var. Onun da istəyi illərdir müdafiə edə bilmədiyi elmi işini “azad sözü” boğaraq qəbul elətdirməkdir.
Bir də bütün
söhbətlərin nöqtəsini
qoymaq üçün
zühur edən özəl klinika sahibi Professor Əmirov da
var... Yəni tamaşa
başlayandan ortada kriminal söhbətlər,
haqq-hesablar, çarpışmalar,
qara-qura işlər
boy verir. Hamısının
da istəyi Elçini
ram etmək, susdurmaq, məqalələrini yumşaltmaq,
araşdırmalarına mane
olmaqdır.
Səhnə işi dinamika ilə başlayır. Hələ pərdə açılmasa da, biz səhnənin
sağ tərəfindən
əlində diplomat sürətlə
yeriyən uzunboy, plaşlı gənc oğlanı görürük.
Birdən sol tərəfdən
də üç nəfər onun üstünə şığıyıb
əzişdirməyə başlayır.
Bundan sonra pərdə açılır
və biz vahid məkanı – jurnalistin kirayə yaşadığı
mənzili görürük...
İşıq və səhnə
tərtibatından nə
danışaq, necə
danışaq... Sadəcə,
onu deməyi borc bilirəm ki, qaradan tünd rəng olmadığından
yeganə çıxış
yolu çalarlarla ona nəsə qatmaqdır. Qısacası,
tamaşada səhnə
tərtibatından danışmaq
mümkün deyil.
Aktyor oyununa gəlincə, əsasən həvəskarlardan
ibarət heyətdə
oyun texnikası və aktyorlarla iş yetərli deyildi. Amma onlar əllərindən gələni
etməyə çalışdılar.
Sevindirici məqam o idi ki, truppa sərbəst, həyəcansız
və tempi aşağı
salmadan öz missiyasını icra etdi.
Onsuz da publisistikanın ağır
basdığı mətndə
aktyorlar bacardıqca replikalarını yerində
deməyə çalışırdılar.
Sadəcə, arabir yersiz qışqırıqlar
və bütün zalın eşitməsi üçün emosional hal dəyişimindən asılı olmayaraq bir xətt üzrə
gedən danışıq
üslubu maneələr
yaradırdı.
Tamaşa
boyu biz bir məkanda baş verən hadisələrin sonunda ekranı və oradan Ümummilli liderin hakimiyyətə qayıdışı
ilə bağlı kadrları görür, onun qurtuluşumuza və inkişafımıza
əminlik yaradan çıxışlarından məqamları alqışlayırıq.
Beləcə, səhnə
işi xeyirin şər üzərində
qələbəsinə yenidən
əminliklə başa
çatır. Jurnalist
də, onun ailəsi də, nəticədə bütün
cəmiyyət də xilas olur.
Əsas
ideyanın kino elementi
ilə çatdırılmasına
cəhd olan bu üsuldan əvvəlki səhnələrdə,
daha doğrusu, mizanlararası keçidlərdə
istifadə yerinə düşərdi. Belə
olmadığından sual
yaranır: tamaşa quruluşçuları ümumi
dramaturji xəttə xidmət edə biləcək bu imkandan – yəni ekrandan niyə yalnız son anda istifadə edirlər?!
...Nümayişin ardınca yaradıcı heyətdən rejissor Xəzər Gəncəli
tamaşaya verdiyi quruluşa görə, dramaturq Ağalar İdrisoğlu ölkə
teatrları ilə uğurlu əməkdaşlığa
görə, teatrın
aktyoru Aydın Orucov isə 60 illik yubileyi münasibətilə ATXİ-nin
fəxri fərmanı
ilə təltif olundular.
Həmidə Nizamiqızı
Mədəniyyət.-
2023.- 4 oktyabr.- S.4.