Rus Dram Teatrında “Albalı bağı”
Aleksandr Şarovski: “Hətta ən sabit repertuarı,
uğurlu tamaşaları olan teatrı arabir klassik əsərlə
silkələmək lazımdır”
…Anton
Pavloviç Çexov. Kiçik hekayələrin
böyük ustadı və təsirli pyeslərin müəllifi.
Çox az dramatik teatr kollektivi tapılar ki, repertuarında
onun əsəri olmasın. Əgər müəlliflərin
arasında Çexovun adı yoxsa, deməli, bu boşluğu
doldurmaq lazımdır.
Nə
vaxtdır ki, Azərbaycan Dövlət Akademik Rus Dram
Teatrının repertuarında da belə bir boşluq var idi. Nəhayət
ki, Çexovun pyesini orijinalın dilində eşidib görmək
istəyən teatralların arzusu yerinə yetməkdədir.
Oktyabrın 20-də və 21-də teatr hər kəsi
A.P.Çexovun “Albalı bağı” pyesinin tamaşasına dəvət
edir.
Biz də
premyera öncəsi teatrın baş rejissoru, həm də
“Albalı bağı”nın quruluşçu rejissoru Aleksandr
Şarovski ilə söhbət edirik.
–
Aleksandr Yakovleviç, çoxdandır ki, Çexovun irsinə
müraciət etmirdiniz…
–
2003-cü ildə “Qağayı”ya quruluş vermişdim. Həmin
əsəri Rusiyada festivalda oynadıqdan sonra tamaşanın
iki əsas qəhrəmanının ifaçısını
– Elmira Əbdürrəhmanova və Fərid Tağıyevi
Moskva teatrları “ələ keçirdi”. Düzdür,
tamaşa onların gedişi ilə bitmədi. “Qağayı”
başqa aktyorlarla davam etsə də, əvvəlki tamaşa
olmadı. Çünki həmin tamaşanı məhz o iki gənc
aktyor üçün qurmuşdum.
O ki
qaldı “Albalı bağı”na… Bilirsiniz, mənim fikrimcə,
hətta ən sabit repertuarı, ən bacarıqlı
truppası, uğurlu tamaşaları olan teatrı arabir klassik
əsərlə silkələmək lazımdır ki,
durğunluq yaranmasın. Çexov dramaturgiyası isə bunu
bacarır. Tamaşa üzərində fikirləşəndə
belə qərara gəldim ki, Çexovun özü də bu
tamaşada olmalıdır. Tamaşanın lap əvvəlində
Çexov personaj kimi səhnəyə çıxır və
deyir: “Ölümümə az qalıb. Sonuncu pyesimi
yazdım...”. Beləcə, səhnələr bir-birini əvəz
etdikcə Çexov ön səhnəyə çıxır
və nələrsə söyləyir.
Maraqlıdır
ki, o vaxt, yəni 1903-cü ildə Çexov “Albalı
bağı”nı da bütün pyeslərinin ilk səhnəyə
çıxdığı teatra – Moskva Bədaye Teatrına,
Stanislavski ilə Nemiroviç-Dançenkoya verir. Onlar da
axşam pyesi oxumağa başlayırlar… Səhərədək
həyəcan və göz yaşı tökməkdən yata
bilmirlər. Bunu Anton Pavloviçə deyəndə o, təəccüblənir:
burada ağlamalı nə var ki? Mən axı komediya
yazmışam?
– Yəqin
Stanislavski də, Nemiroviç-Dançenko da “Albalı
bağı”nın alt qatındakı faciəni görüblər:
necə deyərlər, göz yaşı içində
gülüş.
–
Çexov bütün rejissorlara tapmaca tapmağı təklif
edir: “Albalı bağı” nədən bəhs edir?
–
Sizin bu tapmacaya cavabınız?
–
Çexov “Albalı bağı”nda saflığı, məhəbbəti,
böyük ailəni, bağ evinin hüzurunu tərənnüm
edən əhvalatı təsvir edib. Burada köhnə
düşüncəli insanlarla yeni düşüncə tərzinin
mübarizəsi gedir.
…Səhnədə
isə işıq qurulur. Daha dəqiq desək, tamaşa
başlayandan sonadək bütün epizodlarda
işığın gurluğu, yayğınlığı,
tutqunluğu, rəngi, nə vaxt hansı personajın
üzünü işıqlandıracağı dəqiqləşdirilir.
Yox, bu dəfə aktyorlar səhnə qiyafəsində deyillər.
Demək olar ki, hamı tündrəngli məşq geyimindədir.
Çünki jest kimi səhnə işığının
parametrlərini də aktyorun tünd siluetinin ətrafında
nizamlamaq rahatdır.
Məşq
zamanı hiss olunur ki, tamaşa üzərində xeyli iş
görülüb. Tamaşada teatrın böyük aktyor heyəti
– Xalq artistləri Natalya Şarovskaya (Lübov Ranevskaya), Fuad
Osmanov (Leonid Qayev), Ayan Mirqasımova (Şarlotta İvanovna),
Əməkdar artistlər Mariya Dubovitskaya (Anya), Murad Məmmədov
(Yermolay Lopaxin), Teymur Rəhimov (Trofimov), Yuri Omelçenko
(Semyon Yepixodov), Həcər Ağayeva (Dunyaşa), Salman
Bayramov (Firs), aktyorlar Rüstəm Kərimov (Çexov), Olqa
Arsentyeva (Varya), Rüfət Nəzərov
(Simeonov-Pişşik) və başqaları məşğuldur.
***
Təəssüf
ki, ən bəlağətli ifadələr, sinonimlərin
bolluğu, ən təsirli lirik ricətlərlə dolu təsvir
müəyyən təəssürat yaratsa da, tamaşanın
aurasını çatdırmaqda acizdir. Onu gərək qəlbinlə
hiss edib ruhunla duyasan. Bu isə yalnız tamaşanı salonda əyləşib
seyr etməklə mümkündür.
“Albalı
bağı”nın seyrinə isə lap az qalıb. Cəmi bir
neçə saat... Azərbaycan
Dövlət Akademik Rus Dram Teatrı sənətsevərləri
bu mövsümün ilk premyerasına dəvət edir:
A.P.Çexov: “Albalı bağı”. Buyurun, gəlib seyr edin.
Əlbəttə, əgər kassada bilet qalıbsa…
Gülcahan
Mirməmməd
Mədəniyyət.-
2023.- 20 oktyabr, ¹78.- S.7.