Kino təhsili olsa da, rejissorlar onugörmədilər

 

Əməkdar artist Sevil Xəlilovanı xatırlayarkən...

 

Azərbaycan teatr sənətinin hər zaman yaddaşlarda yaşayacaq simaları var. Tamaşaçı olaraq bəzən bu sənət adamlarının adlarını bilməsək belə, onların ekrandan boylanan baxışları diqqətimizi çəkir, düşündürür...

Uşaq yaşlarımdan televiziya tamaşalarında öz zərifliyi, qeyri-adi baxışı duruşu ilə marağımı cəlb edən bir aktrisa vardı. Ötən əsrin 80-ci illərində bir sıra teletamaşalarda, eləcə Azərbaycan Dövlət Akademik Dram Teatrının səhnəsində bu aktrisanın bir-birindən fərqli obrazları hələ gözlərim önündən getmir. Əməkdar artist Sevil Xəlilovanı 70 illiyi münasibətilə yada saldıq.

1953-cü ilin 10 yanvarında Bakıda dünyaya göz açan Sevil Rza qızı Xəlilova ilk sənət təhsilini C.Cabbarlı adınaAzərbaycanfilmkinostudiyasının nəzdindəki aktyorluq kursunda (1969-1970) alıb. 1970-ci ildə M.Əliyev adına Azərbaycan Dövlət İncəsənət İnstitutunun Kino aktyorluğu fakültəsinə daxil olub.

Tələbə ikən müəllimi Həsənağa Salayev ona Akademik Dram Teatrında Nazim HikmətinŞöhrət ya unudulan adampsixoloji dramı əsasında hazırladığı tamaşada rol (Professorun qızı) verib. Premyerası 23 dekabr 1973-cü ildə olan bu tamaşa tələbə-aktrisaya populyarlıq gətirib. Ona görə 1974-cü ildə görkəmli rejissor, o dövrdəAzərbaycanfilmkinostudiyasının direktoru olan Adil İsgəndərovun kursunu bitirən Sevil Xəlilova Akademik  Dram Teatrının truppasına daxil edilib.

Yaradıcılığının ilk illərində dramatik lirik-dramatik səpkili gənc qız rollarını oynayan aktrisa tədricən xarakterik, psixoloji baxımdan çoxqatlı, bir qədər mürəkkəb səciyyəli personajları ifa etməyə başlayıb. Səhnədə həmişə canlı çevik görünən Sevil Xəlilova həm səliqəsi səriştəsi ilə seçilib.

2002-ci ildəƏməkdar artist” fəxri adına layiq görülən Sevil Xəlilova yaratdığı obrazlarla sənətsevərlərin qəlbində yaşayır. OnunAtayevlər ailəsi”ndə Mehrican (İ.Əfəndiyev), “Hacı Qara”da Sona (M.F.Axundzadə), “Şərqin səhəri”ndə Nataşa (Ə.Məmmədxanlı), “Yağışlı gecə”də Auşra (R.Kaşkauas), “Ötən ilin son gecəsi”ndə Gülarə (Anar), “Yollar görüşəndətamaşasında Rahidə (R.Qasımova), “Müsabiqə”də Sevinc (A.Qəhrəmanov) s. obrazları aktrisanın sənət tərcümeyi-halının yaddaqalan örnəkləridir.

Peşəkar kino təhsili olsa da, rejissorlar nədənsə onugörmədilər”. Cəmi bir filmdə (“Biz qayıdacağıq”, 2007) epizodik rolda çəkilmişdi...

...Sevil Xəlilova 58 yaşının tamamına 4 gün qalmış – 6 yanvar 2011-ci ildə həyata vida edib.

 

***

Sənət dostları onu sakit, dərd-sərini heç kimsəyə söyləyib narahat etməyən səmimi bir insan kimi xatırlayırlar.

Altay MəmmədovunKişilərpyesinin televiziya tamaşasında aktrisanın tərəf-müqabili olmuş Xalq artisti İlham Namiq Kamal: “Dram teatrının səhnəsində onunla bir çox tamaşalarda çıxış etmişdik. Səhnədə ifası hər zaman rəğbət doğururdu. Kişilərteleviziya tamaşasında mənim həyat yoldaşımSəlimə obrazında çıxış edirdi.  Bu rolu da çox gözəl oynamışdı. İstedadlı aktrisa olmaqla bərabər, təmkinli, insanlara qarşı istiqanlı səmimi idi. Bir danılmaz fakt var ki, aktyor aktrisa həmişə rejissordan asılı olur. Ona görə gərək bu baxımdan bir az bəxtin gətirsin. Bu mənada düşünürəm ki, Sevil xanımın sənətindən, yaradıcılığından, potensialından istər Azərbaycan teatrı, istərsə kinosu yetərincə istifadə edə bilmədi. Sanki bəxt ulduzu yetərincə parlamadı. Onda həddən artıq təbiilik var idi ki, bu hal kinoda uğurla istifadə edilə bilərdi. Sevili həmişə xoş duyğularla yad edirəm”.

***

Xalq artisti Hacı İsmayılov: “Yaxşı yadımdadır, 70-ci illərdə bizimlə teatra gələnlərdən biri Sevil idi. Onun adı çəkiləndə hər zaman ilk olaraq yadıma bir hadisə düşür. O vaxt bizim teatrda Nazim HikmətinŞöhrət ya unudulan adamtamaşası hazırlanırdı. Vaxtilə həmin tamaşada baş rolu ifa etmiş görkəmli aktyorumuz Həsənağa Salayev bu tamaşanı rejissor kimi hazırlayırdı. Səhnə əsərində Sevil Xəlilova mənim sevgilim obrazınıProfessorun qızını yaradırdı. Bu tamaşada unudulmaz bir səhnəmiz vardı. Yağış yağır biz çətirin altında bir-birimizlə söhbət edirik. Çox maraqlı bir səhnə idi. Onun uzun qara, çiyinlərinə tökülən saçları vardı. Birgə oynadığımız həmin səhnəni bu günə kimi unuda bilmirəm. Sonradan bir çox tamaşalarda eyni səhnəni bölüşdük. Kişilərteleviziya tamaşasında da birgə oynamışıq. Rollarını çox gözəl ifa edirdi. Atayevlər ailəsitamaşasındakı obrazı da unudulmazdır.

O, bir aktrisa kimi çox sakit insan idi. Heç kimin işinə qarışmazdı. Məşqlərə, tamaşalara sakit gəlib, sakit gedərdi. Birgə çalışdığımız illərdə bir dəfə olsun, səsinin tonunu ucaltdığını eşitmədim. Hamıya hörmətlə yanaşırdı. Sonradan xəstəlik onu üzdü bu xəstəliklə dünyasını dəyişdi. Allah rəhmət eləsin”.

***

Akademik Milli Dram Teatrının truppa müdiri Elnur Məmmədov da Sevil xanımı işıqlı xatirələrlə yad edir. Bildirir ki, aktrisa ilə tanışlığı hələ truppa müdiri işləməzdən əvvələ təsadüf edir: “Sevil xanımı 1998-ci ildən tanıyırdım. O zaman tələbə idim. Sevil xanım bizə hər zaman ana nəvazişi ilə yanaşardı. Onu da qeyd edim ki, bizim diplom tamaşamızda ana obrazını oynamışdı. Həmin dövr indikindən çox fərqli idi. Biz Həsənağa Turabovun kursunun tələbələri idikteatra gələndə özümüzdən yaşlı nəslə hörmət əlaməti kimi əgər görkəmli sənətkarlarımız bufetdə olurdusa, heç vaxt oraya daxil olmazdıq. Sevil xanım da bunu bildiyi üçün bizə qayğı ilə yanaşar, öz qrim otağında çaya qonaq edərdi... Sevil xanımın həyat yoldaşı Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət və İncəsənət Universitetində dərs deyirdibir qızları vardı. Sonradan teatrda truppa müdiri çalışdığım zamanlarda da onunla gözəl münasibətlərimiz olub. 10 ildən çox müddətdə onun bir dəfə də məşqə gecikməyinin şahidi olmadıq”.

***

Vaxtilə televiziyada nümayiş olunan bu tamaşalar bu gün sənətsevərlərə təqdim olunsa, orta və yaşlı nəsil izləyicilər teatr salnaməmizin diqqətəlayiq nümunələrini bir daha xatırlayar, dünyasını dəyişmiş sənətkarlarımızı unutmazlar. Bu həm də yeni nəsillərin səhnə sənətimizin keçmişi ilə tanışlığı üçün fürsət olar. Çünki bu tamaşalarda sənət tariximizin silinməyən imzaları əksini tapıb...

 

Lalə Azəri

Mədəniyyət.- 2023.- 20 yanvar.- S.6.