Uşaq musiqi məktəbində
muğamşünaslıq üzrə mühazirə
Bakı şəhər Baş Mədəniyyət
İdarəsinin tabeliyində fəaliyyət göstərən
10 nömrəli Uşaq musiqi məktəbində
muğamşünaslıq üzrə “Çahar risaləsi”
adlı elmi mühazirə keçirilib.
Tədbirdə məktəbin müəllimi, tədqiqatçı
Günel Soltanzadənin muğam sənəti ilə
bağlı mühazirəsi dinlənilib, mühazirə məktəbin
üç müəlliminin ifasında muğamlardan
paçalarla müşayiət olunub.
Mühazirənin təşkilində məqsəd
xalqımızın mədəni-genetik yaddaşı olan
muğamın tarixinə nəzər salmaq, müxtəlif
tarixi dövrlərdə muğama həm elmi nöqteyi-nəzərdən,
həm də ifaçılıq tərəfindən
yanaşmaları diqqətə çatdırmaqdır.
Mühazirəyə hind musiqiçisi və filosofu Həzrət
İnayət Xanın (1882–1927) “Musiqi sənətlərin sənəti,
elmlərin elmidir. Onun daxilində bütün biliklərin mənbəyi
gizlənmişdir” sözləri
ilə başlayan Günel Soltanzadə Şərq musiqi elminin
inkişafında və dövrümüzə gəlib
çatmasında Əl-Kindi, Əl-Fərabi, İbn-Sina və
digər mütəfəkkirlərin müstəsna rolu, Şərq
mədəniyyətinin fenomeni olan muğamın uzunmüddətli
təkamül və təşəkkül yolu keçməsi,
muğamın özündə dini, fəlsəfi, tərbiyəvi,
kosmoloji cəhətlərin birləşməsi, insanın əhval-ruhiyyəsinə,
özünü və dünyanı dərk etməsinə təsiri
barədə bəhs edib.
Mühazirəçi Azərbaycan muğam mədəniyyətinin
inkişafında müstəsna rolları olmuş alimlərin,
o cümlədən S.Ürməvi, M.M.Nəvvabın əsərləri
barədə məlumat verib. Həmçinin XIX əsrdə
Azərbaycanın üç tarixi-mədəni mərkəzində
– Qarabağ, Şamaxı-Şirvan və Bakı musiqi məclislərinin
fəaliyyətə və hər məclisin muğama fərqli
münasibətinə, həmin dövrün ab-havası və
ifaçılıq məsələsinə toxunulub.
Müasir dövrdə dərslik proqramına əsasən
tədris edilən 7 əsas muğam (“Rast”, “Şur”, “Segah”,
“Çahargah”, “Bayatı-Şiraz”, “Şüştər”,
“Hümayun”), kiçik həcmli (“Qatar”, “Bayatı-kürd”,
“Şahnaz”) və zərbi muğamlar (“Heyratı”,
“Arazbarı”, “Mənsuriyyə”) haqqında məlumat verilib.
Məruzənin məzmununa uyğun olaraq, məktəbin
müəllimləri Seyran Əliyev (xanəndə), Elçin
Mehdiyev (qarmon) və Rəşad Bağırovun (tar)
ifasında muğam nümunələri təqdim edilib. O
cümlədən səsinin ahəngi ilə fərqlənən
xanəndə Seyran Əliyev Qarabağ,
Şamaxı-Şirvan, Bakı muğam məktəblərinə
aid nümunələri ifası ilə təhlil edərək
dinləyicilərin nəzərinə çatdırıb. Həmçinin
muğamla bağlı bəstəkar musiqiləri (Həsən
Rzayevin “Çahargah rapsodiyası”) ifa edilib.
Dörd müəllimin birgə əməyi nəticəsində
ərsəyə gələn və buna görə “Çahar
risaləsi” adlandırılan mühazirə maraqla
qarşılanıb. Uşaq musiqi məktəblərində gənc
müəllimlərin pedaqoji fəaliyyətdə
muğamın təbliğinə, elmi təhlilinə və
şagirdlərə düzgün öyrədilməsinə
xüsusi diqqət ayırması təqdirəlayiqdir.
Mədəniyyət.- 2024.- 5 aprel, ¹25-26.- S.7.