İki oğrunun
oyunu
Dərbənd teatrının Bakıya yubiley qastrolu
Dərbənd şəhərindəki (Dağıstan
Respublikası, RF) Azərbaycan teatrının 120 illik yubileyi
münasibətilə truppa Bakıya qastrola gəlib. Qastrol
tamaşası olan “Oğru” dekabrın 3-də Azərbaycan
Dövlət Akademik Rus Dram Teatrının səhnəsində
oynanıldı.
Tamaşadan əvvəl Azərbaycan Teatr Xadimləri
İttifaqının (ATXİ) sədri Xalq artisti Hacı
İsmayılov çıxış edərək zəngin sənət
yolu olan Dərbənd Azərbaycan teatrının yubileyinin
ümumilikdə milli teatr tariximiz üçün əlamətdar
hadisə olduğunu vurğuladı. Bildirdi ki, Azərbaycanın
mədəniyyət salnaməsində məxsusi yeri olan bu
teatrla əlaqələr ATXİ-nin fəaliyyətində
prioritet vəzifələrindən biridir.
Sonda teatrın direktoru Firdovsi Əsgərov və
baş rejissoru Azərbaycanın Əməkdar artisti Sərvər
Əliyev səmərəli fəaliyyətlərinə
görə ATXİ fəxri fərmanları ilə təltif
edildilər.
Qısa tarixçə
Dərbənd şəhərində Azərbaycan
teatrının əsası XIX əsrin sonu – XX əsrin əvvəllərində
həvəskar dərnək kimi fəaliyyətə qoyulub.
Teatr 1904-cü ildə peşəkar fəaliyyətə
başlayıb, 1934-cü ildə dövlət teatrı statusu
alıb.1944-cü ildən 1994-cü ilədək teatrın fəaliyyətində
böyük bir fasilə yaranıb. Hazırda Rusiya
Federasiyası Dağıstan Respublikasının Mədəniyyət
Nazirliyinin tabe müəssisəsi kimi fəaliyyət göstərən
Azərbaycan Dövlət Dram Teatrının repertuarına
Mirzə Fətəli Axundzadə, Əbdürrəhim bəy
Haqverdiyev, Üzeyir Hacıbəyli, Cəfər Cabbarlın Səməd
Vurğun və digər Azərbaycan ədiblərinin əsərləri
də daxil olmaqla zəngin repertuarı, özünün
tamaşaçı auditoriyası formalaşıb.
Azərbaycan dövləti də teatrın fəaliyyətini
diqqətdə saxlayır. Teatrın yerləşdiyi binada
şəraitin qənaətbəxş olmadığı, təchizatın
müasir tələblərə cavab vermədiyi nəzərə
alınaraq müəyyən tədbirlər də
görülür. Azərbaycan Respublikası Prezidentinin
müvafiq sərəncamı (2015) ilə Dərbənd şəhərindəki
Azərbaycan Dövlət Dram Teatrının binasının
yenidən qurulması və təchizatı məqsədilə
vəsait ayrılıb. Teatrın kollektivi 2025-ci ildən yeni
binada fəaliyyət göstərəcək.
Xilaskar “Oğru”
Dərbənd truppasının Bakıya gətirdiyi
“Oğru” tamaşası teatrın yeni işlərindəndir.
Tamaşa serb komedioqrafı, rejissor, ssenarist Miroslav
Mitroviçin (1920–2006) “Gecəyarısı baş vermiş
qarət” vodevili (1958) əsasında klassik komediya tərzində
qurulub. Quruluşçu rejissor Sərvər Əliyev müəllifin
təsvir və təhkiyəsindən kənara
çıxmayıb. Yeri gəlmişkən, bu əsərə
keçmiş SSRİ məkanında teatr və kino
rejissorları tərəfindən dəfələrlə
müraciət olunub.
Süjetə görə, hadisələrin cərəyan
etdiyi günün ertəsi ticarət obyektinə (orijinal mətndə
univermaq) təftiş komissiyası gəlib yoxlama
aparmalıdır. Direktorun isə həyat yoldaşından
savayı iki sevgilisi (sevgililərdən biri univermağın
kassiridir) olduğu üçün
çalışdığı ticarət müəssisəsini
elə çapıb-talayıb ki, böyük borcu əmələ
gəlib. Odur ki, borcu ört-basdır etməkdən
ötrü səhərə qədər iş yerində
qalıb sənədləri qaydasına salmağa
çalışır. Gecəyarı ticarət müəssisəsini
qarət etməyə gələn oğru direktoru çox
sevindirir – böyük həvəslə seyfdəki məbləği
də ona verir, üstəlik, bir neçə bahalı əşyanı
da.
Süjetin sonrakı səhnələri klassik komediya
qaydasında davam edir – ticarət mərkəzinə əvvəl
direktor Musanın (Mirzəağa Cum-Cum) kassir olmayan sevgilisi
Nazı (Aygün Nəcəfova) gəlib çıxır. Gənc
sevgili gələndə Musa oğrunu (Osman Mirhabov) xəlvət
yerdə gizlədir. Bu arada Musanın həyat yoldaşı
(Şükufə Məlikova, Dağıstanın Əməkdar
artisti) da ərini evdə gözləməkdən yorulub,
gözünə yuxu getmir və gecənin bir aləmində
durub onun iş yerinə gəlir.
Arvadının qorxusundan Musa təbii ki, sevgilisini də
gizlədir, özü də oğrunu gizlətdiyi yerdə və
onların bir xata çıxaracaqlarından çox nigaran
qalır. Sonda onun nigarançılığı
özünü doğruldur – Nazı oğrunun sevgilisinə
çevrilir, amma onun soyğunçu olmasından bixəbərdir.
Gizləndiyi yerdə öskürərkən oğrunun qənşərə
çıxması qaçılmaz olduğu üçün
Musa onu xanımına ticarət mərkəzinin baş
direktoru kimi təqdim edir və Nazı da buna inanır. Əlbəttə,
sonda hər şey aşkar olur, Musa qarətçidən
xahiş edir ki, onun bir milyona yaxın borcunun izini itirmək
üçün ticarət mərkəzini bu məbləğdə
qarət etdiyini desin.
Süjetin davamını nəql etməyərək və
qeyri-leqal oğrunun leqal oğrunu xilas edib-etmədiyini
açıqlamayaraq, ya əsəri oxumağı, ya da
tamaşaya baxmağı tövsiyə edirik.
Tamaşa ümumi təəssürat baxımından
vodevilin tələblərinə tam cavab verir. Əvvəldən
sonadək səhnədə qəribə bir atmosfer hökm
sürür – dekorasiya, əlbisələr,
danışıqda istifadə edilən kəlmələr,
davranış tərzi müasir dövrə uyğun olsa da, əsərin
yazıldığı dövrün ab-havası da səhnəni
tərk etmir. Xüsusən də, Musa rolunun
ifaçısının oyun texnikasında ara-sıra
1950–60-cı illər sovet komediya filmlərinin qəhrəmanlarının
tərzi aşkar sezilir və bu kifayət qədər maraqla
qarşılanır.
Bu yerdə onu da qeyd edək ki, tamaşanın rəssamı
Dəmir İsaakov (Dağıstanın Əməkdar rəssamı),
musiqi tərtibatçısı Sevda Bəybalayevadır
(Dağıstanın Əməkdar artisti).
Tamaşanın aktyor heyəti personajlarına yeni səhnə
həyatı vermək vəzifəsinin öhdəsindən
bacarıqla gəldilər. Lakin nədənsə sanki
içlərində olan və aktyorluq sənəti
üçün zəruri sayılan sərbəstliyi
tamaşa boyunca bir qədər cilovlayırdılar. Buna
baxmayaraq, rejissor Sərvər Əliyevin əsərə
yanaşmasının, aktyorlarla işləmək
bacarığının nəticəsi olaraq
tamaşaçılar zalı minnətdarlıq
alqışları və xoş ovqatla tərk etdilər...
Samirə Behbudqızı
Mədəniyyət .- 2024.- 6 dekabr(¹91).- S.5.