Əbədi
xatırlanacaq sənətkar
Hər bir sənətkarı özündən sonra
xatırladacaq bir iz olur. İlk qadın rəngkar, Əməkdar
incəsənət xadimi Vəcihə Səmədovadan onu əbədi
yaşadacaq dəyərli bir irs qalıb. Özünəməxsus
yaradıcı manerası ilə seçilən və sevilən
görkəmli sənətkarın əsərləri bu
gün də sənətsevərlər tərəfindən
maraqla qarşılanır.
Görkəmli sənətkarı anadan
olmasının 100 illiyi münasibətilə yada saldıq.
Vəcihə Əli qızı Səmədova 24 noyabr
1924-cü ildə Bakı şəhərində dünyaya
göz açıb. Erkən çağlardan təsviri sənətə
maraq göstərib. Valideynləri onun bu arzusunun əksinə
getmirlər. O, ilk ixtisas təhsilini Əzim Əzimzadə
adına Azərbaycan Dövlət Rəssamlıq Texnikumunda
alır.
Sonra V.İ.Surikov adına Moskva Dövlət Rəssamlıq
İnstitutunun Rəngkarlıq fakültəsində təhsilini
davam etdirir. Məşhur rus rəssamı Pavel Korindən sənətin
sirlərini öyrənir. 1951-ci ildə “Üzeyir Hacıbəyli
tələbələri arasında” adlı diplom işini
müvəffəqiyyətlə müdafiə edir. Müəllimlərinin
təkidi ilə təhsilini daha üç il aspiranturada davam
etdirir. Həmin ərəfədə oxuduğu institutda dərs
demək təklifi alır. Ancaq o, Bakıya
qayıtmağı daha münasib bilir və
yaradıcılığa başlayır.
Gənc Vəcihə ilk günlərdən gərgin
yaradıcılıq fəaliyyəti göstərir. Ərsəyə
gətirdiyi “Avtoportret”, “Gənc skripkaçı”, “Pambıqçı”,
“Şamama Həsənovanın portreti” , “Aktrisa Leyla Bədirbəyli”,
“Sürəyya Kərimova”, “Söhbət İbrahimova”, “Geoloq
Minurə Məmmədbəyli” və digər əsərləri
uğurlu portret yaradıcılığı hesab edilir. O, həmçinin
“İmtahandan əvvəl”, “Xəbər gözləyərkən”,
“Kəşfiyyatçı qocalar”, “Azərbaycan toyu” və digər
tematik tabloları ilə mükəmməl kompozisiya işi
yaradır.
Görkəmli sənətkarın 1950–1960-cı illər
yaradıcılığı, xüsusilə “Kürün
sahilində” adlı əsəri bədii-estetik
axtarışlarının zirvəsi hesab edilib.
Rəssamın yüksək sənətkarlıq metodu
ilə yaratdığı “Mahnı”, “Toy günü”,
“Nişan aparanlar”, “Kür qırağında”, “Gözləmə”
tematik tabloları da diqqəti cəlb edir,
tamaşaçıda rahatlıq duyğuları yaradır.
Vəcihə Səmədova portret və mənzərə,
tematik tablo və natürmort janrında yaratdığı
bütün əsərlərinə yüksək sənətkarlıqla
yanaşıb. “Qoşqar yaylağında”, “Göygöl”, “Kəpəz”,
“Kür sahillərində”, “Zığ”, “Çadırlar” və
s. onun mənzərə əsərlərindəndir.
Araşdırmalarda qeyd
edilir ki, Vəcihə Səmədova 1962-ci ildə Bolqarıstanda yaradıcılıq
ezamiyyətində olur. Qayıtdıqdan sonra Bakıda fərdi
sərgisi açılır. Sərgidə onun Bolqarıstan səyahəti təəssüratını
əks etdirən “Qoca bolqar qadınları” , “Sofiyada bazar”,
“Yağışlı gün” kimi əsərləri
nümayiş olunur. Tablolar baxanların zövqünü
oxşayır. Sənətşünaslar tərəfindən əsərlərdəki
rəng çalarları və milli kolorit yüksək dəyərləndirilir.
Daha sonra rəssamın Moskva, Sofiya və digər şəhərlərdə
fərdi sərgiləri keçirilir.
Təsviri sənətin inkişafı və təbliğindəki
əməyi yüksək qiymətləndirilən Vəcihə
Səmədovaya 29 iyun 1964-cü ildə “Əməkdar incəsənət
xadimi” adı verilir. Azərbaycan Rəssamlar İttifaqı
idarə heyətinin üzvü və Rəngkarlıq
seksiyasının sədri olan rəssam ilk sənət təhsilini
aldığı texnikumda pedaqoji fəaliyyət də göstərir,
istedadlı gənclərə sənətin sirlərini
öyrədir.
Vəcihə Səmədova qısa zaman kəsiyində
geniş və dəyərli yaradıcılıq yolu
keçir. Amma yeni mövzu axtarışlarında ikən
ömür vəfa etmir. 24 oktyabr 1965-ci ildə dünyasını
dəyişir.
Vaxtsız itki hər kəsdə təəssüf
doğurur. Azərbaycan Rəssamlar İttifaqının sərgi
salonuna Vəcihə Səmədovanın adı verilir.
İllər sonra oğlu kinorejissor Nicat Feyzullayev onun
haqqında “Azərbaycan rəngkarlığının
kraliçası” adlı sənədli film (ssenari müəllifi
Aqşin Mirfeyzullazadə, operatoru Nizami Abbas) çəkir.
“Yaddaş” studiyasında çəkilmiş filmin təqdimatı
2010-cu ildə olub.
2018-ci ildə isə Heydər Əliyev Fondunun təşkilatçılığı
ilə Fransanın Kann şəhərində “Azərbaycan mədəniyyəti
günləri” çərçivəsində Vəcihə Səmədova
və həyat yoldaşı rəssam Lətif Feyzullayevin əsərlərindən
ibarət “Məhəbbət tandemi” adlı sərgi
keçirilib.
Bu il rəssamın yubileyi münasibətilə Azərbaycan
Milli İncəsənət Muzeyində “Vəcihə Səmədova
100: sənətkar ömrünün səhifələri” sərgisi
təşkil olunub.
Savalan Fərəcov
Mədəniyyət .- 2024.- 6 dekabr(¹91).- S.7.