35 yaşlı uşaq məkanı
Şirzad Abutalıbov: “Uşaqları düşündürən
tamaşalarla teatrımıza bağlamaq istəyirik və
bunun bəhrəsini də görürük”
Uşaqların təlim-tərbiyəsi, zövqlü
və intellektual baxımdan zənginliyi üçün teatr,
o cümlədən kukla tamaşaları mühüm rol
oynayır. Ölkəmizdə fəaliyyət göstərən
beş Kukla, bir Uşaq və Gənclər teatrları, eləcə
də digər teatrların uşaqlar üçün
seçmiş olduqları repertuar bunu tənzimləməyə
çalışır. Bu mənada zəngin sənət yolu
keçmiş kukla teatrları xüsusi diqqətdə
saxlanılmalıdır. Çünki yetişən
tamaşaçı nəslinin teatrla ilk ünsiyyəti kukla
tamaşaları ilə başlayır.
Belə sənət ocaqlarından biri bu il 35
yaşı tamam olan Naxçıvan Dövlət Kukla
Teatrıdır. Onun keçdiyi yola teatrın bədii rəhbəri
və direktoru, Naxçıvan səhnəsinin sevilən
aktyoru, Azərbaycanın Xalq artisti Şirzad Abutalıbovun bələdçiliyi
ilə nəzər saldıq.
O, söhbətə teatrın yaranma tarixindən
başladı:
– Tarix üçün uzun olmayan, lakin zəngin
yaradıcılıq yolu keçən Naxçıvan
Dövlət Kukla Teatrı Azərbaycan Nazirlər Sovetinin 14
sentyabr 1989-cu il tarixli qərarı
ilə yaradılıb. Balaca tamaşaçılarını
1990-cı il iyunun 1-də dramaturq Əyyub Abbasovun “Keçinin
qisası” tamaşası ilə salamlayıb. 2004-cü il
martın 11-də teatra görkəmli maarifçi, publisist,
mütəfəkkir Məmməd Tağı Sidqinin adı
verilib. Teatr fəaliyyəti dövründə müxtəlif
qastrol səfərlərində, festivallarda olub. Bu sırada
Türkiyə, İran, Tacikistan, Rusiya kimi ölkələrə
səfərləri qeyd etmək olar. Ötən zamanda Azərbaycan
teatr sənətinin inkişafındakı xidmətlərinə
görə yaradıcı heyət üzvləri fəxri
adlara, mükafatlara layiq görülüb.
– 35 ili əhatə edən yaradıcılıq
yolunuzda, yəqin ki, özünüz üçün müəyyən
statistik hesablama da aparmısınız?
– Naxçıvan Dövlət Kukla Teatrında indiyədək
89 tamaşaya quruluş verilib. Gənc aktyorların yetişməsi
məqsədilə teatrda 2024-cü ildə Azərbaycan Mədəniyyət
Nazirliyinin təşəbbüsü ilə “Sınaq”
teatr-studiyası fəaliyyət göstərib və 9
aylıq kursu keçənlərə
sertifikatlar verilib. “Sınaq” teatr-studiyada Sevinc
Nuruqızının “Sarışının sərgüzəşti”
pyesi də tamaşaya hazırlanıb.
– Şirzad müəllim, repertuarı necə
qurursunuz, yeni dövrün tələbləri repertuarda necə
ehtiva olunur? Ümumiyyətlə, milli dramaturgiyamızda
uşaqlar üçün yazılan əsərlər sizi
qane edirmi?
– Teatrın repertuar planını tərtib edərkən
klassik nağıllar əsasında yazılmış pyeslərə
xüsusi yer ayırırıq. Nənə-babalarımızın
söylədiyi nağılların balaca
tamaşaçıların mənəvi dünyasında
böyük rol oynayacağını da nəzərə
alırıq. Ağıllı, bacarıqlı nağıl qəhrəmanlarını
təbliğ etməklə onların uşaq dünyasında
müsbət təsiri olacağını
düşünürük. Klassik və müasir
yazarların, o cümlədən əcnəbi dramaturqların
əsərləri repertuarımızda yer tutur.
Uşaqların yenilənən tələblərinə uyğun müasir
nağılları da tamaşaya qoyuruq.
Onu da deyim ki, Azərbaycanda uşaqlar üçün
pyeslər az yazılır. Müasir uşaq dramaturgiyası
xüsusilə kasaddır. Müəyyən müəlliflər
var ki, özlərini dramaturgiyada sınamaq istəyirlər və
qələmə aldıqları əsərlər müxtəlif
teatrlarda uğurla tamaşaya qoyulur. Amma onların sayı
azdır. Düşünürəm ki, gələcəyimiz
olan balalarımızın yüksək səviyyədə
formalaşmasına xidmət edəcək pyeslərə daha
çox ehtiyac var. Hər il repertuar planı hazırlananda fərqli,
balacaları düşündürəcək pyeslər
haqqında fikirləşirik. Nağılların pyes
halına salınması (onların motivləri əsasında
yazılması) vaxt aparır. Əgər müasir dramaturgiya
formalaşıb inkişaf etsə, səhnələşdirilmiş
nağıllara ehtiyac qalmayacaq.
– Naxçıvanlı uşaqların teatra
marağı necədir və bu marağı artırmaq
üçün nə kimi tədbirlər
görürsünüz?
– Bu xüsusda işimizi yüksək səviyyədə
qurmağa çalışırıq və
düşünürəm ki, öhdəsindən gəlirik.
Hər həftənin şənbə günləri balaca
tamaşaçılarımız sevə-sevə doğma
teatrlara üz tuturlar. Onları müəyyən kənar tədbirlərlə
yox, düşündürən tamaşalarla teatrımıza
bağlamaq istəyirik və bunun bəhrəsini də
görürük.
– Maraqlıdır, niyə həftədə cəmi
bir gün və seans?
– Bir seans olmur. Sözsüz ki, zaman-zaman tələbata
uyğun olaraq günlük qrafik və seanslarda fərq olur.
– Tamaşalar daha çox hansı yaş qrupunu əhatə
edir və texniki olaraq hansı kuklalara üstünlük
verirsiniz?
– Sözsüz ki, aşağı yaş qrupu
üçün daha çox əyləncəli nümunələrə
üstünlük veririk. Onları birdən-birə məlumat,
hansısa öyrədici səhnə aktları ilə yükləmək
olmur. Lakin müəyyən yaş həddi olan uşaqlar da
var ki, onlar düşünüb nəticə
çıxarmağı bacarırlar. Biz də yaş
bölgüsünü buna müvafiq aparır və
afişalarda bunu mütləq qeyd edirik. Teatrda müxtəlif
kuklalardan istifadə olunur, əsasən də parket və əlcək
kuklalardan. Çünki istər stasionar, istərsə də
səyyar tamaşalar üçün bunlar daha əlverişlidir.
– Deyəsən, “kukla teatrı uşaqlar
üçündür” bölgüsünü
naxçıvanlı tamaşaçılar da edir?
– Bir çox hallarda, təəssüf ki, hə. Amma nəzərə
alsaq ki, kukla teatrına uşaqlarla birgə həm də
onların valideynləri, böyükləri gəlirlər.
Beləcə, istər-istəməz
tamaşaçılarımıza çevrilirlər
(gülür). İnanın, bəzən o böyüklər
uşaqlardan daha çox aludə olur, səhnədən
gözlərini çəkə bilmirlər.
– Bayaq qastrollardan danışdınız. Müasir
dünya yaradıcılıq baxımdan da mübadiləni
labüd edir. Ümumiyyətlə, ölkəmizin
teatrları, eləcə də xaricdəki həmkarlarınızla
yaradıcı əlaqələriniz varmı?
– İstər xaricdə, istərsə də ölkəmizin
paytaxtı və digər şəhərlərdəki
teatrlarla əlaqələrimiz müəyyən istisnalar
olmaqla məhduddur. Arzu edirəm ki, keçirilən festivallar,
müsabiqə və konfranslarda, bu kimi digər tədbirlərdə
bizim teatra da müraciət olunsun. Teatrımız müəyyən
dövrlərdə istər xaricdə, istərsə də Azərbaycanın
şəhər-rayonlarına qastrol səfərlərində
iştirak edib. Təbiidir ki, teatrlar arasında olan rejissor
aktyor, rəssam və digər sənət adamlarının
işbirliyi yeni uğurlar gətirir.
– Bilirəm ki, kukla teatrları üçün bir
kuklanın ərsəyə gəlməsi vacib şərtdir.
Üstəlik, onun hazırlanması üçün materiallar
əsasən xaricdən alınırsa. Bu mənada sizdə
kuklalar hazırlanır, bu işi görən
konstruktor-mexanikiniz varmı?
– Kukla teatrı mürəkkəb struktura malikdir.
Mükəmməl tamaşaların hazırlanmasında
konstruktora çox böyük ehtiyac duyulur. Bizim teatrda bu sənəti
bilən, kukla hazırlayan rəssamımız var. Rəssam
Sabir Məmmədov bütün tamaşaların mükəmməl
şəkildə
hazırlanmasında öz bacarığını
göstərir. Amma sizin qeyd etdiyiniz məqamlar da var və
ümumi planda biz də zaman-zaman bu ehtiyacı duyuruq.
– Səyyar tamaşalarınız olurmu?
– Vaxtaşırı Naxçıvan Muxtar
Respublikasının rayonlarında tamaşalar nümayiş
etdiririk. Amma könül istər ki, bütün ölkəmizi
dolaşaq.
– Aktyor, ümumən yaradıcı heyətiniz barədə
nə deyə bilərsiniz? Daha çox həvəskarlardan,
yoxsa peşəkarlardan təşkil olunub?
– Elə aktyorlarımız var ki, uzun müddətdir,
yəni bu teatr yarandığı gündən indiyədək,
mükəmməl yaradıcılıq yolu keçib.
Baxmayaraq ki, xüsusi təhsil almayıblar, lakin
tamaşaçıların sevimlisinə çevriliblər.
Teatrda ixtisası olan aktyor, aktrisalarımız da var ki, onlar da
həm təcrübəli həmkarlarından öyrənir, həm
də öz bacarıqlarını həmkarları ilə
bölüşürlər.
– Hazırda hansı tamaşa üzərində
çalışırsınız?
– Yazıçı-dramaturq Eluca Atalının
“Ənqa quşu” pyesinin məşqləri gedir. Dekabr
ayının sonunadək tamaşa
təhvil veriləcək.
Söhbətləşdi: Həmidə
Nizamiqızı
Mədəniyyət .- 2024.- 13 dekabr(¹92-93).- S.6.