Naxçıvan səhnəsində
“Ölülər”in diriliş təcəssümü
Cəlil Məmmədquluzadə adına
Naxçıvan Dövlət Milli Dram Teatrı bu il yeni
mövsümünü (29 sentyabr) “Ölülər”
tragikomediyasının tamaşası ilə açdı.
Böyük Mirzə Cəlilin şah əsərinin yeni səhnə
təcəssümünü izləmək üçün gələnlər,
sözün əsl mənasında, qələbəlik
yaratmışdı.
Səhnələrə ayaq açandan – 110 ilə
yaxındır teatrların repertuarında yer alan, maraqla izlənilən,
tamaşaçıları düşündürən
“Ölülər” bu dəfə də teatrsevərlər tərəfindən
maraqla qarşılandı. Bunun bir çox səbəbləri
var. Ən əsası, əsərin böyük ideya-məzmun
dəyəri, müəllifin diqqət mərkəzinə gətirdiyi
problemlərin, təəssüf ki, hələ də aktual
olmasıdır. Obrazlı desək, görkəmli
yazıçının güldürə-güldürə
ağladıb anlatdığı həyat gerçəklikləri
insanları mənəvi cəhətdən silkələyir, həm
özü, həm də cəmiyyəti düşünməyə
vadar edir.
Mirzə Cəlilin 1909-cu ildə qələmə
aldığı “Ölülər” pyesinin ölkəmizdə
ilk dəfə tamaşaya qoyulduğu teatrlar sırasında
Naxçıvan teatrı da var. Yəni bu ölməz əsər
Naxçıvan tamaşaçılarına yaxşı
tanışdır. Xalqımızın Ümummilli lideri, mədəniyyətimizin
böyük himayədarı Heydər Əliyev “Ölülər”
tamaşasına ilk dəfə 13 yaşında
Naxçıvan səhnəsində baxdığını,
onun yaddaşında dərin iz buraxdığını, təsirindən
çıxa bilmədiyini deyib. Ulu öndər bu pyesi fəlsəfi
əsər kimi səciyyələndirib: “...Həddindən
artıq bir fəlsəfi əsərdir. İnsan fəlsəfəsinin
ən yüksək zirvəsində olan bir əsərdir”.
“Ölülər” Naxçıvan teatrının səhnəsində
sonrakı dövrlərdə dəfələrlə
ayrı-ayrı rejissorların yozumunda tamaşaçılara
təqdim olunub və repertuarda yer tutub. Belə olan halda,
teatrın yaradıcı kollektivinin əsərə yenidən
müraciət etməsinin özü də böyük cəsarət
və məsuliyyət tələb edir, eyni zamanda rejissorun və
kollektivin özünə olan inamından xəbər verir. Məmnunluqla
qeyd edək ki, yaradıcı kollektivin zəhməti hədər
getməyib, rejissorun məxsusi yanaşması, müəllif
qayəsi və aktyor oyunu harmoniya yaradaraq maraqlı bir səhnə
əsərini ortaya çıxarıb.
Tamaşanın quruluşçu rejissoru, teatrın
baş rejissoru Mir Qabil Əkbərovdur. Rejissoru və baş
rol (Şeyx Nəsrullah) ifaçısı isə muxtar
respublikanın Əməkdar artisti Səməd
Canbaxşiyevdir.
Tamaşada əsərin qələmə
alındığı dövrdə cəmiyyət həyatında
hökm sürən dini fanatizm, mənəvi əsarət və
cəhalətin ağır fəsadları dolğun şəkildə
diqqətə çatdırılır. Səməd
Canbaxşiyevin Şeyx Nəsrullahı, Xalq artistləri Rza
Xudiyevin Hacı Həsəni və Yasəmən Ramazanovanın
Kərbəlayı Fatması müəllif qayəsinin
ustalıqla, məharətlə təqdimatı ilə yadda
qaldı. Tamaşaçılar qəhrəmanların
düşdüyü vəziyyətlərə həm
güldülər, həm də təsirləndilər.
Səhnə əsərində digər aktyorlar da
istedad və zəhmətləri ilə obrazlarının
öhdəsindən yüksək səviyyədə gəldilər.
Məmməd Mehdiyevin Kefli İsgəndəri xüsusi maraq
doğurdu. Gənc aktyor dini cəhalətin hökm
sürdüyü qaranlıq mühitdə işıqtək
parlayan, cəmiyyətin ifrat naqisliklərinə dözə
bilməyən, “İsfahan lotusu” adlandırdığı
Şeyx Nəsrullahın qeyri-insani əməllərini
ifşa edən Kefli İsgəndəri tamaşaçıya
bir daha sevdirdi. Qəhrəmanın avam insanları zülmətdən
aydınlığa səsləyən, maarif və mədəniyyətin
yeganə xilas yolu olduğunu məharətlə diqqətə
çatdıran aktyor istedad və sənət
şövqü ilə ona göstərilən etimadı
layiqincə doğrulda bildi.
İstənilən səhnə əsərinin müvəffəqiyyət
qazanmasında düzgün rol bölgüsü müstəsna
əhəmiyyətə malikdir. Bu mənada, “Ölülər”
tamaşasında da uğurlu aktyor ansamblının
formalaşdırılması öz bəhrəsini verdi. Eyni
zamanda rejissorun aktyor heyəti ilə səmərəli
çalışmasının nəticəsi idi ki,
tamaşanın dinamizmi sonacan davam etdi. Yəni
tamaşaçının diqqəti səhnədə baş
verənlərdən yayınmadı...
Təbii ki, tamaşanın təsirli alınmasında
uğurlu rəssam işi (Əməkdar rəssam Səyyad
Bayramov), maraqlı musiqi tərtibatı (Azər Cəfərov)
da önəmli rol oynamışdı.
Tamaşaçıların marağı və sürəkli
alqışı yaradıcı kollektivin məqsədinə
çatmasından, “Ölülər”in Naxçıvan səhnəsində
diriliş təcəssümündən xəbər verirdi.
İnanırıq ki, yeni mizan və quruluşda təqdim
olunan tamaşa böyük ədibin adını
daşıyan teatrın repertuarında hələ uzun müddət
qalacaq.
Naxçıvan teatrının kollektivinə yeni
yaradıcılıq uğurları diləyi ilə
Adilə Səfərova
Əməkdar mədəniyyət işçisi
Mədəniyyət .- 2024.-20 dekabr(¹94-95).- S.6.