Musiqi alətlərimiz Belçika
Kral İncəsənət və Tarix Muzeyinə hədiyyə
edilib
Ölkəmizin Belçika və Lüksemburqdaki səfirliyinin
təşkilatçılığı ilə Azərbaycan
Respublikasının UNESCO üzrə Milli Komissiyası tərəfindən
milli musiqi alətlərimiz tar, kamança və qaval
Brüsseldəki Kral İncəsənət və Tarix Muzeyinə
hədiyyə edilib.
Bununla bağlı mərasimi giriş sözü ilə
“Baroque and More” musiqi təşkilatının (Belçika) bədii
direktoru Lük Pone açıb.
UNESCO üzrə Milli Komissiyanın baş katibi Seymur
Fətəliyev Azərbaycan milli musiqisinə və musiqi alətlərinə
göstərilən marağa görə muzey rəhbərliyinə
təşəkkür edib. Diqqətə
çatdırılıb ki, tar, kamança və qaval Azərbaycan
muğam sənətinin ifaçılıq alətləridir.
Azərbaycan muğamı, eləcə də ayrılıqda
tar və kamança alətləri və onların
hazırlanması sənəti UNESCO-da Bəşəriyyətin
Qeyri-Maddi Mədəni İrsinin Reprezentativ Siyahısına
daxil edilib. Ümumilikdə indiyədək Azərbaycanın
qeyri-maddi mədəni irsi ilə bağlı 24 element
UNESCO-nun müvafiq siyahılarına salınıb.
Qeyd olunub ki, zəngin Azərbaycan mədəniyyətində
muğam sənəti xüsusi yer tutur. Tar, kamança və
qavaldan ibarət muğam üçlüyü tarixə
kök salmış Azərbaycanın qədim musiqi ənənələrinin
bənzərsiz nümunəsidir.
Tar Azərbaycan musiqi kimliyinin simvolu, misilsiz ifadə dərinliyi
təqdim edən simli musiqi alətidir. Kamança zəngin və
ifadəli tembri ilə Azərbaycan ruhunun səsidir. Qaval isə
muğamın ritmik elementidir, bu unikal musiqinin nəbzini ifadə
edir.
Seymur Fətəliyev musiqi alətlərinin tarixi barədə
də məlumat verib. Qeyd edib ki, tar aləti XVI əsrdə
meydana çıxsa da, onun müasir variantı XIX əsrin
ikinci yarısında məşhur musiqiçi Mirzə
Sadıq Əsəd oğlu tərəfindən təkmilləşdirilib.
Bildirilib ki, tarın əsas hissəsi tut ağacından
düzəldilir, muzeyə hədiyyə olunan tar Bakıda
simli musiqi alətləri ustası Eyvaz İbrahimov tərəfindən
hazırlanıb.
Kamança Azərbaycan musiqi ənənəsində ən
qədim alətlərdən biridir. Yumşaq, zərif və
bir qədər həzin tonu ilə kamança musiqisevərlər
tərəfindən xüsusi rəğbətlə
qarşılanır. Muzeyə təqdim edilən kamança
tut və qoz ağacından düzəldilmiş, təbii sədəflərlə
bəzədilmiş əl işidir. Yuxarı hissəsi nərə
balığının dərisindən hazırlanmış
nazik qişa ilə örtülüb.
“Qaval tar və kamançanın müşayiəti ilə
ənənəvi muğam üçlüyünü
tamamlayır. Bu üçlükdə əsas rolu ritmik
melodiyaları qeyd etmək üçün qavalı
çalaraq oxuyan xanəndə oynayır. Təqdim etdiyimiz
qaval Gəncə şəhərində usta Mehman Məmmədovun
əl işidir. O, tut ağacından hazırlanıb. Balıq
dərisi pərdəsi alətə unikal rezonans verir”, – deyə
S.Fətəliyev əlavə edib.
Belçikanın musiqi mütəxəssisləri
muğam sənəti, eləcə də tar, kamança və
qavalla bağlı fikirlərini bölüşüb,
muğamın böyük bir dərya olduğunu bildiriblər.
Musiqişünas, muzeyin Qərb nəfəs və zərb
alətləri kolleksiyasının kuratoru Jeri Dümulen (Gery
Dumoulin) tar və kamançanın füsunkar alətlər
olduğunu deyib.
Beynəlxalq Muğam Mərkəzinin direktoru Əməkdar
artist, tarzən Sahib Paşazadə muğam musiqisi, tar
ifaçılığı, eləcə də kamança və
qaval alətləri haqqında danışıb.
Mərasimdə Sahib Paşazadə (tar), Xalq artisti
Yeganə Axundova (piano) və Xəyyam Məmmədovun
(kamança) müşayiəti ilə xanəndə, Əməkdar
artist İlkin Əhmədov “Küçələrə su səpmişəm”,
“Şuşanın dağları başı dumanlı”,
“Sarı gəlin” xalq mahnılarını oxuyub. Həmçinin
musiqiçilərmizin ifasında Üzeyir Hacıbəyli,
Fikrət Əmirov, Vaqif Mustafazadə, Rauf Hacıyev, Bəhram
Nəsibov, Vasif Adıgözəlov, Həsən Rzayev, Fərhad
Bədəlbəylinin əsərləri səslənib.
Azərbaycan musiqisi belçikalı sənətsevərlər
tərəfindən alqışlarla qarşılanıb.
Mədəniyyət .- 2024.-20 dekabr(¹94-95).- S.3.