Təklif gəldi ki…
Tələb varsa, təklif var. Bu, iqtisadi, sosial, dərindən
baxsaq, bəlkə də həyatın bütün müstəvilərində
münasibətləri nizamlayan yazılmamış qanundur. Sənətə
gəlincə… Bu sahə də istisna deyil. Əgər konkret teatrdan
danışırıqsa, tamaşaçının tələbatını
tutan teatrın tamaşaçısı olacaq.
Heç uzağa getməyək, hərçənd bəhs
edəcəyimiz teatrın səhnə əsərlərinə
baxmaq üçün, sözün gerçək mənasında,
bir uzağa getmək lazım gəlir. Amma arada bir tələbatı
nəzərə alıb tamaşalarını paytaxtın
aparıcı teatrlarının səhnəsində də
oynayırlar. Söhbət Bakı Uşaq və Gənclər
Teatrından gedir. Daha doğrusu, kollektivin yekunlaşan
mövsümdə son tamaşasından. Bu dəfə teatr
“+13” tamaşasını Azərbaycan Dövlət Akademik
Musiqili Teatrında, özü də tamaşadan öncə səhnədən
bəyan edildiyi kimi icarə haqqı ödənilmədən
oynadı. Əlbəttə, bir teatr ki, digər teatra təmənnasız
yardım təklif edirsə, bundan gözəl nə ola bilər...
O ki qaldı tamaşaya, məlumat üçün deyək
ki, indiyədək bir neçə pyesi dünyanı gəzən
fransız yazarı, rejissoru Raffi Şartın “Arvadımın
adı Morisdir” pyesini Azərbaycan dilində ilk dəfə məhz
bu teatrda səhnələşdirib. Özü də diqqəti
çəkəcək “Arvadım olun” ismi ilə. Yeri gəlmişkən,
bu, tamaşaçını cəlb etmək üçün
uğurlu bir addır. Axı fransızlar ailə,
kişi-qadın münasibətlərində nə qədər
praqmatik olsalar da, belə birbaşa təklif diqqəti cəlb
edir. Tamaşanın quruluşçu rejissoru Elşən
Zeynallı, tərcümə edəni Məlahət Əhməd,
rəssamı Sevda Məmmədova, musiqi tərtibatçısı
Yusif Rüstəmovdur.
Bir qədər baxmaq kifayətdir ki, tamaşanın
heç də evlilik təklifi yox, sevgilisi Katrin ilə qanuni
arvadı Maronun qarşılaşmasını ertələmək
istəyən Jorj Odfeyin xeyriyyə təşkilatında
çalışan Moris Lyarrenə çarəsizlikdən
etdiyi təklif olduğunu anlayasan. Jorj varlı ailədən
çıxmış arvadının kölgəsində
yaşayaraq, iş görmək, böyük pullar qazanmaq arzularını gerçəklik
kimi qələmə verən boşboğazdır. Aktyor Mehman
Piriyevin ifasındakı Jorj bizə əski fransız, italyan
komik filmlərindən tanıdığımız
tipajları xatırladır. İnsafən, aktyor çox
yaxşı ümumiləşmiş obraz yarada bilib. Hətta
o, arvadının dolaba sığışmayan
paltarlarından əyninə keçirib guya Moris – Maronun
bacısı kimi səhnəyə çıxdığı
zaman da inandırıcıdır və daha çox
gülüş doğurmaq naminə əndazəni
aşmır.
Tamaşanın ikinci ağırlıq mərkəzi
“Qardaşlıq köməyi” xeyriyyə təşkilatının
əməkdaşı Moris Lyappendir ki, biz bu rolda Azərbaycan
teleseyrçisinin yaxşı tanıdığı aktyor
Niyaz Qasımovu gördük. Moris imkanlı insanların
artıq işlətmədiyi əşyaları, geyinmədiyi
libasları imkansızlara bağışlamaqdan, çarəsizlərin
həyatına az da olsa sevinc qatmaqdan zövq alır. Elə
onun Odfeylərin mənzilinə gəlişinin də səbəbi
madam Maronun geyinmədiyi paltarları aparmaqdır. Amma Jorj bura
gələrək Maron (Könül Şahbazova-Qasımova) ilə
haqq-hesab çəkmək istəyinin çox pis
qurtaracağına inandırır və ona bu köməyin
qarşılığında pul təklif edir. Moris də…
“Qardaşlıq köməyi” təşkilatının
üzvü kimi Maron qiyafəsində Katrinlə (Gülər
Ləzgiyeva) görüşməyə razılaşır.
Qadın qiyafəsinə girərək oyunbazlıq etmək
“Qardaşlıq köməyi” təşkilatının təklif
etdiyi xidmətlər paketinə daxıl olmasa da, vicdanlı vətəndaş
Lyappen bu pulu imkansızlara xərcləmək niyyətindədir.
Elə əsl həngamə də bundan sonra
başlayır. Katrin yalançı, söz verdiyi kimi
arvadını boşayıb onunla evlənməyən Jorjdan
onun arvadına şikayətçidir. Söz savaşı,
isterika savaşa keçir və… Katrin bayılır.
Bu məqamda Maronun mənzilini almaq istəyən Madam
və Müsyö Truaballar (İlhamə Əhmədova və
Rauf Hüseynov) təşrif buyururlar. Yalançı madam
Maronun öz mənzilinə yaxşı bələd
olmaması onları çaşdırsa da, Katrinin əri (bəli,
“Maronu boşa, məni al” deyən Katrin də nikahlı
imiş!) Rojenin (Sənan Fərzəliyev) gəlişi ilə
aləm bir-birinə dəyir. Müsyö Truabalı Jorj zənn
edən Roje onu döyür.
Əslində, bu səhnə əsərində
çıxış edən 7 aktyorun heç biri ustalıq və
səhnə performansı baxımından o qədər də
fərqlənmədi. Birhissəli komediya elə bir nəfəsə
oynanıldı. Bununla belə, deməliyik ki, Mehman Piriyev ilə
Niyaz Qasımov tamaşanın qoşa ulduzu oldular.
Bəs sonluq necə oldu?
Truabal cütlüyü mənzili almaq niyyətindən
daşındı. Katrin ilə Roje barışdı. Moris
çıxıb getdi məhəllədəki digər mənzillərə
baş çəkib “Qardaşlıq köməyi” təşkilatının
xoşməramlı niyyətlərindən
danışmağa.
Maron? Hadisələrin sonuna gəlib çatan Maron da,
deyəsən, Jorjdan aralandı.
Bəs Jorj? Qadın qiyafəsində səhnəyə
çıxıb özünü Rojeyə Maronun
bacısı kimi təqdim edən Jorj hər şey bitəndən
sonra üzünün makiyajını silib əvvəlki
görkəminə qayıdır və… salona düşüb
gənc bir xanımın əlindən tutaraq səhnəyə
qaldırır, onunla rəqs edir. Yəni ki, bu Jorj düzələn
deyil! Amma çətin ki, bir də “Qardaşlıq köməyi”
təşkilatından kimsə onun “Arvadım olun” təklifinə
razılaşa…
Təklif demişkən… İşdir, əgər yeni
mövsümdə afişalar sizi bu tamaşaya baxmağa dəvət
etsə, düşünmədən razılaşın.
Çünki bu tamaşada sizi maraqlı komik situasiyalar,
mükəmməl aktyor oyunu gözləyir. Əsər
fransız müəllifinin qələmindən çıxsa
da, bəzi tiplər sizə tanış gələcək.
Gülcahan Mirməmməd
Mədəniyyət .-2024.- 19 iyul,¹(54).- S.5.