Tablolardakı
naxışların pıçıltısı
Milena Nəbiyevanın yaradıcılığı
haqqında
Pol Qogenin sözləri ilə desək, rəssamlıq
incəsənətin növlərindən ən gözəlidir.
Rəssamlıq sənəti hafizənin heç bir rolu
olmadan, bir anda, yalnız tək bir nəzərlə qəlbi ən
isti xatirələrlə doldurmaq qabiliyyətinə malikdir.
Sözsüz ki, rəngkar çalarlar arasında uyuma
nail olmağı bacarmalı, sənətin texniki sirlərinə
bələd olmalıdır. Amma iş bununla bitmir. Rəssam
dünyagörüşünü, emosiyalarını,
ideyalarını, ətrafdakı gerçəkliyi kətana
köçürməyi bacarmalıdır. Dərin təəssürat
yarada bilmək, duyğulara xitab etmək rəngkarlığın
başlıca meyarıdır. Özünəməxsus
yaradıcılığı ilə tamaşaçıda
emosiyalar oyada bilən rəssam Milena Nəbiyeva da duyğu və
bacarıqlarını eyni anda ortaya qoymaqla sənətini təkmilləşdirir.
Milena Nəbiyeva 1981-ci ildə Bakıda dünyaya
göz açıb. Kiyev Milli Memarlıq və İnşaat
Universitetinin məzunu, Azərbaycan Rəssamlar
İttifaqının, UNESCO yanında Beynəlxalq Rəssamlar
Federasiyasının üzvüdür.
İncəsənətə böyük sevgisi
çoxsaylı uğurlara imza atmasına zəmin olub. “Minabi
– kainat naxışları”, “Payızımın
çalarları”, “Qəlbimin naxışları” adlı fərdi
sərgiləri ilə sənətsevərlərin rəğbətini
qazanıb.
Milena Nəbiyeva yaradıcılığında zərifliyi,
kübarlığı təmsil edərək sənət
nümunələri yaradan, incə zövqlərə xitab edən
rəssamlardandır. O həm realist, həm də
ornamentçi rəssamdır. Yaradıcılığında
ecazkar naxışlar, sirlərlə dolu elementlər və bu
elementlərlə əks qütbdə dayanan realizm bir tabloda
qaynayıb-qarışır.
Rəssamın duyğularını kətan üzərində
əks etdirməyə başlaması qədim türk motivlərinə
yaranan marağından qaynaqlanır. Özünün də
qeyd etdiyi kimi, naxışlarda sirli və mistik anlam gizlənir.
Onların mahiyyətini dərk etmək isə çox çətindir.
Hər ornamental detal, əslində, mifik hekayədən bəhs
edir. Saflıq, uğur, xoşbəxtlik, bərəkət, doğulmaq
və ölmək, sevgi, sağlamlıq, bəd-nəzərdən
qorunmaq kimi xalq inancları və rəmzlərinə
bağlı olan naxışlar Milena Nəbiyevanın
tablolarında silsilə şəkildə düzülür,
eyni anda həyatın fəlsəfəsini özündə
daşıyır.
Kompozisiyalarında saflığın simvolu su yolu, bəd-nəzərdən
qorunmağın rəmzi göz motivi, alovu simvolizə edən
buta kimi xalça elementləri ilə yanaşı, arabesk
ornamentlər daha çox gözə çarpır. Rəssamın
əsərləri mürəkkəb, təmtəraqlı, zərif
və bir-birinə qarışan, sonsuzluğa uzanan, ciddi
simmetrik qanuna tabe həndəsi formalı girih, islimi, ləçək
turunc, xətai kimi arabesk naxışlarla zəngindir. Qeyd etmək
lazımdır ki, girih naxışlar daha çox dahilik və
qüdrət, əlçatmazlığı simvolizə etdiyi
halda, islimi naxışlar yaxınlığı,
mülayimliyi və ətraf aləmin bir-birinə
qaynayıb-qarışmasını vurğulayır. Bir-birinə
hörülmüş, açılmamış çiçəklər,
gözoxşayan qönçələr və bitki gövdələrinin
iç-içə təsvir edilməsi xaotik fantaziyanın, gərgin
iş prosesinin nəticəsi kimi ortaya çıxır.
Mövzularında Azərbaycanın milli-mənəvi
dəyərlərinə, xalça, nar, buta kimi atributlara
müraciət edən rəssamın müxtəlif
naxışlardan hörülmüş kompozisiyaları sanki
şəbəkəni xatırladır. O, tablonun mərkəzinə
çəkdiyi təsvirləri nəbati və həndəsi
ornamentlərlə haşiyələməklə füsunkar
bir görünüşə nail olur. Beləliklə, bir-biri
ilə ahəngdar şəkildə uzlaşan fərqli
ornamentlər eyni zamanda mərkəzdə çəkilmiş
real təsvirlə də möcüzəvi şəkildə
uzlaşaraq tamamlanır. Tablolarda
gözqamaşdırıcı, növbənöv ornamentlərlə
əhatələnmiş təsvir qeyri-ixtiyari olaraq nəzəri
cəlb edir. Belə manipulyativ təsvir üslubu, insanın
real aləmə paralel olaraq nağıllar, simvollar və
inanclarla dolu dünyada yaşadığına eyham vurur.
Rəssam “Buta”, “Naxışlı narlar”, “Qurama”,
“Butalı qurama”, “Düşüncə”, “Dövrə vuran dərvişlər”,
“Misirli qadın”, “Akvarium”, “Tovuzquşu” və başqa
nümunələri zəngin rəng çalarlarından, eləcə
də tamaşaçıda dərin emosional reaksiya doğuran
psixoloji naxışlardan istifadə etməklə yaradıb.
Milena Nəbiyeva əsərlərində
payızın çalarlarına xüsusi vurğunluğunu göstərir.
Tablolarında qızılı, sarı, narıncı, qəhvəyi,
qırmızı, yaşıl rənglərə sıx
müraciət edir. Müraciət etdiyi mövzular da əsərləri
kimi rəngarəngdir. Bol meyvəli, vazada güllərin təsvir
olunduğu natürmortlar, xalı və xalça məmulatlarının,
tarixi abidələrin kətana həkk olunmuş təsvirləri
diqqətəlayiqdir.
O, uzun illər ayrı düşdüyümüz
doğma Qarabağın tarixi abidələrini “Xudafərin
körpüsü”, “Kəlbəcərdə payız səhəri”,
“Ağdam. Cümə məscidi” kimi əsərlərində
tərənnüm edib. “Ağdam Cümə məscidi”
tablosunu göz önünə gətirsək burada bir-birini təkrarlamayan
nəbati və həndəsi naxışların
yarışını görmək olar. Kompozisiyanın mərkəzindəki
Cümə məscidinin memarlıq xüsusiyyətlərinin
qabarıq təsviri onu sanki canlı izləmə effekti verir.
Müstəqil Azərbaycan xəritəsini də başdan-başa
xalça ornamentləri ilə bəzəyərək rəssam
orijinal sənət əsəri yaratmağa müvəffəq
olub.
Rəssamın natürmortları da özünəməxsusluğu
ilə seçilir. O, ənənəvi üslubla işləyərək
nar, xurma, şaftalı, alma və üzümləri canlı,
optimist çalarlarla boyayır, kompozisiyasını saxsı
qablar, zənbillərlə zənginləşdirərək
ecazkar naxışların əhatəsində ön plana
çıxarır. “Almalar” adlı natürmortunda rəssam
boşqabın və süfrənin bəzəklərini
harmonik şəkildə uzlaşdırmış, işıq
və kölgə texnikasını ustalıqla işləmiş,
bütün bunlarla kifayətlənməyib almaların həcmini
kifayət qədər canlı təsvir etməklə heyrətləndirici
əsər yaradıb. “Borçalı. Nar natürmortu”,
“Aşiq armudlar”, “Narlı qarpız”, “Barlı heyva
budağı”, “Narlar gecəyarısı”, “Albalı
düsturu”, “Quba alması” kimi natürmortlarında isə incə
naxışların əhatəsində meyvələr
canlı və həcmli görünür.
Milena Nəbiyeva el sənəti nümunələrimiz
– xalçaları da kətana həkk etməklə
gözoxşayan ornamentləri dəqiqliklə işləyir.
Bu silsiləyə “Qarabağ xalçası. Çələbi”,
“Qarabağ xalçası” əsərlərini nümunə
göstərmək olar. Başdan-başa ilmələrdən
ibarət tablolara nə qədər səbir gərəkdiyini
isə təsəvvür etmək mümkün deyil. Bunun
öhdəsindən yalnız sevgi və böyük həvəs
sahibi gələ bilər. Onun yaradıcılığında
tamaşaçı ilə şüuraltı səviyyədə
ünsiyyət qurmaq, dünyanın incə və estetik mənzərəsini
nümayiş etdirmək cəhdləri duyulur.
İncə ruhlu rəssam öz fəaliyyətini rəngkarlıqla
məhdudlaşdırmır. O, “Həyata ümid” xeyriyyə
layihəsinin də təsisçisidir. Bu layihə çərçivəsində
2019-cu ildə Müasir İncəsənət Muzeyində Azərbaycan
rəssamlarının əsərlərindən ibarət “Həyata
ümid” adlı xeyriyyə sərgisini təşkil edib.
2023-cü ildə rəssamın “QGallery”də keçirilən
“Qəlbin naxışları” adlı fərdi sərgisi də
xeyriyyə məqsədli olub. Əsərlərin
satışından əldə olunan vəsait xəstə
uşaqların müalicəsinə sərf edilib. O, həmçinin
Azərbaycan Nar İstehsalçıları və
İxracatçıları Assosiasiyasının fəaliyyətinə
verdiyi töhfəyə görə bu qurumun fəxri
üzvüdür.
Bu günlərdə (26 aprel) Bakı şəhərinin
möhtəşəm “Alov qüllələri” kompleksindəki
“Fairmont Baku” hotelində Milena Nəbiyeva “Alovun ahəngi”
adlı fərdi sərgisini təqdim edib. İstedadlı rəngkara
çoxşaxəli yaradıcılığında yeni
uğurlar arzulayırıq.
Dürdanə Qurbanova
Azərbaycan Dövlət Rəsm Qalereyasının
elmi işçisi
Mədəniyyət.-
2024.- 3 may, ¹33-34.- S.7.