Nəfəs alətlərinin piri
Ələkbər Əsgərov heyrətamiz
ifaçılığı ilə Türk dünyasında
yaşayır
May ayının 3-də Azərbaycanın nəfəs
çalğı alətləri üzrə tanınan və
sevilən ustad sənətkarı Ələkbər Əsgərovun
(1933–1995) doğum günüdür. Virtuoz-yenilikçi
ifaçı təkcə Azərbaycanda deyil, onun hüdudlarından
kənarda da ehtiramla anılır.
Ustadın çoxşaxəli
yaradıcılığına “Balaban aləti
üçün köçürmələri və işləmələri”
kitabı, müəllifi olduğu bir çox rəqs
melodiyaları və muğam rəngləri daxildir. Bundan
başqa, Ələkbər Əsgərov nəfəs alətlərinə
yeni çalğı üslubu gətirmiş və onun
yanaşması “Ələkbər Əsgərov yolu” adı ilə
dəyərləndirilmişdir. Bu çalğı üslubu
klarnet ifaçıları tərəfindən bu gün də
öyrənilməkdədir.
Onun arxiv materialları arasında
hazırladığı “As” tonlu Azərbaycan klarneti, iki
klapanlı balaban, ney və zurna əsasında düzəltdiyi
qoşa zurna alətləri qorunub mühafizə
olunmaqdadır.
Ustad sənətkarın çoxşaxəli
yaradıcılığı haqqında böyük
qızı Mahirə Quliyeva elmi yazılarında daha geniş
məlumatlar verir.
Bu ilin 18–20 aprel tarixlərində Muğla Sıtkı
Koçman Universitetində Ercan Kılkıl və Göktan
Ayın birgə təşkilatçılığı sayəsində
beynəlxalq simpozium düzənləndi. Simpoziuma tədqiqatçı
alim Mahirə Ələkbərqızı, Əli İmamverdi
və bu sətirlərin müəllifi də
qatılmışdı. Hər üçümüz Azərbaycan
xalq musiqisinin təmsilçisi olaraq qürur hissi
keçirirdik.
Əli İmamverdi “Azərbaycan ney, zurna
ifaçılığı sənətində Əli Kərimov
məktəbi”, Konya Selçuklu Universiteti Dilek Sabancı
Dövlət Konservatoriyasında müəllimə işləyən
Mahirə Ələkbərqızı “Azərbaycan nəfəs
alətləri və Ələkbər Əsgərovun
ifaçılıq üslubu” və mən “Cəmil Əkbərin şeirlərində
milli çalğılar” mövzularında məruzələr
etdik.
Yeri gəlmişkən, simpoziumda Ankara Musiqi və
Gözəl Sənətlər Universitetinin rektoru professor Erhan
Özdenin həm alim, həm də peşəkar ney ustadı
kimi çıxışı da maraq doğurdu.
Bu yerdə bir məqama da toxunmaq istərdim. Azərbaycanın
Xalq artisti, görkəmli kamança ifaçısı
Ağacəbrayıl Abasəliyevin Ələkbər Əsgərov
haqqında dediyi xatirə fikirləri indi də
yadımdadır. O, azman sənətkarın ifaçılığına
hətta ermənilərin dəyər verdiyini bu sözlərlə
anlatmışdı: “Amerikada yaşayan erməni klarnet
ifaçıları Ələkbər Əsgərovun şəklini
ifa etdiyi alətlərin futlyarında ehtiramla saxlayırlar”.
Bu fikri təsdiqləyən bir hadisə də
qatıldığımız beynəlxalq simpoziumda baş
verdi. Hollandiyadan gəlmiş erməniəsilli balaban
ifaçısı Ertan Tekin məruzə etmək
üçün kürsüyə çıxdığı
zaman təsadüfən “Ələkbər Əsgərovun rəqs
melodiyaları və muğam rəngləri” kitab nəzərini
cəlb etdi. Bu zaman heyrətlər içərisində
kitabı tez əlinə alaraq sinəsinə basdı və
sanki təlaş içində dinləyicilərə xitabən
“bu mənimdir” – deyə uca səslə elan etdi.
Çıxışını bitirdikdən sonra isə
kitabı ayaqüstü vərəqləməyə
başladı.
Erməniəsilli ifaçının bu hərəkətlərinə
hər kəs mat-məəttəl qalmışdı. Mahirə
Ələkbərqızı və Əli İmamverdinin məruzələrindən
sonra Ertan Tekin ustad sənətkarlarımız Əli Kərimovun
və Ələkbər Əsgərovun balaban və zurna alətləri
ifaçılığına, onların heyrətamiz
naxışlarla bəzənmiş repertuarına bələd
olduğunu da səmimi etiraf etdi.
Həmin əhvalatı diqqətə
çatdırmaqda məqsədim odur ki, bu, nəfəs
çalğı alətləri
ifaçılığında spesifik dəst-xətti ilə
adı əfsanələşmiş Ələkbər Əsgərovun
sənətinə, onun sənətdə incə xallarla
yaranmış orijinal yeniliklərə digər xalqların
verdiyi dəyərin bir təcəllisi idi və şəxsən
mənim yaddaşıma xoş xatirə olaraq yazıldı.
Demək, ustadın böyüklüyü müxtəlif
xalqların könül dünyasını fəth edib. O, sənəti
ilə bir çox xalqların məhəbbətini və
ehtiramını qazana bilib.
Onu da deyim ki, musiqişünas Mahirə Ələkbərqızı
öz məruzəsində Ələkbər Əsgərov sənətinin
əzəməti, onun ifaçılıq məziyyətlərindəki
incə çalarları barədə simpoziuma təşrif
buyuran elm xadimlərində dolğun təsəvvür
yaratdı. Ustadın ifasında lentə alınmış
görüntülər də onun sənəti barədə
deyilənlərin təsdiqi idi.
Simpoziumun sonunda Azərbaycan təmsilçisi kimi mənə
söz verildiyi zaman bu elmi toplantının təşkilatçılarına
təşəkkürümü bildirib bir təkliflə
fikrimi tamamladım. Təklifim Nəfəs çalğı
alətləri üzrə 2-ci beynəlxalq simpoziumun Ələkbər
Əsgərovun adı ilə adlandırılması idi.
Ələkbər Əsgərovun ifaçılıq sənəti
bir xalqın, Azərbaycan adlı vətənin adı, habelə
Qafqaz adlı böyük bir coğrafi ərazi ilə məhdud
deyil. Bu azman sənət Türk dünyasının, eləcə
də bir çox başqa xalqların qəlbini fəth etmək
qüdrətindədir.
Virtuoz-yenilikçi sənətkar bu gün 91
yaşında ehtiramla xatırlanır. 100 yaşında da
anılacaqsan, ey müqtədir ustad! Səni kim unudar?
İlqar Cəmiloğlu
Qaziantep Universiteti Türk Musiqisi Dövlət Konservatoriyasının
professoru
Mədəniyyət.-
2024.- 3 may, ¹33-34.- S.6.