“Varlı rəssam
deyiləm, pul üçün işləməmişəm”
96 yaşlı rəssam Odtəkin Ağababayev: “Ailədə
hamı eyni məqsədə xidmət edəndə yaşamaq
və yaratmaq mənalı olur”
Mayın əvvəlində Rəssamlar
İttifaqının Vəcihə Səmədova adına sərgi
salonunda maraqlı sərginin şahidi olduq. “Bir sərgi – bir
ailə” devizi ilə təqdim olunan sərgidə Ağababayevlər
ailəsinin rənglər dünyasına səyahət
etmişdik.
Sərginin açılışında ailənin rəssamlığa
yol açan nümayəndəsi 96 yaşlı Əməkdar
rəssam Odtəkin Ağababayevin şəxsən qonaqları
qarşılaması özü də bir bayram əhvalı
yaradırdı.
Qocaman rəssamla, qısa da olsa, danışıb
müsahibə ala bildim. Bu şəraiti yaradığına
görə isə, ilk növbədə, Odtəkin müəllimin
qızı, rəssam Tatyana Ağababayevaya təşəkkür
edirəm.
– Odtəkin müəllim, sənətə gələn
yolunuzu necə xatırlayırsınız?
– Mən ona görə rəssam olmağı qərar
verdim ki, atam İsgəndər Nəfisi incəsənəti
çox sevirdi və bu sahədə istedadlı idi. O, ədəbiyyat,
rəssamlıq və musiqi ilə məşğul olur, “Azərnəşr”də
tərcüməçi işləyirdi. Yadımdadır, atam
mənim getdiyim bağçanın divarlarına
maşında gedən pionerlər, bayraq və s. rəsmlər
çəkmişdi. Özüm isə hələ 5
yaşım olanda evimizin ağ divarlarında adam rəsmi, daha
sonra milli mətbəximizdən küftə-bozbaş rəsmi
çəkmişdim. İndi məni uzaq uşaqlıq illərimə
qaytardınız və bir anlıq xatirələrə
daldım...
– Xatirələr demişkən, maşallah, 96nı
haqlamısınız. Bu rəqəm sizdə hansı təəssürat
yaradır?
– Düzünü deyim, özümü bu yaşda
hiss etmirəm, qəlbim sanki hələ də gəncdir. Sadəcə,
96 özünü onda göstərir ki, gəzməkdə
çətinlik çəkirəm. Bir müddət əvvəl
yıxılıb ayağımı sındırdım, buna
görə də ağır cərrahi əməliyyatlar
keçirdim. Bundan sonra çətinliklər yarandı.
Hazırda gördüyünüz kimi, çəliklə gəzirəm.
Belə baxanda isə bu gün həyatda hər şey mənə
maraqlıdır. Hər gün səhər internetdə xəbərləri
oxuyuram, qəzetləri oxuyuram, televizorda maraqlı filmləri
izləyirəm. Bağda olmağı çox sevirəm və
gücüm çatdığı qədər, az da olsa,
işləməyə çalışıram. Məsələn,
su şlanqını götürüb ağacları, gülləri
sulayıram...
– Yaş həm də təcrübədir. 96dan bu həyat
necə görünür?
– Maraqlı və möcüzəli. Amma insan bu
yaşda artıq ən çox yanında olmayanları
xatırlayır: valideynlərimi, həyat yoldaşım
Valentina xanımı, oğlum və yaxın dostlarımı.
Onların yoxluğuna çox təəssüfənirəm.
– Sizi kədərləndirmək istəməzdim. Ona
görə də sənət söhbətlərinə
keçid edək. Sizcə, uğurlu rəssam fikri necə səslənir
və özünüzü uğurlu rəssam hesab edirsinizmi?
– Mən özümü heç vaxt varlı rəssam
hesab etməmişəm və pul üçün işləməmişəm.
Mənə görə, uğur rəngkarlığı daha dərindən
dərk etməyin özündədir. Sənətdə
uğur yeniliklərə yol açmaqdır. Mənim metodum
50-ci ildən bu günə kimi dəyişikliklərə tab
gətirərək və eyni zamanda ən yaxşı yenilikləri
tətbiq edərək davam edib. Palitramda rənglər daha
işıqlı və cəlbedici olub. Qara rəngdən
çox istifadə etməyi heç vaxt sevməmişəm.
Buna görə də çoxları mənim işlərimi
işıqlı və əlvan əsərlər kimi qəbul
edirlər. Bunun özü də bir uğurdur.
– Bəs yaradıcılığınıza hansı
amillər təsir edib?
– Yəqin ki, əsas pedaqoqlar baxımından bəxtim
gətirib. Ə.Əzimzadə adına Rəssamlıq Məktəbində
müəllimim görkəmli rəssamımız
Böyükağa Mirzəzadə olub. V.Surikov adına Moskva Rəssamlıq
İnstitutunda isə Pavel Malkovdan dərs almışam. Bundan əlavə,
təsirləndiyim rəssamlar da olub. Məsələn Pol
Qogeni misal çəkə bilərəm.
– Bəs hansı rəssamların işini hər zaman
bəyənmisiniz?
– Mixail Vrubel, Pol Sezan, Van Qoq, Pikasso, Matiss və digərləri.
Yaşıdlarımdan isə Viktor Popkov, Qorxmaz Əfəndiyev,
Cavad Mircavadov, Tahir Salahov, Toğrul Nərimanbəyov, Anatoli
Zverev, İvan Lubennikov, Ucal Haqverdiyev. Əfsus ki, indi
adlarını sadaladığım həmyaşıdlarım
dünyadan köç ediblər. Bu gün isə, Allah
cansağlığı versin, Ömər Eldarov və Fərhad
Xəlilovun əsərlərini çox bəyənirəm.
– Həmkar dostlarınızla görüşürsünüz?
– Təəssüf ki, əsl dostlarımın
çoxu dünyadan köçüb. Həmyaşıd sənət
dostlarımla arada telefonla zəngləşirik. Şəhərdəki
və bağdakı yaşıdlarımla tez-tez
görüşüb söhbətləşirik.
– Sənətdə ən yaxın dostunuz kim olub?
– Sənətdə ən yaxın dostum və həmfikrim
həyat yoldaşım olub. Ən yaxşı dostlarım isə
Qorxmaz Əfəndiyev və Yuri Tarasov idi.
– Hazırda sizin ocaq rəssamlar ailəsi kimi
tanınır.
– Ailədə hamı eyni məqsədə xidmət
edəndə yaşamaq və yaratmaq mənalı olur.
– Bəs sənətkara xoşbəxt olması
üçün nə lazımdır?
– Əsl xoşbəxtlik üçün rəssama
lazım olan iki əsas amil var. Birincisi,
yaradıcılığı cəmiyyət tərəfindən
qəbul edilib sevilsin və insanlara sevinc gətirsin.
İkincisi isə, ailəsində və
yaşadığı ölkədə əmin-amanlıq
olsun.
– Gənc rəssamlara nə arzulayardınız?
– Onlara arzum budur ki, ustad sənətkarlardan öyrənsinlər,
naturadan çəkməyə alışsınlar. Həm də
davamlı olaraq təxəyyüllərini inkişaf etdirsinlər.
– Maraqlı müsahibəyə görə təşəkkür
edirəm.
Lalə Azəri
Mədəniyyət.-
2024.- 31 may, ¹40.- S.5.