“Niyyətimiz milli ruh
anlayışını gənclərə dərindən
öyrətməkdir”
Ankaradakı Rəsulzadə adına Anadolu liseyinin
direktoru: “Türk dünyası şagirdləri
üçün BMT-nin model layihəsinin bənzərini
hazırlamışıq”
“İnsanlara hürriyyət, millətlərə
istiqlal” düşüncəsi ilə dünyanın mütəfəkkir
siyasi xadimləri arasında xüsusi yer tutan Azərbaycanın
müstəqillik mücahidi Məhəmməd Əmin Rəsulzadənin
(1884–1955) bu il anadan olmasının 140 illik yubileyidir.
Türkiyənin paytaxtı Ankaradakı Məhəmməd
Əmin Rəsulzadə adına Anadolu liseyi 30 ildən
çoxdur fəaliyyət göstərir. Yalnız Rəsulzadənin
adını yox, həm də onun öndərlik ruhunu
daşıdığı üçün bu məktəbin
şagirdləri bilik göstəricilərinə görə
ilk sıralarda yer alırlar.
Liseyin direktoru Taylan Kaya türk milli-mənəvi dəyərlərinin
fəal təbliğatçısıdır. Beş ildir bu məktəbə
rəhbərlik edir. Taylan Kaya bundan öncə də Rəsulzadəni
Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin qurucularından biri olaraq
tanıdığını deyir və liseyin direktoru kimi ilk
olaraq Rəsulzadə guşəsi təşkil edib:
“Açılışa millət vəkillərini, Azərbaycanın
Türkiyədəki səfirini, səfirliyin nümayəndələrini
çağırdıq, gəlib iştirak etdilər”.
Amma məktəbin yerləşdiyi bina zəlzələyə
davamsız tikililər siyahısında olduğu
üçün 2021-ci ildə təhsil ocağı başqa
bir yerə köçürülüb. Bina sökülüb
və ilin əvvəlindən inşaata başlanılıb.
Taylan Kaya: “Müvəqqəti olaraq yerləşdiyimiz
məktəbdə Rəsulzadə guşəsini qurmaq
mümkün olmadı, amma burada Azərbaycanın Türkiyədəki
Səfirliyinin dəstəyi ilə Azərbaycan otağı
yaradılıb. Burada Azərbaycanın tanınmış
yazıçı və şairlərinin, şəxsiyyətlərinin
fotoları da yer alır. Məktəbimizin yeni binasının
inşaat işləri isə başa çatmaq üzrədir,
çox modern və gözəl bir bina inşa edilib.
İki-üç ay ərzində öz binamıza
qayıdacağıq, o zaman Rəsulzadə adına yenidən
quracağımız guşədə Azərbaycan
otağından da nümunələr yerləşdirməyi
düşünürük”.
Taylan Kaya hər il Rəsulzadənin adı ilə
bağlı layihələr həyata keçirdiklərini
deyir: “Bu il Rəsulzadənin 140
illiyi ilə bağlı Azərbaycan Prezidenti İlham
Əliyevin verdiyi sərəncamdan çox məmnun olduq. Hər
il Rəsulzadənin xatirəsinə həsr olunan layihələr
icra edirik. Bu dəfə öz məktəbimizə
qayıtdıqdan və Rəsulzadə guşəsini qurduqdan
sonra möhtəşəm bir açılış edəcəyik.
Açılışa hər iki ölkənin təhsil nazirlərini,
Azərbaycanın millət vəkillərini, Rəsulzadənin
Türkiyədə qurduğu Azərbaycan Kültür Mərkəzinin
nümayəndələrini, təbii ki, medianı da dəvət
eləmək fikrindəyik. Azərbaycanla əlaqələrimizi
genişləndirməyə çalışırıq. Dəfələrlə
səfir və səfirlik nümayəndələri məktəbimizə
gəliblər. Yeri gəlmişkən, məktəbimizin yeni
binasının tikintisinin sürətləndirilməsi ilə
bağlı göstərdiyi diqqətə görə səfir
Rəşad Məmmədova təşəkkür edirik”.
Rəsulzadə adına Anadolu liseyin şagirdləri ali
məktəblərə qəbulda, olimpiadalarda, bilik
yarışlarında yüksək göstəricilərə
nail olurlar. Direktor bunun sirrini şagirdlərə sərbəstlik
verilməsi ilə əlaqələndirir: “Ali məktəblərə
hazırlanan gənclər seçim yolu ilə liseyimizə qəbul
edilir. Bu il 27 məzunumuz tibb üzrə universitetə qəbul
oldu.
Məktəbimiz Ankaranın qəlbi deyəcəyimiz
yerlərindən birində – Çukurambar məhəlləsindəki
Öyrətmənlər küçəsindədir. Bu məkanın
ayrıca bir cəlbediciliyinin olması da, fikrimcə,
şagirdlərimizə ruh yüksəkliyi verir”.
Taylan Kaya lisey şagirdlərinin sosial, mədəni həyatda,
idman sahəsində də aktiv olduqlarını bildirir:
“Şagirdlərimiz ilçə (rayon) birinciliklərində
çox hallarda ilk yeri tuturlar. Musiqi klubumuz var, onun fəaliyyəti
ilə bağlı “TRT Müzik”də proqramlar da yayımlanıb.
“Qafqaz” rəqs qrupumuz da fəaldır. Tədbirlərimizdə
Azərbaycan rəqsləri çox rəğbətlə
qarşılanır.
Bundan başqa, Azərbaycan və Türkiyənin Təhsil
nazirlikləri iki ölkə arasında birliyi ifadə edən
şeir, rəsm və kompozisiya yarışması
keçirmişdi, 3 nominasiyanın da qalibi bizim şagirdlərimiz
oldu. Onların Azərbaycana 10 günlük səfəri təşkil
edildi, Şuşaya da getmişdilər və çox zəngin
təəssüratla döndülər”.
Liseyin Türk dünyası ilə bağlı rəngarəng
layihələrinin də olduğunu deyən direktor bu işdə
Azərbaycan əsilli müəllim Murat Güləbətəkinin
xüsusi rolunu vurğulayır.
Murat Güləbətəkin: “2007-ci ildən burada
çalışıram. İlk gəldiyimdə məktəbimizin
Azərbaycanla əlaqələrini öz üzərimə
götürdüm. 2015-ci ildə həmkarım Hayrı
Ataş ilə bərabər bir
layihə həyata keçirdik. Bakı Türk Anadolu liseyindən
20-dək müəllim və şagirdlər gəldi,
liseyimizdə tədbirlər təşkil edildi və
böyük maraqla qarşılandı. Sonra biz 2018-ci ildə “Qardaş köməyi”
adlı bir layihə icra etdik, Bakıya, oradan da Ağcabədi
rayonunda məskunlaşan Laçın rayon Vağazin kənd
orta məktəbinə getdik. Çox xoş bir səfər
oldu.
2021-ci ildə “Türk Kültür Irmağı”
adlı (“ırmak” – çay) layihəmizi onlayn formatda Azərbaycandan
Sabunçu rayonu 170 nömrəli orta məktəb, Kosovodan
Atatürk liseyi, Qaqauz Yerindən (Moldova) Süleyman Dəmirəl
liseyi – 4 məktəb birgə həyata keçirdik. Layihə
çərçivəsində 20 şagird, 6 müəllimlə
Kosovaya getdik. Sonra Qaqauz Yerinə, keçən il mayın 5-də
isə direktorumuz, digər bir müəllimimiz və 7
şagirdlə bərabər Bakıya səfər etdik.
Bakı Türk Anadolu liseyində bizi çox gözəl
qarşıladılar. Şagirdlərimizlə Bakının
görməli yerlərini gəzdik”.
Taylan Kaya: “Bakıda qaldığımız bir həftə
ərzində ən gözəl qonaqpərvərliyi
gördük. Qardaşı Qarabağ şəhidi olan bir
valideyn bizi evinə dəvət etdi. Şəhid anasını
ziyarət etdik, xeyir-duasını aldıq. Bir sözlə, Azərbaycanda
əsla unutmayacağımız
xoş xatirələr yaşadıq. Bir həftə
sonra da Azərbaycandan məktəbimizə şagirdlər gəldi.
Onları Ankarada gəzdirdik, o cümlədən Anıtqəbri
– Atatürkün mavzoleyini ziyarət etdik”.
Taylan Kaya hesab edir ki, Türkiyə ilə Azərbaycan
Türk dünyasının lokomotivi olduğu
üçün iki ölkə arasındakı əlaqələr
ilk növbədə təhsil vasitəsilə,
uşaqların ünsiyyətləri nəticəsində
güclənər və bu çox yaxşı örnək
rolunu oynayar: “Son dönəmlərdə Azərbaycandakı məktəblərlə
əlaqələr qura bilmişik və bunun davam etməsini
arzu edirik. Məsələn, “Şəhidin şəhidimdir”
adlı layihə icra etmək, bu layihə çərçivəsində
II Qarabağ savaşı şəhidlərinin, yaxud qazilərinin
övladlarını Türkiyəyə dəvət edib, məktəbimizlə,
ölkəmizlə tanış etmək istərdik. Bu layihənin
həyata keçməsi üçün xərcləri də
özümüz qarşılamağa hazırıq”.
Direktor Türkiyə Milli Təhsil Nazirliyinə təqdim
edəcəkləri layihələrindən də bəhs etdi:
“İki ildir bu layihə üzərində işləyirik.
İstərdik ki, 10-cu sinif şagirdlərimizidən 10-u bir tədris dönəmini, yəni 3-4 ayı Azərbaycanda
Bakı Türk Anadolu liseyində, ikinci dönəmi də Azərbaycandan
10 şagird təhsil müddətini bizim liseydə
keçirsin. Yəni Avropa Birliyi layihəsi çərçivəsində
xarici ölkələrlə şagird mübadilə
proqramı icra olunur. Hazırda Amerikada bir şagirdimiz var.
Avropa ölkələrindən də şagirdlər gəlib
bu proqramda iştirak edir, türkcə təhsil alırlar.
Türk dünyası ilə nədən belə bir layihə
mümkün olmasın? Biz bu
layihəni ilk olaraq Azərbaycanla reallaşdırmaq, sonra isə
Türk dünyasında yaymaq arzusundayıq. Türk dövlətləri
arasında siyasi, iqtisadi, mədəni səviyyədə əlaqələri
tənzimləyən qurumlar var, universitetlər arasında belə
fəaliyyət var, amma lisey səviyyəsində belə fəal
bir qurum yoxdur”.
BMT-nin nəzdində “Model Birləşmiş Millətlər”
(ingiliscə: Model United Nations, MUN) adlı yeniyetmə və gənclərin
birləşdiyi təhsil qurumundan misal gətirən direktor
bunun Türk dünyasında tətbiq olunmasının
mümkünlüyündən də danışdı: “MUN təhsil
simulyasiyasında hər ölkədən məktəbli
nümayəndələr seçilir və onlar təhsil məsələləri
ilə bağlı toplantılar keçirirlər. Bu layihənin
bənzərini Türk dünyası şagirdləri icra edə
bilərlər. Türk Dövlətləri Təşkilatının
nəzdində belə bir qurum yaranarsa, gözəl olar. Şagirdlərimizin də
könül bağlarının möhkəmlənməsi
vacibdir. Bununla əlaqədar Türkiyənin Təhsil, Mədəniyyət
və Turizm nazirlikləri ilə danışmışıq.
İlk olaraq öz məktəbimizdən başlamaq niyyətindəyik...”.
Murat müəllim isə məktəbdə qurulan
Türk dünyası topluluğundan bəhs etdi: “Bu,
ümumtürk tarixi, mədəniyyəti, ədəbiyyatı
və musiqisi ilə bağlı bir layihədir. Builki tədris
ilində direktor mənim dərs proqramıma türk
düşüncə tarixi dərsini də əlavə etdi.
Şagirdlərimə tapşırıq verdim ki, hərəniz
bir türk xalqının milli musiqisini öyrənib səsləndirin.
Azərbaycanda analarımız körpələrinə
“lay-lay”, Türkiyədə “ninni” oxuyur, bəs qazax,
qırğız, özbək, digər türk xalqları
uşaqlarına nə oxuyur? Gənclərimizə Üzeyir
Hacıbəylinin musiqisini, Rəşid Behbudovun oxuduğu
mahnıları dinlətdirirəm. Liseyimizin adını
daşıdığı Rəsulzadənin xatirəsini də
yaşadırıq. Onun anım və doğum günlərində
məzarını ziyarət edirik. Niyyətimiz milli ruh
anlayışını gənclərə dərindən
öyrətməkdir”.
Mehparə Sultanova
Ankara
Mədəniyyət .- 2024.- 15 noyabr,¹(84-85).- S.7.