Kino sənayesinin
dirçəlməsi üçün...
Zaman-zaman ideoloji silah, hər hansı cərəyanın
diktəsi və ya yaradıcı təşəbbüslərin
dəstəklənməsi üçün fərqli motivlər
üzərindən inkişaf edən dünya kinosu iqtisadi
maraqlarla yaşamaq mücadiləsi verib və bu gün də
belədir. Sözsüz ki, bir çox yerlərdə kinoya
dövlətin də dəstəyi olub və var.
Üstəlik, son illər kino aləmində mobil
telefonlarla çəkilən və beləcə, həvəskarlarla
peşəkarların fərqinə bir də bu kiçik
monitordan nəzarət etmək istəyən festivallar
yaranıb. Bu mənada qısa
araşdırma zamanı görərsiniz ki, kinoteatr şəbəkələrini
geridə qoyaraq sırf sosial şəbəkələrdəki
baxış üzərindən böyük pullar qazanan
qısa film, çarx və s. nümunələri çoxdur.
Qısası, kino marketi, bazar termini ilə desək,
alıcı ilə satıcı arasındakı prosesi fərqli
adlar, maraqlı görünəcək təqdimat formaları
ilə bəzəsək belə, kökündə bir məsələ
var: biznes.
Elə isə biz bu kollektiv sənətdə
hamının qazanması üçün milli formatı necə
seçmişik və ya seçə bilirikmi?
Düşünürəm ki, ilk dəfə keçirilən
və ətrafına ölkə kinematoqrafçıları və
istehsalçıları, marketinq-menecment təcrübəsi
olan və olmayan tərəfləri yığan “Baku Cinema
Breeze” bu baxımdan effektli ola bilər.
Xəbər verildiyi kimi, Mədəniyyət Nazirliyi və
nazirliyin tabeliyindəki Azərbaycan Respublikası Kino
Agentliyinin dəstəyi ilə oktyabrın 2-dən 8-dək
ölkəmizdə ilk dəfə kino sahəsində “Baku
Cinema Breeze” (BCB) adlı festival keçirilir. “Baku Cinema Breeze”
indiyədək paytaxtımızda təşkil olunan
festivalları bir araya gətirib.
“Baku Cinema Breeze” platforması bu il 15-cisi keçirilən
Bakı Beynəlxalq Film Festivalı, VIII “DokuBaku” Beynəlxalq
Sənədli Film Festivalı, VII ANİMAFİLM Beynəlxalq
Animasiya Festivalı və Türk Animasiyası
Festivalını əhatə edir.
BCB festivalının ilk günü ümumi şəbəkənin
işlək mexanizmə çevrilməsinə zəmin
üçün bir növ dialoq, müzakirə mərhələsi
də hesab oluna bilər.
Kinosevərlərlə kinematoqrafçıların,
istehsalçı tərəflərlə
istehlakçıların ortaq maraqlarının meydan verildiyi
tədbirdə rəngarəng sərgi diqqət çəkdi.
Burada kino şirkətləri, prodakşnlar, studiyalar ilə
yanaşı, əlaqələndirici qurumların da stendləri
vardı.
***
İlk tədbir TÜRKSOY-un iştirakı ilə
türk dövlətlərinin film sənayesinin təqdimatı
oldu, mütəxəssislər maraqlı müzakirələr
apardılar.
Təşkilatın kino məsələləri
üzrə mütəxəssisi kimi Aliyə Uvalzxanova ortaq dil
və mədəniyyətin dünya kino bazarına
çıxarılması istiqamətində layihə barədə
təqdimat etdi. Bu zaman o, daha çox ilkin mərhələ
kimi sosial şəbəkələr üzərindən
geniş auditoriyanın yığmaq tərəfdarı
olduğunu, uzun tarixi faktlar, araşdırma mətnlərinin
qısa hekayələr və onların vizual təsvir ilə
ifadəsinin effektivliyinə diqqət çəkdi, hədəf
kütlə kimi gənc nəsil üzərində xüsusilə
dayandı.
“Kino mədəni irsin, tarixi həqiqətlərin,
milli-mənəvi dəyərlər sisteminin təbliğatı
üçün ən əlverişli və sürətli
platformadırsa, biz bu yolla gəncliyin maariflənməsindən
təhsilinə qədər ən müxtəlif istiqamətlərdə
dəstək layihələri də yarada bilərik” – deyən
çıxışçı
müxtəlif ölkələrdən olan həmkarlarının
suallarını da cavablandırdı.
Panel müzakirələr zamanı ölkəmizdə
yenicə fəaliyyətə başlayan “Turan Masters elektron
idman təşkilatı, “Turkic Game Jam” – türk ölkələrinin
oyun hakatonu kimi şəbəkələrin təqdimatı da
oldu. Hər iki şirkətin təmsilçiləri fəaliyyət
mexanizmləri, iş prinsipləri, tərəfdaşları və
mübadilə proqramları haqqında məlumat verdilər.
Özbəkistan İnnovasiya və Texnologiya Mərkəzinin
menecerləri təcrübələrindən
danışdılar. Daha çox animasiya
istehsalçıları üçün baza rolunu oynayan
şirkət təmsilçiləri bazarı müəyyən
etməklə ölkəmizlə əlaqələrə
maraqlı olduqlarını da vurğuladılar.
CİNEMO Mobil Film Festivalının təqdimatını
edən festivalın təsisçisi və rəhbəri
Ruslan Sabirli bu il ikincisi baş tutan layihəyə böyük
maraq olduğunu bildirdi. Yaradıcı gənclərin dəstəklənməsi,
mobil kino istehsalının təbliği, istedadlı mobil
fotoqraflar və kinematoqrafçıların üzə
çıxarılması, istedadlı gənclər
arasında yaradıcılıq əlaqələrinin
qurulması kimi məramları olan layihənin ilkin mərhələdə
öz hədəflərinə çatdığını
dedi.
***
“Regionda animasiyanın inkişafı” adlı panel
müzakirədə də
maraqlı məqamlar müzakirə olundu.
ANİMAFİLM Beynəlxalq Animasiya Festivalının
təsisçisi və direktoru Rəşid Ağamalıyevin
moderatorluğu ilə keçən müzakirədə ATA
(Association of Turkic Animation) – Türk Animasiya Assosiasiyası
haqqında bilgi verildi. Bildirildi ki, assosiasiyanın TÜRKSOY-a
daxil olan ölkələrin ortaq layihələrinin yer
aldığı animasiya film qurumu kimi mühüm hədəfləri
var.
Qurumun sədri, prodüser və animator Oktay İyusibov
bildirdi ki, milli animasiya sənayesini inkişaf etdirmək,
animasiya vasitəsilə uşaqlarda, yeniyetmələrdə və
böyüklərdə kreativliliyi təşviq etmək,
animasiya studiyalarına, animasiya peşəkarlarına və həvəskarlara
dəstək olmaq əsas məramdır.
TÜRKSOY-un baş katibinin müşaviri Kayrat Mukanov,
üzv ölkələrin animasiya üzrə
tanınmış simaları – Pavel Kim (Özbəkistan), Aybek Dairbekov (Qırğızıstan), Anita
Çernik (Qazaxıstan) animasiya sənayesi, istehsalat prosesi,
satış bazarı barədə maraqlı məlumatlar
verdilər.
İlkin mərhələdə ortaq dil mühiti
yaratmaq üçün birgə işlərin daha çox
tarixi, qəhrəmanlıq və şifahi xalq ədəbiyyatlı
nümunələri əsasında çəkilməsini məqsədəuyğun
saydılar. Təşviqedici layihələr kimi
festivalların, ssenari müsabiqələrinin
effektivliyi vurğulandı.
Animatorlar ölkələrində bu sahəyə
dövlət dəstəyi ilə yanaşı, iri şirkətlərin
də sərmayəçi qismində təmsil olunduğunu
vurğuladılar. Bundan savayı, dəstək proqramları
çərçivəsində həmin şirkətlərin
vergidən azad olunması və digər güzəştlərə
də diqqət çəkdilər.
Panelin sonunda çıxışçılar əsas
etibarilə mütəxəssislərdən ibarət dinləyicilərin
suallarını cavablandırdılar.
Aparılan söhbətlərdən belə qənaətə
gəlmək olar ki, istənilən halda kinoda istehsalatın
davamlı inkişafı, ən azı, prosesin işləkliyi
üçün ilk baza məhz dövlət dəstəyi
olmalıdır.
Həmidə
Mədəniyyət .- 2024.- 4 oktyabr(¹74).- S.3.