“İrəvanda yanan
çıraq” sönməsin...
Azərbaycançılıq məfkurəsi, tarixi
yurd yerimizə – Qərbi Azərbaycana qayıdış
konsepsiyası kimi vacib məqamları özündə əks
etdirən daha bir səhnə işi tamaşaçı ilə
görüşdü. Yenə də İrəvan Dövlət
Azərbaycan Dram Teatrının təqdimatında.
Oktyabrın 14-də İrəvan teatrı Azərbaycan
Dövlət Akademik Milli Dram Teatrında özünün
143-cü mövsümünün
açılışını etdi.
Nümayişdən öncə teatrın direktoru
Əməkdar mədəniyyət işçisi İftixar
Piriyev zəngin sənət yolu keçən İrəvan
teatrı, onun keçmişi və bu günü barədə
qısa məlumat verdi.
Bildirdi ki, milli-mənəvi dəyərlərimizi,
maddi mədəni kimliyimizi, eləcə də bütöv Azərbaycan
ideallarını daim rəhbər tutan, repertuarında daha
çox bu mövzuda əsərlərə yer verən İrəvan
teatrı bundan sonra da öz ənənəsinə sadiq
qalacaq.
O daha sonra teatr kollektivinin müraciət mətnini
oxuyaraq ömrünü İrəvan teatrına həsr edən
görkəmli yazıçı-dramaturq, Əməkdar incəsənət
xadimi Hidayətin 80 illik yubileyi şərəfinə bu
mövsümü rəmzi olaraq “Hidayət mövsümü”
elan etdiklərini dilə gətirdi.
Sonra zala toplaşanlar Hidayətin “İrəvanda yanan
çıraq” birhissəli mistik tarixi dramını izlədilər.
Tamaşada Səfəvi hökmdarı Şah
İsmayıl Xətainin Rəvanqulu xanı İrəvan
qalasının hakimi təyin edərkən, ona
bağışladığı çırağın əbədi
işığa çevrilməsi ilə bağlı əmanət
sözləri yazıçı Sultan Oğuzun xəyalında
canlanır. Qara qüvvələrə qarşı qətiyyətlə
mübarizəsi ilə erməni millətçilərinin ona
qarşı düşmənçiliyinin cavabını sərt
şəkildə verir, məkrli niyyətlərini rüsvay
edir. Amma bütün bunlar asan başa gəlmir və
yazıçı düşmən toruna düşsə də,
mətanətini itirmədən məqsədinə nail olur.
Birlik-bütövlük rəmzi olan İrəvanda
yandırılmış çırağı sönməyə
qoymur. Sözsüz ki, bu işdə ona dili, irqi,
düşüncəsi, amalı bir həmvətənləri
də kömək edir.
Müəllifin bir əsər vasitəsilə irəli
sürdüyü mətləblər tamaşada təsvirin
gücü ilə seyrçiyə çatdırılır.
Məsələn, əsərin qəhrəmanı
yazıçı Sultan Oğuz “İrəvan ulu əcdadlarımızın
əzəldən binələnmiş olduğu tarixi yurd
yeridir” həqiqətini öz əsərində əks etdirdiyindən
ermənilər qisas almaq üçün onu gözdən
salmağa başlayırlar. Onu erməni yazıçı
kimi qələmə verərək əsərini SSRİ
dövlət mükafatına təqdim edirlər.
Yazıçı bir azərbaycanlı kimi buna etiraz edəndə
də min cür hiyləyə əl ataraq onun əl-qolunu
bağlamağa, fiziki və mənəvi məngənədə
saxlamağa çalışırlar.
Səhnə əsəri milli-strateji düşüncəmizi,
vətən yolunda apardığımız mübarizələrin
əzmini, əzəli torpaqlarımıza – Qərbi Azərbaycana
qayıdış konsepsiyasının məqsədini, Turan sərhədlərini
tamaşaçıya çatdırır.
Səhnə işində aktyorlar Natiq Həziyev, Zəki
Fətəliyev, Müdvər Nemətova, Əmrulla Nurullayev,
Niyaməddin Səfərəliyev, Elnarə Heydərova, Samir
Əliyev, Naibə Nemətova, Güney Əliyeva, Xədicə
Məmmədova, Pərvin Dadaşova, Sevinc Bəxtiyar,
Rövşən Cəfərov, Ramil Məmmədov rol
alıblar.
Modern üslubda dinamik ritmdə – musiqi, hərəkət
və rəqs üzərində qurulan tamaşanın
quruluşçu rejissoru Gümrah Ömər, rejissor assistenti
İmaməli İmaməliyev, musiqi tərtibatçısı
Çingiz Xəlilovdur.
Boş məkanın dolğunluğu konsepsiyası ilə
dekorasiyasız qurulan tamaşanın əsas konsepsiyasına
uyğun rituallığın səhnəyə
konservasiyası – xüsusən finalda şamlarla qurulan mizan
maraqlı, ana ideyaya əsaslanan təsirli və çoxmənalı
təsvir idi.
Tamaşa boyu sürətli keçidlər,
aktyorların fərqli planlarda fərdi və kollektiv
oyunundakı dinamika da yaxşı təsir
bağışlayırdı.
Həmidə
Mədəniyyət .- 2024.- 16 oktyabr(¹77).- S.3.