Ruhumuzun payız
sonatası
Tofiq Quliyevin əsərlərindən ibarət musiqi
axşamı
İnsan heç qəribsəmir. Elə bilir indi uzaq
görünən ötən əsrin 50–60-cı illərində
yaşayıb, qurub-yaradıb. Amma qəti surətdə
qocalıb-qarımayıb. Sadəcə, hansısa zaman dəyişməsində
oradan buralara adlayıb. Ya da əksinə, düşünmədən
baş götürüb o illərə gedib. Özü də
ürəyinin səsinə qulaq asaraq. Həm də “Ürək
mahnıları”nın qanadlarında...
Onsuz da “oktyabrın 17-də Heydər Əliyev
Sarayında Azərbaycanın görkəmli bəstəkarı,
Xalq artisti, Dövlət mükafatı laureatı Tofiq Quliyevin
(1917-2000) əsərlərindən ibarət “Ürək
mahnıları” adlı konsert proqramı keçiriləcək”
xəbərini alandan bütün ruh hallarımıza uyğun
nəğmələrin möcüzəvi
yaradıcısı ilə sakral aləmdə təmasa
hazır idik. Bir yandan da bu payızın notları...
Adama elə gəlirdi ki, xəfif payız küləyinin
ayaqlarımız altına səxavətlə sərdiyi xəzəllərin
xışıltısı dilimizdəki Tofiq Quliyev nəğmələrinə
“qoşularaq” həzin zümzümə edir.
Həmin axşam əzəmətli sarayın salonuna
toplaşan əsasən yaşlı və orta nəsildən
ibarət musiqisevərlərin səadəti də bir başqa
idi. Onların sırasında mənim kimi 80-ci illər nəslinin
nümayəndələri də ara-sıra gözə dəyirdi.
Səliqə ilə daranmış saçlar, parlaq ziyafət
paltarları, əlvan yaylıqlar, şax köynəklər,
ütülü kostyumlar, köhnə tanışlar kimi nəzakətlə
bir-birinə baxıb gülümsünən 60-cılar nəsli...
Səhnədəki böyük ekranda bu insanları bir araya gətirən
təkrarsız Tofiq Quliyevin zala enerji saçan fotosu.
Səhnədə Niyazi adına Dövlət Simfonik
Orkestri (dirijor Cavad Tağızadə), Azərbaycan Televiziya və
Radiosu Səsyazma evinin musiqi kollektivi (konsertmeyster Fəridə
Hüseynova) yerini almışdı.
Aparıcı Rahib Azərinin təqdimatında ötən
əsrə qayıtmaq, böyük bəstəkarın
yetişdiyi dövrə, ömür yoluna, sənət
tarixçəsinə nəzər salmaq başqa bir
doğmalıq bəxş etdi. Onun da dediyi kimi, bəstəkar
Azərbaycan musiqisində lirik mahnıların ən
seçkin nümunələrini yaradıb. Tofiq Quliyevin
yaradıcılığı heç bir bəstəkarın
üslubuna bənzəmir. Sənətkarın Nizaminin sözlərinə
yazdığı “Könlüm” və “Sevgilimə”, Xaqaninin
sözlərinə bəstələdiyi “Bəxtəvər
oldum” romanslar qəlblərə sığal çəkir. “Sənə
də qalmaz”, “Qəmgin mahnı”, “İlk bahar”, “Neylim”,
“Axşam mahnısı”, “Bakı gecələri” kimi
mahnıları insanın daxili aləmini rəngarəng hisslərə
bürüyür. Bu mahnılar musiqi dilinin xəlqiliyi,
melodiyalarının zənginliyi və
axıcılığı ilə fərqlənir.
Tofiq Quliyevin hər bir mahnısı üçün
yaddaqalan, orijinal bir intonasiya xarakterikdir. Sənətkarın
mahnı yaradıcılığında müasir musiqi
üslubu xalq musiqisi ilə qəribə bir harmoniya yaradır.
Cismani varlıqla yoxluq arasındakı uzun və
sıxıcı məsafədə hamı kimi mən də
bir daha əmin oldum ki, zaman nə qədər sürətlə
axsa da, bizlər ruhumuzu oxşayan anlarla həmyaşıdıq.
Lap nəğmələri ilə bütün zamanlara meydan
oxuyan Tofiq Quliyev kimi.
Axı böyük bir nəsil onun
yaradıcılığından bəhrələnib, musiqi
zövqü formalaşıb. Tofiq Quliyev yaradıcılığı
təbiəti sevməyi, həyatı sevməyi, gözəlliyin
qədir-qiymətini bilməyi, musiqinin səviyyəsini
düzgün təyin etməyi, Vətənə
bağlılığı aşılayıb.
Hər çıxışında Tofiq Quliyevə bir
insan kimi də rəğbətini izhar edən aparıcı
onun Azərbaycan musiqi mədəniyyətinə bənzərsiz
töhfələr verdiyini və məhz bu xidmətinin sənətkarı
bütün zamanlarda yaşadacağını dilə gətirdi.
Tofiq Quliyev soraqlı gecə bəstəkarın
“Görüş” filmi üçün yazdığı qəlboxşayan
valsla başladı. Orkestrin canlı müşayiətində
xoreoqraflar Samir Səmədov və Liana Bernadina bizlərə
xoş, zövqlü bir neçə dəqiqə hədiyyə
etdilər.
Ardınca müasir estrada və vokal
ifaçılığı üzrə parlaq simalar Azad
Şabanov, Nicat Cəfərzadə, Ayşən Mehdiyeva, “Qaya”
ansamblı, Samir Piriyev, Zabitə Alıyeva, Nazim Faytonçu,
Anar Şuşalı, Emin İsmayılov, Almaxanım Əhmədli,
Zakir Əliyev, Rəvanə Qurbanova, Samir Cəfərov, Cavan
Zeynallı, Mirələm Mirələmov, Taleh Yahyayev və
başqaları bəstəkarın dillər əzbəri olan
mahnılarını ifa etdilər.
Əsas etibarilə kinofilmlərə yazılsa da, film
musiqisi olmaqdan çıxıb milli mahnı janrının
incilərinə çevrilən “Qızıl üzük”, “Məhəbbət
çırağı”, “Sənə də qalmaz”,
“Yolayrıcında”, “Sevincim Bakı”, “Bakı əziz şəhər”,
“Sən mənimsən, mən sənin”, “İlk bahar”, “Tez gəl”,
“Darıxma”, “Pəncərəmə qondu çiçək”,
“Gül, oğlum”, “Gəlmədi”, “Qəmgin mahnı”, “Nar
gülüm”, “Axşam” kimi fərqli mövzu və ritmli nəğmələr
ruhumuza sığal çəkdi.
Sonda “Qayınana” filmindən “Biz mehriban ailəyik” nəğməsi
ilə solistlər səhnədə, tamaşaçılar da
zalda sevimli bəstəkarlarını alqışladılar,
ona təşəkkür etdilər.
Unudulmaz musiqili axşam bəstəkarın illər
öncə lentə alınmış “Mənim
mahnılarıma qulaq asdığınız üçün
sizə təşəkkür edirəm” videomesajı ilə
bitdi və növbəti görüşə qədər bizləri
ovsunlamaqda davam edəcəyi təəssüratında
bütünləşməyimizə “izn” verdi...
Həmidə
Mədəniyyət .- 2024.- 25 oktyabr(¹79-80).- S.5.