Premyeralar konserti
Üzeyir Hacıbəyli XVI Beynəlxalq Musiqi
Festivalının 5-ci gününün (22 sentyabr)
axşamı M.Maqomayev adına Dövlət Akademik
Filarmoniyasının səhnəsini rövnəqləndirən
konserti məhz bu cür səciyyələndirmək olar.
Xalq artisti Yalçın Adıgözəlovun
dirijorluğu ilə Üzeyir Hacıbəyli adına Azərbaycan
Dövlət Simfonik Orkestri, amerikalı violin
ifaçısı Hyojin Ellen Kim, avstriyalı violaçı
Nora Romanoff Şvatsberq, Cənubi Koreyanın “Cavatina” kvarteti
musiqisevərlər uçun dörd əsər ifa etdilər:
Volfqanq Amadey Motsartın “Teatr direktoru” operasından uvertüra
və violin, viola və simfonik orkestr üçün “Sinfonia
Concertante”, Lüdviq Şporun “Simli kvartet və simfonik orkestr
üçün konsert”, “Yessonda” operasından uvertüra.
Bunlardan Motsartın “Sinfonia Concertante” əsəri Bakıda
ikinci dəfə, digər əsərlər isə ilk dəfə
səsləndi.
Motsart “Teatr direktoru” adlı birhissəli zinqşpili
(almanca “vokallı pyes” mənasını verir, əsasən
komik xarakterli dialoqlardan ibarət olan pyes və ya operadır)
Qotlib Ştefaninin librettosuna bəstələyib. “Teatr
direktoru” operasının yaranma tarixçəsindən bəlli
olur ki, 1786-cı ildə imperator II İosif sevimli musiqiçiləri Antonio
Salyeri ilə V.A.Motsart arasında yarışma təşkil
edib. Faktiki olaraq, bu italyan komik operası ilə alman
zinqşpili arasında rəqabətin bir təzahürü
idi. Hər iki müəllifin operası 1786-cı ilin
fevralında Şönbrunda Niderland general-qubernatorunun şərəfinə
təşkil edilmiş şənlikdə oynanılıb.
Musiqi yarışmasının qalibi Salyerinin “Əvvəl musiqi,
sonra sözlər” operası elan edilib...
Qayıdaq bizim festivalda ifa olunan “Teatr direktoru”na. Əsərin
süjetinə görə, teatr direktoru olan Frank truppaya
vokalçı və aktyor toplanması ilə məşğuldur.
Lakin hər kəs truppada birinci olmaq və yüksək qonorar
almaq istəyir. Frankın tamaşanı dayandırmaq hədə-qorxusuna
cavab olaraq hamı yüksək incəsənətə sevgi
naminə mehribanlıq ab-havası yaradıb birgə
çalışmağa razılaşır. Operada
uvertüradan savayı üç ariya, bir terpet və bir
vodevil ifa olunur.
Konsertin digər qəhrəmanı alman bəstəkar,
pedaqoq Lüdviq Şpor musiqidə romantik tərzin ilk nümayəndələrindən
biridir. Şpor həm də dövrünün ən
yaxşı viola ifaçılarından
sayılırmış, ifası virtuozluq və dərin ifadəliliklə
seçilirmiş. Bəstəkar kimi isə çoxlu sayda
opera, oratoriya, simfoniya, messa, kantata, kamera musiqisi əsərləri
yazıb. Bakıda ilk dəfə ifa olunan “Simli kvartet və
simfonik orkestr üçün konsert”də əsas qəhrəman
solo alət yox, bütövlükdə ansambldır.
Şporun “Yessonda” operasının premyerası
1823-cü ildə olub. Lirik operanın süjetinə görə,
portuqaliyalı admiral Tristan da Kunya hind racının dul
qalmış xanımına aşiq olur. Hind adət-ənənəsinə
görə isə dul qalmış qadın vəfat etmiş əri
ilə birlkdə yandırılmalıdır... Operanın ən
diqqətçəkən hissəsi uvertüradır ki, onun
da Bakıda ilk ifası simfonik orkestrimizin və usta dirijorumuz
Yalçın Adıgözəlovun əcnəbi
ifaçılarla tandemində möhtəşəm səsləndi.
Yalçın Adıgözəlov: “Fantastik bir əməkdaşlıq
alındı. Nora Svatsberq Avropada çox tanınmış
musiqiçidir. Dünya çapında pedaqoq, Vyana
Konservatoriyasının professoru Dora Svatsbergin
qızıdır. Hyojin Ellen Kim də həmçinin möhtəşəm
bir violin ifaçısıdır. Bu ifaçıların
Bakıya gəlməsi mədəniyyətimiz
üçün çox böyük uğurdur. Bütün
bunlara konsertin proqramındakı dörd əsərdən
üçünün Bakıda ilk ifasını da əlavə
etsək, konsertin xüsusən gənclərimiz, yetişməkdə
olan yeni ifaçılar nəsli üçün necə
böyük əhəmiyyət kəsb etdiyini daha aydın
anlamaq olar”.
Avstriyalı viola ifaçısı Nora
Romanoff-Svatsberq: “İki il əvvəl Qəbələdə
olmuşdum. Bakıya isə ilk səfərimdir. Bakı məndə
bütün mənalarda gözəl təəssürat
oyatdı – orkestrlə işləmək, dirijorla əməkdaşlıq
yaddaşımda işıqlı xatirə kimi qalacaq. Təəssüratlarını
ümumiləşdirib deyə bilərəm ki, bura səfər
etmək adamın öz evinə gəlməsi qədər
xoş bir hissdir. Azərbaycan musiqi mədəniyyəti
haqqında, təəssüf ki, az məlumatım var. Bilirəm
ki, Şərq mədəniyyətinin çalarları var
musiqi mədəniyyətinizdə. Sintez xassəlidir, son
yüzilin təsirlərindən kənarda qalmadığı
hiss olunur. Ən əsası isə insanların musiqiyə
sevgisi hiss olunur. Bir yaradıcı insan kimi azadam – həm
çıxışlarım olur, həm Avstriyada festivallar təşkilatçısıyam,
yeni layihələr gerçəkləşdirməyi sevirəm,
kamera musiqisini çox xoşlayıram, bir neçə kamera
musiqisi ansamblım var, müasir musiqi təqdimatı
üçün nəzərdə tutulmuş kvartetlərim
var. Bütün bunlardan əlavə, ailəm, oğlum da var və
həyatın sevinci ilə yaradıcılıq məsələləri
arasında tarazlığı saxlamağa
çalışıram”.
Musiqi xadimlərinin “Mədəniyyət” qəzeti
üçün söylədiklərinə qüvvət
olaraq qeyd edək ki, yaradıcı mühitin münbitliyi bir
çox amillərlə bağlıdır. İllərdir ki,
bu amillərə köklənib Üzeyir bəy irsini ən
geniş mənada yaşadan festivalın növbəti konsertlərindən
reportajlaradək…
S.Behbudqızı
Mədəniyyət .- 2024.- 27 sentyabr(¹71-72).- S.3.