“Özünü
cazda deyil, cazı özündə sevmək lazımdır”
Xəbər verdiyimiz kimi, tanınmış caz
musiqiçisi, pianoçu, bəstəkar, Xalq artisti, R.Behbudov
adına Azərbaycan Dövlət Mahnı Teatrının bədii
rəhbəri Salman Qəmbərov bu günlərdə
“Bakustic Jazz” qrupu ilə Vyana və Brüsseldə konsertlər
verib. O, qastrol təəssüratını AZƏRTAC-a
müsahibəsində bölüşüb.
1996-cı ildə yaratdığı “Bakustiñ Jazz” qrupu
ilə dünyanın bir çox ölkələrində
çıxış etdiyini deyən sənətkar diqqətə
çatdırıb ki, qrupunun tərkibi layihələrdən
asılı olaraq dəyişir. Budəfəki səfərə
də trio iki heyətlə gedib: “Mən qrupu zarafatla “məhdudiyyətsiz
məsuliyyətli açıq cəmiyyət”
adlandırıram. Perkussiyalar (müxtəlif səsləndirmə
imkanları olan zərb alətləri – red.) lazım olanda
Tofiq Cabbarov, nağara lazım olanda Natiq Şirinov bizimlə
çıxış edib. Müxtəlif müğənnilər,
nəfəs alətlərində ifaçılar olub... Bu dəfə
iki layihəm və iki triom vardı: mən və hər layihəyə
iki musiqiçi. Fuad Cəfərov və Nicat Bayramovla caz
musiqisini ifa etdik. “Lətif” layihəsində (1930-cu illərin
səssiz Azərbaycan filminə Salman Qəmbərovun
yazdığı saundtrek – red.) isə Xalq artisti, kamança
ifaçısı Fəxrəddin Dadaşov, – bu layihəni
onunla 2001-ci ildə başlamışam, – və
nağaraçı Eyvaz Həşimov – o, ilk dəfə idi
iştirak edirdi. Layihənin 23 yaşı var, biz onunla
dünyanın yarısını gəzib-dolaşmışıq:
Rusiyadan Argentinayadək...”.
Salman Qəmbərov deyir ki, Vyanada Avropanın ən
yaxşı caz-klublarından olan “Porgy&Bess”də “Lətif”in
saundtrekini ifa etdik: “Frau Mayer” klubunda isə solo proqramla etnocaz
ifa etdim. “Bakustic” triosu ilə caz standartlarını da ifa
etdik. Eyni proqramı Belçikada, Brüsseldə
nümayiş etdirdik. “The Music Village” caz-klubunda
çıxış etdik. Yeri gəlmişkən, Fikrət
Əmirovun nəvəsinin həyat yoldaşı həmin
caz-kluba rəhbərlik edir, o, belçikalıdır”.
Publikanın necə qarşılamasına gəlincə:
“Artıq ifa zamanı hər şeyi hiss edirsən, stullar
cırıldamır, çəngəl-qaşıq səs
salmır, dikdabanların səsi gəlmir... Anlayırsan ki, səni
dinləyirlər. Onlar buna görə pul ödəyirlər.
Ora təsadüfi insanlar gəlmir. Mən anlayışlı
tamaşaçı üçün ifa edəndə,
özümü rahat hiss edirəm. Əlçatan
olmağım üçün hansısa populist addımlar
atmağı xoşlamıram. Ürəyim istədiyimi ifa
edirəm, bunun əlçatan olub-olmaması isə hər kəsin
fərdiliyindən asılıdır”.
Xalq artisti bildirir ki, indiyədək müxtəlif
ölkələrdəki çıxışlardan bir
neçəsi xüsusilə yaddaqalan olub. Onlardan biri 2012-ci
ildə Parisdə, UNESCO-nun binasında, 30 aprelin Beynəlxalq
Caz Günü elan edilməsi münasibətilə
keçirilən konsertdir. Qeyd edək ki, bu əlamətdar
gün UNESCO-nun sülhməramlı səfiri, dünyaca məşhur
caz pianoçusu Hörbi Henkokun təşəbbüsü ilə
təsis olunub: “Biz də bu bayrama dəvət olunmuşduq.
Orada da iki layihəni təqdim etdik: həm “Lətif”i, həm
də “Bakustiñ Jazz”ın çıxışını. Mən
bu günü xüsusilə xatırlayıram. Hörbi Henkok
da tribunadan Azərbaycanı bu layihəni dəstəkləyən
ölkə kimi vurğuladı. Bu, böyük fəxr idi ki,
belə yüksək tribunadan caz ustadı, superulduz bu barədə
deyir. Montrödəki (İsveçrə) caz festivalı da
yaddaqalan olub. Çünki sənin arzuladığın
festivala səni dəvət edəndə bu, yadda qalmaya bilməz.
Montrödə çıxış etmək arzum yerinə
yetdi. Avropanın caz klublarında çıxış etmək
arzusu vardı, o da həyata keçdi...”.
Salman Qəmbərov “Azərbaycan, Bakı caz məktəbinin
özəlliyi nədədir” sualına belə cavab verib: “Yəqin
ki, unikallığı ondadır ki, bizdə başdan-başa
pianoçulardır. Yaxşı nəfəs alətləri məktəbinin
olmasını istərdim, kontrabasçalanın bir deyil, bir
neçə nəfər olmasını istərdim. Bu, yəqin
ki, “mənfi” işarəli unikallıqdır... Niyə belə
olduğunu demək çətindir... Yoxsa toylar bizi
qabaqlayır... Maliyyə baxımından caz musiqisi bu rəqabətə
tab gətirmir. Əgər sən toy biznesinə
qoşulursansa, onda heç. Çünki sənin beyinin həmişə
tamamilə başqa musiqi ilə dolu olur. Zövq də
korlanır, xüsusən də o, hələ səndə
formalaşmayıbsa”.
Sənətkar deyir ki, bu gün azərbaycanlı
cazmenlərin dünyaya çıxması üçün
imkanlar çoxdur, amma bundan necə istifadə etmək
başqa məsələdir: “Rafiq Babayev və Vaqif Mustafazadə
nəslinin Bakıda caz klubu yox idi. Bizim nəsil caz klubunu
yalnız 1997-ci ildə gördü. Rafiq Babayev və Vaqif
Mustafazadənin dövründə (dünyaya çıxmaq
üçün) “dəmir pərdə” vardı. Bizim
dövrümüzdə bu pərdə yarıyadək
açılmışdı, lakin harasa oxumağa getmək
kimi imkanlarımız yox idi. Sonrakı nəsil təhsil almaq
imkanına malikdir, bundan istifadə etmək lazımdır,
özü də vicdanla. İstərdim bütün bunlar ciddi
olsun. Bax, Elçin Şirinov ciddi musiqiçidir, müxtəlif
caz layihələri hazırlayır və etnik musiqimizi də
ifa edir. Lakin o, bunu populist kimi deyil, ciddi musiqiçi kimi edir.
İstərdim ki, gənclərimiz ondan örnək
götürsünlər. Bilsinlər ki, nəyi oxumaq, nəyi
öyrənmək lazımdır. Cazı puldan çox sevmək
lazımdır. Özünü cazda deyil, cazı özündə
sevmək lazımdır. Özünü göstərmək
lazım deyil...”.
Bu il 65 yaşı tamam olacaq (18 aprel) Salman Qəmbərov
yubiley ilinin sənət planlarından da danışıb:
“Aprelin 5-də İstanbulda necə deyərlər,
yubileyöncəsi solo konserti verəcəyəm. Tədbir
Camal Rəşid Rey konsert zalında olacaq. Mənim triom gedəcək,
müğənni İlhamə Qasımova olacaq, yerli
musiqiçilərdən götürəcəyəm, onlarla
da əməkdaşlıq edirik. Sonra Almaniyada
çıxışlar olacaq, avqustda pianoçu Florian Veberlə,
sentyabrda – İsveçrə. Üstəgəl, Rəşid
Behbudov teatrında gündəlik işim...”.
Mədəniyyət .- 2024.- 31 yanvar (¹8).- S.5.