Sənətdə
sirli məna axtarışı
Rəssam Cəlal Ağayevin yaradıcılığı
haqqında
Kövrək ruhlu sənətkarların sirli məna
axtarışı kətan üzərində simvollaşaraq,
onların xəyal aləminin kölgəsi hesab olunur. Rəssamın
palitrası qəlbindən süzülən rənglərlə
riqqətə gələrək fırça ilə rəqs
edir. Öz düşüncələrinin mahiyyətini
çözələyən rəssam gah əski dəmlərə
qayıdır, gah da gələcəyə işıq tutur.
Harmoniya ilə cilalanmış sənət nümunələrinin
müəllifi Cəlal Ağayevin əsərlərindəki
coşqu dolu rənglərdə də sanki bir təzad var.
Bütün əsərlərində müəllifin ürəyinin
saflığı, qəlbinin kövrəkliyi, eyni zamanda
Abşerona böyük sevgisi görünür.
Düşüncələrini kətan üzərində gah
yağlı boya, gah da akvarel ilə ümumiləşdirən
sənətkarın təpədən dırnağa duyğu və
xəyal aləmini canlandırmağa çalışması
əsərlərini daha dəyərli edir. Fərqli
mövzulara, milli motivlərə, etno-tarixi elementlərə əsərlərində
yer verən Cəlal Ağayev bədii təzadlardan və
dekorativlikdən istifadə etməyi çox sevir. Onun
bütün kompozisiyalarında həyati, sevgi dolu, sənət
yüklü aura var.
Cəlal Ağayev 1983-cü il sentyabrın 13-də
Bakıda anadan olub. Uşaq yaşlarından rəsmə, rəssamlığa
maraq göstərib. Əzim Əzimzadə adına Azərbaycan
Dövlət Rəssamlıq Kollecində və Azərbaycan
Dövlət Rəssamlıq Akademiyasında (ADRA) sənət
təhsili alıb. 2010 – 2015-ci illərdə ADRA
emalatxanasının (qrafika ixtisası) müdiri olub, 2015-ci ildən
isə “Rəssamlıq və qrafika” kursunun müəllimidir.
2009-cu ildən Azərbaycan Rəssamlar İttifaqının
üzvüdür. Azərbaycanda və xaricdə keçirilən
bir sıra sərgilərin iştirakçısıdır.
Əsərləri Türkiyə, Ukrayna, Rusiya və
Bolqarıstanda təqdim olunub.
Rəssamın maraqlı işləri arasında
“Gözəl”, “Natürmort”, “Güllər”, “At”, “Nərdivanlar”,
“Novxanı bağları”, “Abşeron”, “Dəvə”,
“Aşıq”, “Zamanın ipi”, “İçərişəhər”,
“Qara çıraqlar”, “Gözləmə”, “Mənim xəyali
şəhərim”, “Kəndin şəcərə
ağacı”, “Şuşa. Cıdır düzü”, “Bakı
mənzərəsi”, “Çanaqqala döyüşü” və
başqa bir çox əsərləri qeyd edə bilərik.
Onun yaradıcılığında Nizami Gəncəvinin
“Xəmsə”sindən “Yeddi gözəl”ə həsr
olunmuş silsilə də var. Yeddi gözəl, dahi şairin əsərində
olduğu kimi, bədii müstəvidə də dolğun və
ifadəli bir biçimdə icra olunub. Hər gözəlin
öz xəyali mənası, öz simvolik mahiyyəti var.
Bundan başqa, Qara Qarayevin 1952-ci ildə yazdığı
dünyaca məşhur baletin də təsirlərini bu silsilədə
görmək olar. Nizami məsnəvisi, Qara Qarayev bəstəsi
və Cəlal Ağayevin sənətkar
baxışını özündə birləşdirən
bu silsilənin hər bir detalı əsl sənət nümunəsini
xatırladır.
Cəlal Ağayev həm emosional, həm də fiziki
enerjini kətanda əks edə bilir. Onun əsərləri
abstrakt/ekspressionizm, impressionizm və realizm arasındakı
uçurumu aradan qaldırır. Rəng, faktura və tekstura
vasitəsilə dekorativliyi improvizə edən rəssam hər
əsərə xüsusi bir fəlsəfi tutum ilə
yanaşır.
Onun yaradıcılığında təravətli
gül təsvirləri də xüsusi yerə malikdir. Təbiətin
gözəlliyinin üzərinə ələndiyi bu güllərin
hər biri xüsusi, bəlağətli palitra ilə
tamamlanıb. Rəssamın qəlbinin işığı ilə
şölənən hər bir kompozisiyasında güclü
emosiya, xəyal aləmi, estetik zövq dayanır.
Rəssam ətirlənmiş, təzələnmiş
çiçəklərlə yanaşı, təbiət mənzərələri,
xüsusilə də doğma Abşeronu xüsusi ovqatla kətan
üzərində təqdim edir. Onun qızılı
çalarlarla bəzənən, günəşdən pay alan
“Abşeron” əsəri buna ən gözəl nümunədir.
Müəllif tamaşaçıları sanki cənnət qədər
möcüzəvi bir aləmə səyahətə yola
salır. Üzərinə şölələnib nur
saçan günəşin istisi ilk baxışdan izləyicini
özünə valeh edir. Kölgə salındıqca daha
çox nazlanan Abşeron təsvirini isə rəssam
“Abşeron 2” adlı tablosunda təqdim edib. Abşeronun küləkləri
də özü kimi nəğməkardır. Sarı,
qızılı günəş ilə təzad yaradan soyuq
çalarlı kölgələr əsərin ümumi bədii
gücünü daha da artırır.
“Novxanı bağları” əsəri isə zəngin
təbiətli Bakı kəndini təcəssüm etdirir. Rəssam
xəyal dünyasını bəzəyən, keçmiş
dəmləri özündə ehtiva edən səmimi ovqata
malik mənzərə əsərini yaradıb. Bu kolorit həlli
onun daxili dünyasından, Abşerona
bağlılığından, individual əhvali-ruhiyyəsindən
xəbər verir. Bu əsərdə də
göründüyü kimi, rəssamın bədii
qayğılarından biri də kompozisiyanın ümumi
tarazlığıdır. Təbiəti balans içində təsvir
etməsi, emosional reaksiyası, bədii intuisiyası həmin əsərlərin
ümdə amillərinə çevrilir.
Cəlal Ağayevin natürmort nümunələrində
ilk baxışdan Şərqin ab-havası duyulur, milli və ənənələrə
xas ovqat sezilir. Mis qablar, dəyərli çeşnilərimiz
ilə bəzənən xalça nümunələri,
kompozisiyada orientallıq və dekorativliyin pozulmaz vəhdəti
bu əsərləri səciyyələndirən əsas faktorlardır.
Onun yaradıcılığında diqqətçəkən
fərqli və maraqlı nüanslardan biri də animalistik
fiqurlardır. Xüsusilə də, at fiquru. At fiqurları rəssam
üçün səssiz enerji, heyvan təbiəti
üçün sanki metaforadır. Onlar
tamaşaçılarla enerji və emosiya vasitəsilə
sözsüz ünsiyyət qura bilirlər. At fiqurları
stilizə olunmuş bir biçimdə kətanda öz əksini
tapırlar. Xüsusi şux rənglərlə boyanıb,
sanki müəyyən əhvalatı özlərində ehtiva
edirlər. Fiqurlardakı forma və rəng həm harmonik, həm
də təzad səciyyə daşıyır.
Cəlal Ağayevin əsərlərinin arxasında
ümumiləşdirdiyi qədim tarix, milli və adət-ənənələrimizi
özündə ehtiva edən mənalı bir dünya gizlənib.
O həm əsərlərinin hər incə detallarında qəlbindəki
sirləri faş edir, həm də eyni detalların
arxasında bir çox müəmmanı kölgələyir.
Vətəni, hiss və düşüncələrini,
insanı, gözəli tərənnüm etməkdən əsla
çəkinməyən usta sənətkara həyat və
yaradıcılıq yolunda bitib-tükənməyən nailiyyətlər
arzu edirik.
Nigar Hətəmova
Azərbaycan Dövlət Rəsm Qalereyasının
kiçik elmi işçisi
Mədəniyyət .- 2024.- 24 yanvar(¹6).-S.7.