Azərbaycanın ilk rəngli filmi
çəkən operatoru
Aprelin 12-də tanınmış
operator, əməkdar incəsənət
xadimi Əsgər İsmayılovun 102 yaşı
olur
Operatorları tamaşaçı heç
vaxt görmür, onların çəkiliş
vaxtı hansı əziyyətlərlə rastlaşdıqlarından
xəbəri olmur. Tamaşaçı ancaq ekranda baş
verən hadisəni, aktyorları görür.
İkinci bir tərəfdən
hər bir rejissor çalışır
ki, onun fikirlərini anlayan operatorla işləsin.
Əsgər İsmayılov rejissorlarla
tez dil tapa
bilirdi. Buna görə də bir çox rejissorlar onunla işləməyi xoşlayırdı.
Həmkarlarının dediyinə görə
Əsgər İsmayılov
çox diqqətcil insan idi. Bəzən televiziyadakı kadrları
onlara izah edə, oradakı səhvlərdən danışardı.
Həmişə deyirmiş ki,
fikir və məqsədini qısa göstərməlisən - bu
istedadın göstəricisidir.
Əsgər İsmayılov
haqqında rejissor Ağarza Quliyev belə demişdi: «O, çox istedadlı, savadlı və həddən ziyadə mədəni insan idi».
Ə.İsmayılov Moskvada Kinematoqrafiya İnstitutunu bitirəndən
sonra Bakıya gələrək Cəfər
Cabbarlı ilə «Almaz» filmində işlədi. Filmin çəkilişləri zamanı C.Cabbarlı vəfat edir. O vaxtkı «Kommunist» qəzetində çıxan
məqaləsində Ə.İsmayılov
yazır: «Biz «Almaz» filmini Cəfər Cabbarlıya həsr edirik».
«Almaz» filmində operatorun qarşılaşdığı
bir çox çətinliklər (yağış
səhnəsi, rakurslar
və s.) olub. Amma operator bunun
öhdəsindən bacarıqla
gəlib.
Operatorluqla rəssamlığın eyniliyi
onların hər ikisinin rənglərlə
işləməsidir. Rəssamlar və
operatorlar hansısa əşyanı elə çəkərlər ki,
o, öz görünüşünü
dəyişə bilər.
Əsgər İsmayılovun da rəssamlığa böyük həvəsi olduğunu deyirlər.
Məlumdur ki, 40-cı illərin
sonlarında Azərbaycanda
rəngli filmlər çəkilməyə başladı.
İlk dəfə olaraq Azərbaycandan Əsgər
İsmayılov Moskvaya
göndərilərək orada
rəngli filmlərin texnologiyasını öyrənib
geri qayıtdı.
O, «Bakıdan Göygölədək»
filmini çəkdi. Artıq həmin filmin rəngi gedib. Buna səbəb o dövrün kinoplyonkalarının
indikilərdən fərqli
olmasıdır.
Əsgər İsmayılov bir çox filmlərdə
operator və quruluşçu
operator işləyib. Onun lentə aldığı
«Almaz», «Kəndlilər»,
«Səbuhi», «Bir ailə», «Qara daşlar», «Kölgələr
sürünür», «Səhər»
və s. filmlərin Azərbaycan kino tarixində öz yeri var. Sənədli filmlərdən «Sovqat», «Bəxtiyar», «Sabahın xeyir, Bakı» və s. o dövrün yaşam tərzini göstərən filmlərdəndir.
«Sabahın xeyir, Bakı» sənədli filmi Bakının
40-cı illərdəki yaşam
tərzini, görünüşünü
özündə əks
etdirir. Həsrətlə
köhnə Bakıya
baxan tamaşaçılar
Əsgər İsmayılovun operatoru olduğu, rejissor Şua Şeyxovun «Maraqlı əhvalat» filmində hamama yollanan qəhrəman dostarı ilə içki məclisinə başlayır. Nəticədə dostunun çamadanını
götürərək, özü
də bilmədən qatarla başqa şəhərə gedir və başına müxtəlif hadisələr
gəlir.
Tanınmış operator sonralar «Azərbaycanfilm» kinostudiyasında qruplar təşkil edərək,
rəngli filmin texnologiyasını gənclərə
öyrətməklə məşğul
olub. Alman dilindən rəngli
filmlər haqqında kitabı dilimizə tərcümə edib.
Aytək
Mədəniyyət.- 2009.- 10 aprel.- S. 10.