Boş
Hekayə
“Mənim dostum yoxdur,
mənə inanan da,
qohumum da yoxdur,
mənə kömək edən də yoxdur,
ancaq mən hər şeyə rəğmən
mübarizə aparacaq və
kral olduğumu isbat edəcəyəm”
Mark Tven
“Şahzadə və dilənçi”
“Samitto Murizza Akirre - Xalq
artisti, “Qızıl dərviş” mükafatı laureatı”.
Teatrın zirzəmisindəki
divara vurulmuş afişanın altında belə
yazılmışdı.
Divarların illərlə
yığışan çirkini digər afişalar
örtmüşdü.
...Otağın
küncündəki köhnə döşəyin üzərinə
divardakı sənətkar sərilib xoruldayırdı. Adəti
üzrə oynadığı rolların əlbisəsini
heç vaxt əynindən çıxarmayan artist ən son
oynadığı Hamlet rolunda qalmışdı. Bəşəriyyətin
çox şey borclu olduğu Hamletin əlbisəsini
geyinmiş ikinci Hamlet xorultusunu kəsib gözlərini
açdı. Hərəkətsiz, yorulub əldən
düşmüş adamlar kimi gözlərini tavanda, divara
vurulmuş afişalarda, bir küncə qoyulmuş bədənnüma
aynada, qapının sağ tərəfinə
yığılmış köhnə kitablarda və
onların üzərində yığılıb
qalmış quru çay tənəkləri ilə dolu
saralmış stəkanlarında gəzdirdi.
“Vaxt deyilmi?”,- deyə
boşluğa pıçıldadı.
Qışdır . Qız
qalası məğrur kral kimi əsrlərdir dalğalara
qovuşub gələn xəzri küləklərinə sinə
gərir. Bu küləklər Bakının küçələrində
gilavara qarışıb özünü Akirrenin dünyaya
açılan yeganə, balaca pəncərəsinin
qırıq şüşəsinə
çırpırdı. Əzəmətli binanın bir
küncündəki balaca otağa sığınmış
xalq artistinin divarlara yapışdırılmış həyatının
afişalarını yellədir, dərdli adamın mənliyini
silləliyirdi.
Samitto Murizza Akirre yorğun
göz qapaqlarını yumdu. Səfil sənətkar
otağını qəribə xorultu ilə doldurdu.
... Ağ boşluqda bir
müddət addımladı. Ayaqları onun iradəsindən
asılı olmayaraq sürətlənir, addımlarını
bir-birinin ardınca boşluğa atır, gah da
yavaşıyıb pəncələrinin altını boşluğa
yapışdıra-yapışdıra
yüyürürdü. Boşluqda ağ, kənarları
qırmızı güllərlə bəzənmiş ensiz
yol peyda oldu. Yolun sonunda gözəl sifətli bir adam
durmuşdu. Onun ayaqlarına uzanmış,
cır-cındır geyinmiş adamlar az qala dillərini
çıxarıb dırnaqlarının arasına qədər
yalayacaqlardı. Qanadlı insanlar isə digərlərindən
bir az yuxarıda durmuş, ona böyük heyranlıq və məftunluq
hissi ilə baxırdılar.
O adam dar cığır boyu
iri addımlarla, sifətində səmimi və xoşbəxt
gülüşlə Akirreyə yaxınlaşdı.
“Deməli, o, sənsən?”
- dedi və yenidən gülümsədi.
“Kim?”, - deyə Akirre
coşqunluq içində nə deyəcəyini bilmədən
olduğu boşluqda donub qaldı.
“Bəli. O, səni
seçib...” - dedi. Bir müddət böyük
lütfkarlıq və sevgi dolu nəzərlərini Akirrenin
sifətinə zillədi. Akirre isə özündən
çox yüksək və ali təbəqəyə mənsub
olan nurlu bir adamın bu münasibəti qarşısında xəcalət
çəkirdi. Alçalırdı. Boşluqda əriyib
köhnə Hamlet əlbisəsinin geriyə qalan
cındırlarında yox olurdu.
Nurani qoca başındakı əmmaməsini
və əynindəki mundirini çıxarıb Akirreyə
verdi. Sonra isə bayaqdan ayaqlarına düşüb yalvaran
insan sürüsünə onu göstərib dedi:
“O, onu seçdi. O ki, ədalətli
və adildir. Bu gündən sonra günahlarımızın
bağışlanması üçün əfəndinizə
o, müraciət edəcək”.
Akirre ayaqlarına
düşmüş günahkar insan sürüsünün
dillərini çıxarıb ağız seliklərini
barmaqları arasına xıtmalarına dayana bilməyib dik
atıldı. Bu Ketti idi. Pişiyi sinəsi üstünə
alıb öpdü və dodağının altında
pıçıldadı: “yaxşı ki, o, səni insan kimi
yaratmayıb.”
Üzərində Şah Edipin
anası ilə öpüşməsini əks etdirən səhnələrlə
bəzədilmiş gümüş üzüyü olan alicənab
adamın əli Akirrenin daxmasının alüminium
qapısını hörmət və həyəcanla
döydü. Əlindəki qovluğu qucaqlayıb
otağın küncündə büzüşüb
qalmış, yorğun sinəsinə qoyduğu pişiyin
qulaqlarının dibini qaşıyan sənətkara baxdı.
“Akirre müəllim”,- dedi və
utandığından sağ qulağına taxdığı
sırğaya qədər qızardı. O, diksindi. Cəld
gözlərini Kettinin qulaqlarından qapıya çevirdi. Bu
teatra təzə düzəlmiş gənc rejissor TOTdur. TOT
GODS.
Samitto Murizza Akirre ondan
hansısa naməlum qəzet üçün müsahibə
almağa gələndə və ya belə gənc rejissorlar
ona təsadüfən rol vermək istəyəndə, zəmanəsindən
və teatrdan ürəkdolusu şikayət edər,
özünü sənətə qurban vermiş dahi kimi
göstərərdi. O, bunu elə böyük müdriklik və
dahiyanəliklə oynayardı ki, beyni sənətkarlıq
nağılları ilə dolu gənclər Akirrenin
daxmasının qapısından çıxıb əzəmətli
teatrın dəhlizlərinə düşən kimi ürəklərində
xoşbəxtlik və fəxrlə öz-özlərinə
deyirdilər. “Mən də onun kimi olacağam. Bütün
ömrümü sənətə qurban verəcəyəm”.
Akirre cəld yerindən
qalxdı. Kettini qucaqlayıb asta-asta qapıya
yaxınlaşdı. Totun əlini sıxdı. “Ah, bu lənətə
gəlmiş teatr”, - dedi və rolunu neçənci dəfəsə
dahiyanə şəkildə oynamağa başladı.
Söhbət əsnasında
Akirre oturduğu stulunda gah ayaqlarını bir-birinin
üstünə sallayırdı, gah da qollarını sinəsində
çarpazlayırdı. Hərdən də gəncliyindən
bəri yola-yola yerində bir-iki tük saxladığı
qaşlarını çatıb nüfuzedici nəzərlərlə
Totun gözlərinin içinə baxırdı.
Totun həyəcan və fəxrdolu
çıxışı, Akirrenin isə qeyri-adi sənətkar
rolu bitdi. Nəhayət, o, Totun hazırlayacağı
“Postmodern oyun” tamaşasında Seyid rolunu oynamağa razı
oldu. Tot həyəcandan içə bilmədiyi
çayına baxdı və sənətkarın əlini
sıxıb getdi.
Akirre uzun müddət
pişiyi ilə oynadı. Kettiyə onu necə sevdiyini
danışdı. Cındır paltosunu çiyninə
atıb çölə çıxdı. “Fantalar
bağı”ndan keçib özlərini bir-birinə göstərmək
üçün şəhərə tökülən gəncləri
yara-yara qala divarlarına doğru yönəldi. Kettini öpə-öpə
bir müddət İçərişəhərin dar
küçələrini gəzdi. Axşam düşdü.
Ulduzlar qara buludların arasından adda-budda
sayrışırdı. Hava küləkli idi.
Üşüdü. Evinə qayıdıb, döşəyinə
uzandı. Kettini qucaqlayıb yatdı.
Qız qalasının
divarlarına zəncirlənmişdi. Dəniz sahilində gəzişən
adamlar, qalanın qabağından ötüşən
maşınlar onu görmürdü. Zəncirləri
qırmağa çalışır, Zevsə lənət
yağdırırdı. Ağlamaq istəyirdi. Göz
yaşları qurumuşdu. Qarğalar cinsiyyət
orqanını didib yerə tökürdü. Birdən
qalanın başında Heraklın sifətinə bənzər
bir polis peyda oldu. Qarğaların ona verdiyi əzaba dayana bilmədi.
Bağırdı.
Ketti yatmış sənətkarın
sinəsini cırmaqlayırdı. Qollarını
açdı. Ketti otağın küncünə
qaçıb divara sığındı. Sol
ayağını qaldırdı və otağı
batırdı. Akirre ifadəsiz nəzərlərini ona zilləmişdi.
Sonra gözlərini yumdu.
Çovğunlu fevral
günlərindən biridir. Deyəsən, böyük
çillə idi. Akirre universitet tələbələri və
Totla birlikdə “Postmodern oyun” tamaşasını məşq
edirlər.
...Gün keçdicə
zavallı sənətkar özünü müqəddəs
insan hesab etməyə başladı. Hamletin əlbisəsini əynindən
çıxarıb Seyid qiyafəsinə düşdü.
Seyid teatrın dəhlizində,
şəhərin küçələrində tutduğu
adamlara o dünya və Allah barəsində uzun-uzadı hədislər
uydurub danışırdı.
“Postmodern oyun” tamaşası
mart ayında, Novruz bayramı qurtaran kimi nümayiş olundu.
Tamaşaçı salonu Totun məhəllə
uşaqları, tələbə yoldaşları və paytaxt
qəzetlərinin mövzu qıtlığından özlərini
bura atmış köşə yazarları ilə dolu idi.
Salon üçüncü zəngdən
sonra qaranlıqlaşdı. Tamaşa başlandı. Akirre
tamaşanın ortasında peyda oldu. Səhnəyə
çıxanda doluxsundu. Boş salona və adda-budda oturmuş
adamlara baxdı. Uzun müddət durduğu yerdə donub
qaldı.
“Günahkarlar”, - dedi və
susdu. Sonra monoloqunu başlamaq üçün
boğazını artladı. Xırıltılı səslə
dilləndi:
“Lənətə gəlmiş
xalq! Mən indi sizi necə paklaşdıracağam?!
Günahkarlar dəstəsi. Sizin üçün Allah da
acımır. Bilirsinizmi niyə? (sükut) Ona görə ki,
siz gül parniki becərməyə, bazarda gül satmağa,
bir də təsbeh çevirməyi bacarırsınız.
Başınız lazımsız işlərə
qarışdığı üçün
torpağınız işğal olunub».
Akirre bir neçə saniyə
ara verdi. Əllərini havaya qaldırıb dizləri üstdə
yerə çökdü. Və var gücü ilə
qışqıra-qışqıra
çıxışını davam etdirdi.
“Məscidləriniz bazar,
axundlarınız dilənçidi. Daha ora mənim yerim də
deyil. Sizə oranı pak və təmiz saxlamanız
üçün vermədimmi? Sökün oraları. Qovun ora
yığışanları. Mənə qorxudan inanmayın. Təmizlənin”.
Akirre monoloqunun ortasında
başında qəribə bir ağrı hiss etdi.
Başına nə isə dəydi. Bu əruz vəznində
şeirlər yazıb, müsəlman müqəddəslərini
məhd edən Miri idi. O, öz ayaqqabısının sağ
tayını dini mənliyini təhqir etmiş Akirreyə
tulladı və Totu söyüb tamaşa zalını tərk
etdi. Vəcdə gəlmiş kütlə əllərində
olan çipsi dənələrini, plastmas koka-kola
qablarını və yarımçıq yeyilmiş
qoğalları Seyidə tulladılar.
Şəhər qəzetlərinin
köşə yazarları xalq artisti və teatrını
operadan və baletdən uzaq olan “Postmodern oyun”u
ağıllı-başlı biabır etdilər. Teatr rəhbərliyi
Akirreni zirzəmidəki evini əlindən aldı, fəxri ad
və titullarının ləğvi üçün əlaqədar
qurumlara rəsmi müraciətlər ünvanladı. Seyid
öz Kettisini qucaqlayıb parkın
yaşıllığında uzanmışdı. Gözlərini
aylı səmaya zilləyib baxırdı. Qaranlıq səmada
adda-budda ulduzlar sayrışırdı.
Gilavara qoşulub gələn
azan səsi Seyidin ruhunu oxşadı. Uzandığı yerdən
dik atıldı. Ayaqlarını sürüyə-sürüyə
gəlib məscidə çıxdı. “Axır ki, yerimi
tapdım”, - deyib sevincək içəri daxil oldu. Səcdəyə
oturmuş yüzlərlə insanın arasından keçib
namaza başçılıq edən axundun yanına gəldi.
“Durun. Bu gündən sonra
namaz qılmağın yeni qaydalarını öyrədəcəyəm.
Ey, möminlər! Artıq gözlədiyiniz müqəddəs
zühur etmişdir».
Vəcdə gəlmiş
müsəlmanlar zühur etmiş Seyidi qollarından tutub
çölə atdılar. Axund Akirreni məscidin həyətində
camaata göstərib: - “Ey qardaşlarım. Bir azdan bu
şeytan özünü Tanrı adlandıracaq. Tanrı
demirmi ki, şeytana uyanlar mənim yolumdan sapanlardır. Sizin
ona atdığınız hər daş təmizlənən
yüz günahınıza bərabərdir”, - dedi və əlindəki
balaca daşı Seyidə tulladı. Mömin müsəlmanlar
zühur etmiş müqəddəsi daş-qalaq etdilər.
Akirre öldü.
Akirrenin üzərinə
yığılan daşlardan müqəddəs məzar
düzəldilib. İndi buranı ibadətgaha çeviriblər.
Ketti məscidin qapısı
ağzında oturub, Akirrenin məzarına şam
yandırmağa gələnlərə miyoldayıb mərhəmət
dilənir.
Ziyad QULUZADƏ
Mədəniyyət.- 2009.- 24 aprel.- S. 13.