Hamam hamam
içində...
107 yaşlı İsmayıl
Osmanlı
«Yeddi oğul istərəm» filmində Kələntər
dayının dilindən
səslənən bu məlum gəraylı filmin qəhrəmanlarına
və təbii ki, tamaşaçılara
3-4 variasiyada çatdırılır,
yəni dam uçurdan
dəllək - dəvə
gah Gəray bəydi, gah da Komsomol Bəxtiyar…
Amma gəraylının
qəhrəmanı, sən
demə, Kələntər
dayıdı. Boz dağlar, qayalar arasında gəzən bu veyi qoca
- Kələntər dayı
buqələmuna bənzəyir.
Bu qoca tülkü, yorğun, dünyanı yola salmış, ələyi ələnib,
xəlbiri göydə
fırlanan sərsəm
bir qocanın obrazında olur. Amma tükü tükdən seçən
hər kəs onu tanıyar. «Gözüm bu kişidən su içmir» bunu qosqoca bir tamaşaçı
deyər. İsmayıl
Osmanlının ifasında
Kələntərin söylədiyi
bu gəraylının
sözlərində qəribə
və uzaqgörən
sarkazm, isti bir istehza var. Bilmək olmur ki, o qoca tülküdür,
yoxsa boz canavar. Cəlalı nişan alanda üzündəki ifadə
ilə «bütün yaxşılıqlara ölüm»
saçan mələkdir,
iblisdir.
«Yeddi oğul istərəm» filmində İsmayıl Osmanlı şah epizodlarını yaradır.
Kələntər dayı
film boyu iki-üç
dəfə oxuduğu
bu gəraylı ilə bütün filmə ritm tutur. Yəni, «Yeddi oğul istərəm» filmi tamamən Kələntərin
bu gəraylısı
üstündə bərqərar
olur. Cəlala rəhmi gəlməyən
bu qoca «Nəsimi» filmində çöhrəsindən nur
tökülən ustad
Nəimi olacaq.
İsmayıl Osmanlı
1902-ci ildə Şəkidə
doğulub. On bir yaşından yetim qalmış İsmayıl
Osmanlı sırf teatr aktyoru olsa
da, kinoda daha çox məşhurlaşıb. Olmazın
əziyyətlərə qatlaşan,
təbiətən çox
şux və zarafatcıl adam olub. Hərçənd ki, teatr rolları
da yetərincə uğurlu idi. O, 1921-ci ildə teatr səhnəsinə çıxır.
Əvvəl o, Şəki
və Gəncə klublarının dram dərnəklərində
çalışır. 1928-ci ildən Tiflis Azərbaycan
Teatrının tamaşalarında
iştirak edir. 1929-cu ildən ömrünün
axırınadək Dövlət
Dram Teatrının aktyoru
kimi işləyir. Teatrda onun ən
yaxşı rolları
Əbdül («Solğun
çiçəklər», Cəfər Cabbarlı), Şəkərlinski («Kəndçi
qız», M.İbrahimov),
Surxay, Mirzə Qərənfil, Xəlil
(«Toy», «Xoşbəxtlər», «Əliqulu evlənir», S.Rəhman), Əmrah («Pəri cadu», Ə.Haqverdiyev), Məşədi
Oruc, Hacı Naib («Ölülər», «Dəli yğıncağı»,
Mirzə Cəlil) və b. idi. Bu tamaşaların sayını
davam etdirmək mümkündü. Elə
kinomuzda da İsmayıl Osmanlı az rollar oynamayıb.
“Bakı” kinostudiyası
1956-cı ildə Hüseyn
Seyidzadənin rejissorluğu
ilə «O olmasın, bu olsun» filmini
çəkir. Bu dəfə
də İsmayıl Osmanlı epizodik rolda çəkilir. O, qəliz və rüşvətxor müxbiri
- Rza bəyi oynayır. Onun yaratdığı Rza bəy obrazı o qədər mükəmməl
və ustalıqla yaradılmışdı ki,
sonrakı bütün
rza bəylər üçün qəlib-etalon
oldu. Bu Rza bəy öz əbləhliyində həm
də çox mənfəət güdən
bir abdaldır. Üzeyir Hacıbəyovun
qəhrəmanları içində
savadlı bir zata xüsusi «ehtiram» duyulur. Onun bütün jestləri, sözləri bütöv bir ömrün «partiturası»nı nişan verir. Xırda bir epizodda İsmayıl
Osmanlı qəhrəmanının
əvvəlki və sonrakı həyat xəttini cıza bilir.
Məhz bu üç obraz İsmayıl Osmanlını
kino epizodların ustadı edir. O, ekranda çox az görünsə də bütöv filmin stixiyasına təsir göstərə
bilir. O, öz qocalarına bütün sifətlər bağışlaya
bilər. Bütün
qəhrəmanlarda, hətta
ən səfehində
belə tapılmış
xarakter dəqiqliyi yox, bir ömrün
həyat təcrübəsi
hiss olunur.
İsmayıl Osmanlı
həmçinin «Azərbaycanfilm»in
istehsal etdiyi «Kəndlilər» (Daxili işlər naziri), «Bir məhəlləli iki oğlan» (Mahmud), «Bəxtiyar» (restoran xidmətçisi), «Həqiqi
dost» (Usta Şirəli),
«Yenilməz batalyon» (Yusif), «Mən ki, gözəl deyildim» (Şərif dayı), «26-lar» (Şahbazov),
«Ulduzlar sönmür»
(Hacı Zeynalabdin Tağıyev), «Tütək
səsi» (Poçtalyon)
filmlərində maraqlı,
baxımlı obrazlar yaradır.
O, 1974-cü ildə
yüksək fəxri
ad - SSRİ xalq artisti
adını alır.
1978-ci ilin iyunun 2-də
aktyor dünyasını
dəyişib.
Aprelin 24-ü İsmayıl
Osmanlının doğum
günüdü. Bu gün
qoca qəhrəmanın
yaşının üstünə
bir yaş da gəlir - 107 yaşlı qoca...…
Aytək
Mədəniyyət.- 2009.- 24 aprel.- S. 10.