Əbədiyaşar İçərişəhər...
Və burada çəkilmiş “Brilliant əl”in 40
yaşı...
İçərişəhərin
qədim Misir labirintlərini xatırladan dolanbac küçələri,
dalanları, döngələri, dəcəl uşaqlar kimi
bir-birinin belində evləri, nadir arxitektura üslübü və
nəhayət, bənzərsiz şərq koloriti təkcə
tarixçilərin, etnoqrafların, sənətşünasların,
rəssamların, turistlərin deyil, həm də
kinematoqrafçıların diqqətini daim cəlb edib. Bu cazibədar məkan
milli kinematoqrafçılarımızın
yaradıcılığında mühüm rol oynamış, burada neçə-neçə unudulmaz,
bu gün də böyük maraqla baxılan filmlər çəkilmişdir.
Fəxrlə xatırlanası digər bir məqam isə ondan ibarətdir ki, İçərişəhər
dünyanın nəhəng
kinostudiyaları ilə
bir sırada dayanan “Mosfilm” kimi tanınmış bir kino nəhənginin
də dönə-dönə
müraciət etdiyi məkanlardan biri olub. Təsadüfi deyil ki, adı
çəkilən kinostudiyanın
istehsalı olan “Amfibiya adam”, “Tehran- 43”,
“Brilliant əl”, “Dronqo”
və digər məşhur filmlərin ən yaddaqalan, ən maraqlı epizodları məhz paytaxt Bakıda, - İçərişəhərdə çəkilmişdir.
Bu ekran əsərlərinin
sırasında tanınmış
kinorejissor Leonid Qaydayın
çəkdiyi “Brilliant əl”
kinokomediyası xüsusi
yer tutur. Kinosevərlərə məlumdur
ki, komediya janrında çəkilmiş
bu filmin ən maraqlı və yaddaqalan epizodları məhz İçərişəhərdə, görkəmli aktyorlar Yuri
Nikulin, Andrey Mironov, Anatoli Papanov, Nonna Mordyukova, Svetlana Sveliçnaya
və digər tanınmış kinoktyorların
iştirakı ilə
çəkilmişdir.
Bu il, indiyədək
80 milyona yaxın tamaşaçının mühakiməsindən
keçmiş “Brilliant əl”
filminin ekranlara buraxılmasının 40-cı ili tamam olur.
Milli tariximizin şöhrət çələngi
sayılan İçərişəhərin
40 il bundan
əvvəlki görkəmini
bu gün də gözlərimiz qarşısında canlandıran
bu film, heç şübhəsiz ki, hər bir azərbaycanlı
üçün əzizdir.
Məlum olduğu kimi “Brilliant əl” yaşadığımız bu
günkü günlərdə
adiləşmiş bir
mövzudan,- qaçaqmalçıların həyatından
bəhs edir. Proloq və epiloqdan ibarət bu filmdə cərəyan edən hadisələrin mərkəzində
sovetlər zamanında
cənub şəhərlərindən
birində “yuva salmış” qaçaqmalçıların
həyatından və
təsadüf nəticəsində
bu fırıldaqçıların
toruna düşən
namuslu sovet vətəndaşı Semyon
Semyonoviç Qorbunkovun
başına gələn
macəralardan bəhs
olunur. “I əməliyyatı,
yaxud Şurikin yeni macəraları”, “Qafqaz əsiri”, İvan İvanoviç peşəsini dəyişir”,
“12 stul” və bu qəbildən olan digər kokinokomediyaların yaradıcısı
kimi tanıdığımız
kinorejissor Leonid Qaydayın
olduqca baxımlı,
son dərəcə sənətkarlıqla
lentə alınmış
“Brilliant əl” filminin
Bakıda - İçərişəhərdə
çəkilmiş epizodlarına
baxdıqca, 40 illik bir zaman fasiləsindən
bu günümüzə
işıq salan qüdrətli sənətin
və sənətkarların
unudulmaz simalarını
minnətdarlıq hissiylə
xatırlayırsan. Qırx
il əvvəl milli kino ustalarımızın
da yaxından köməkliyi və iştirakı ilə çəkilmiş “Brilliant əl”
filmi bu gün bizlərə həm də belə bir həqiqəti
xatırlatmaqdadır ki,
öz milli-tarixi sərvətlərini qoruyub
saxlamayan, ona yiyəlik edə bilməyən xalq mədəni xalq sayıla bilməz. Maraqlıdır ki. bu yaxınlarda YUNESKO İçərişəhəri mühafizə olunan dünya tarixi abidələri siyahısından
çıxarıb. Əlbəttə bu məsələyə münasibət heç də birmənalı deyildir, Bəzi mütəxəssislər bunu
müsbət hal kimi dəyərləndirərək
alqışlayırlar. Onların fikrincə, bu fakt İçərişəhərin
artıq təhlükəli
bir durumda olmadığının təsdiqidir.
lakin bu
fikirlə daban-dabana ziddiyyət təşkil edən mövqe sahibləri də az deyildir. Bu məsələdə kimin
haqlı, kimin haqsız olduğunu söyləməkdən uzaq
olsaq da, inanırıq ki, İçərişəhər kimi unikal tarixi
abidəmizi bundan 40 il, 400 il, 4000 il sonra da
gələcək nəsillər
yalnız kinoekranlarında
deyil, real həyatda, bu gün olduğu
kimi görüb fəxr edə biləcək.
Cəlal Tağıyev
Mədəniyyət.- 2009.- 7 avqust.- S. 4.