Nağıllardan gələn adam
Əli Tanrı ətəyində,
qəlbi yurduna, elinə bağlı, saflığı, səmimiyyəti,
sədaqəti və bir də rəngarəng rolları ilə
qəlblərdə yaşayan respublikanın əməkdar
artisti Ələkbər Hüseynov...
1961-ci ildə
Bakının köhnə məhəllələrinin birində
sadə bir ailədə oğlan uşağı dünyaya
göz açdı. Adını
«Ələkbər» qoydular. Aylar keçdi, illər
ötdü. Atası Adıgözəl kişinin halal
ocağında hər gün bir buğda boyu böyüdü,
boy atdı. Bir səhər uşaqlara qoşulub
bağçaya getdi. Tay-tuşlarından, həmyaşıdlarından
bəzi cəhətləri ilə fərqlənirdi, bir az dəcəlliyi,
bir az da şıltaqlığı vardı Ələkbərin.
6 yaşına çatdıqda məktəbə getdi və
ilk dəfə balaca aktyor kimi rola çəkildi. Elə o
gündən də səhnə, teatr adlı sonsuz bir
kainatın işığına düşdü. Sənət
aləminə olan maraq onu 1978-ci ildə Azərbaycan Dövlət
İncəsənət İnstitutunun «Dram və kino
aktyorluğu» fakültəsinə gətirdi. Zaman keçdi.
1982-ci ildə Ələkbər Hüseynov Azərbaycan
Dövlət İncəsənət İnstitutunun aktyorluq
fakültəsini bitirdi. Həmin ildən Ələkbərin həyatında
yeni səhifələr açıldı. Səhnə adlanan
sehrli bir dünya. Təyinatla Şəki
Dövlət Dram Teatrına yollandı. Bu teatrda müxtəlif
səpkili rollar oynadı. O, özünün hər bir rolu ilə
tamaşaçıların qəlbinə nüfuz edir,
onları həm güldürür, həm də
düşündürürdü. Elə buna görə də
yaradıcılığının ilk illərindən
başlayaraq klassik dramaturgiyamızın bir sıra gözəl
nümunələrində bənzərsiz obrazlar silsiləsi
yaratdı. Uğurlar, nailiyyətlər bir-birini əvəz elədi.
Aktyor sənəti üçün əsas meyar güclü
hiss və daxili cazibədir. Bundan başqa, Ələkbərdə
olan açıq tələffüz, gözəl səs, xarici
görünüş və daxili zənginlik də onun peşəkar
aktyor olacağına zəmanət verirdi. Onunla bərabər
sənətə gəlmiş yaşıdlarından fərqli
cəhəti daxili inamı və səmimiyyəti idi. Dərin
və mənalı gözlərində qəribə bir əfsun
vardı. Şən, həyatsevər, bahar suları tək
qaynayıb-coşan, eyni zamanda kövrək bir insan idi. Onunla hər
mövzunu bölüşə bilərdin, insanı başa
düşər, təsəlli olardı.
Deyirlər, istedadla
həvəs, zəhmət əkizdir. Ələkbərin
istedadı da olub, hədsiz həvəsi də, tükənməz
zəhməti də. Sonrakı illərdə sənət
ümmanının dərinliklərinə baş vurduqca, bu
sehrli aləmin səhifələrini vərəqlədikcə,
Ələkbər dünyasında yeni çalarlar
yaranırdı. Bəli, bunlar onun səhnəyə, teatra olan
sevgisini bir az da cilalayırdı. Hədsiz insanpərvərliyi,
təvazökarlığı, mehribanlığı,
büllur kimi saf və incə qəlbi ilə tez bir zamanda
tamaşaçı auditoriyası qazanmışdı.
İnsanlara sevgisində, uşaqlara məhəbbətində,
xalqına, onun mədəniyyətinə vurğunluqda və
təəssübkeşliyində nümunə idi Ələkbər.
O, öz sənəti, aktyor
manerası ilə seçilirdi. Yaradıcılığa olan
sonsuz marağı, teatra ürəkdən
bağlılığı, işinə ciddi yanaşması
rejissorların diqqətini cəlb etdi. Az vaxtda
bütün teatr kollektivi Ələkbər Hüseynov sənətinin
vurğunu oldu. Əksər aktyorlar kimi Ələkbər də
çox səmimi, uşaqla uşaq, böyüklə
böyük, təvazökar bir insandı. O, adətən
özü haqqında az danışar, lakin incəsənətdən,
teatrdan, xüsusilə kukla teatrından söhbət
düşəndə deyərdi: «Mən
çalışdığım teatrı çox sevirəm.
Bu, bəlkə də ona görədir ki,
uşaqlarımızın taleyi, tərbiyəsi, gələcəyi
məni daha çox düşündürür».
1988-ci ildə Ələkbər
Hüseynov A.Şaiq adına Azərbaycan Dövlət Kukla
Teatrında aktyorluğa başlayır. Bu teatrın səhnəsində ilk rolu
Ə.Haqverdiyevin «Pəri Cadu» pyesinin tamaşasında Qurban
obrazı olur. Daha sonra ona və rejissora böyük uğur gətirən
H.X.Andersenin «Bülbül» nağılında
Nağılçı və Çin imperatoru rollarını
oynayır. «Bülbül»dən sonra Ələkbər
Hüseynov N.Bədəlovun «Qara rəngin nağılı»
tamaşasında Aydın, R.Əlizadənin «Tıq-Tıq
xanım»ında Dirijor, Qoca və Müğənni,
A.Ostrovskinin «Qar qız» tamaşasında Lel rollarını
oynayır. O, teatrda təkcə aktyor, kukla sənətçisi
yox, həm də bir çox nağıl tamaşalarınun
quruluşçu rejissoru kimi tanınır, sevilirdi. Səhnələşdirdiyi «Səadət quşu»,
«Möcüzəli tamaşa» və «Cik-cik xanım» pyeslərini
Azərbaycan Dövlət Kukla Teatrının rus bölməsində
özü də tamaşaya hazırlamışdı.
«Keçəlin toyu» tamaşasındakı Keçəl rolu
ilə İstanbulda, «Bülbül» tamaşası ilə
İranda və Türkmənistanda
keçirilən beynəlxalq festivallardan mükafatla
qayıtmışdı. Dəfələrlə
özünün mono tamaşalarıyla dünyanın bir
çox ölkələrində - Turkiyədə, İranda,
Fransada, Belçikada, Hollandiyada, Almaniyada keçirilən Beynəlxalq
Kukla Teatrları festivallarının laureatı olmuşdu.
1993-cü il idi. Televiziyanın
«Uşaq Verilişləri» redaksiyasının əməkdaşları
uşaqlar üçün əyləncəli-musiqili bir
veriliş ərsəyə gətirdilər. Adını da «Hər
birimiz bir çiçək» qoydular. Ələkbərə
verilişin aparıcılığı həvalə edildi. Az
vaxtda bu veriliş balacaların sevimli Ələkbər əmiylə
görüş yerinə çevrildi. Uşaqların sevinci
yerə-göyə sığmırdı. Televiziyada Ələkbərin
ilk qədəmləri sayalı oldu. El-el, oba-oba gəzdi.
Sehrli nağıl tamaşaları, məzəli oyunları, əhvalatları,
bir-birindən gözəl mahnı sovqatları ilə körpə
fidanların qonağı oldu. Həmin vaxtdan Ələkbər
Hüseynov nəinki respublikamızda, dünyanın bir
çox ölkələrində «Ələkbər əmi»
kimi tanındı, məşhurlaşdı. Hamı onu bu adla
çağırırdı. Şirin-şəkər
balaların qəlbinə yol tapan Ələkbər Hüseynov
bu barədə həmişə belə deyərdi:
«Küçədə gedəndə uşaqlar məni «Ələkbər
əmi, Ələkbər əmi» - deyə səsləyəndə,
mən bu sözlərdən fərəhlənir, qürur
hissi duyuram».
Ə.Hüseynov «Sərçənin
aqibəti» tamaşasına görə 1993-cü ildə
«Humay» mükafatına, 2002-ci ildə isə Azərbaycan Teatr
Xadimləri İttifaqının «Qızıl Dərviş»
Mükafatına layiq görülür. 2000-ci ildə
xalqımızın ümummilli lideri Heydər Əliyevin Sərəncamı
ilə Ələkbər Hüseynova respublikanın «Əməkdar
artisti» fəxri adı verilir. 2006-cı ildə isə Ələkbər
Hüseynov Dövlət Kukla Teatrının baş rejissoru vəzifəsinə
təyin olunur.
«Cırtdan»
jurnalının Polşanın Azərbaycandakı səfirliyilə
birgə uşaqlar arasında apardığı sorğu nəticəsində
məlum olub ki, onların ən çox sevdikləri
böyük adam məhz «Ələkbər əmi»dir. Beləliklə,
balaca tamaşaçıların səsləri sayəsində
uşaqlar qarşısındakı xidmətlərinə
görə Ə.Hüseynova 2007-ci ildə «Beynəlxalq təbəssüm
ordeni» təqdim edilir.
Aktyorun sonuncu ad
günü rejissoru olduğu, şirin-şəkər balalar
üçün hazırladığı «Kral» mono
tamaşasıyla eyni vaxta düşmüşdü. Həmin gün ağ geyimli
yubilyarın şərəfinə şamlar
yandırıldı, nurlu səhər rəmzi kimi. Hər təbrik,
hər teleqram, adına deyilən xoş sözlər
teatrın salnaməsinə yazılan bir tarixə
çevrildi. Düşünürdülər ki, hələ
bundan sonra çox şey dəyişəcək, Ələkbər
Hüseynovun səsi-sorağı daha uzaq-uzaq ellərdən gələcək.
Dəyişilməyən yalnız bir şey olacaq, o da Ələkbərin
bitib-tükənməyən qələbə sevincləri...
Təəssüf
ki, belə olmadı. Çox təəssüf ki,
yaradıcılığının qaynayıb coşan bir
vaxtında, həyat eşqinin kükrədiyi məqamda tale bu
istedadlı aktyorla amansız bir oyun oynadı. Qəddar əcəl
kövrək, incə bir qəlbin çağlayan
arzularını soldurdu. Vaxtsız ölüm bahar sularıtək
qaynayıb coşan belə bir insanı yarıyolda qoydu.
Ömrünün çiçəklənən
çağında bu gözəl aktyorun yarımçıq
qalmış arzu və istəkləri bir göz
qırpımında yaratdığı nağılların
sonluğu kimi bitdi, tükəndi. Dişindən cərrahiyyə
əməliyyatı keçirən zaman hepatit virusuna yoluxan Ələkbər
Hüseynov 3 il qaraciyər serrozu xəstəliyindən əziyyət
çəkir və müxtəlif ölkələrdə
müalicə olunur. Lakin, heç bir həkim onun
yaşayacağına zəmanət vermir. Qaraciyər serrozu
diaqnozu ilə ağır vəziyyətdə Qarayev adına
İnfeksion Xəstəlikləri İnstitutunun reanimasiya
şöbəsinə yerləşdirilir. 20 gün burada koma vəziyyətində
qaldıqdan sonra iyulun 31-də ağır halda evinə
qaytarılır. Abdulla Şaiq adına Azərbaycan Dövlət
Kukla Teatrının baş rejissoru Ələkbər
Hüseynov 2007-ci il avqustun 2-də 46 yaşında
dünyasını dəyişir.
Qəribədir, insan bu
dünyanı, yaxınlarını, sevdiklərini əbədi
tərk edib gedir və bir də geri qayıtmır. Sanki heç yoxmuş, heç
doğulmayıbmış, yaşamayıbmış. Sanki
dost-tanışları, qohum-qardaşı əyləndirən,
şadlandıran heç bu insan deyilmiş... Elə bil ki, bu
adamların, bu izdihamın arasında qalmaq onu
darıxdırırmış. O, öz dünyasına, əbədiyyətə
qovuşmaq üçün darıxırmış.
Bəli, bu bir aktyor ömrü idi. Min bir rəngli, min bir
çalarlı aktyor ömrü... Başdan-başa sarı
simlərə köklənmiş, duyğuları, kövrəkliyi
ilə seçilən aktyor Ələkbər Hüseynov
dünyası...
Naidə Nəcəfova
Mədəniyyət.- 2009.- 12 avqust.- S. 6.