Gül bağçaların
Söylü xanımı
Ad gününə gecikmiş yazı
Azərbaycan kinosunda Söylü («Bəxt üzüyü») qədər dolğun qadın tipi tək-təkdir.
Bu, kino tariximizdə sanki bir məqamdır və o məqamı
aktrisa Afaq Bəşirqızı duyub,
tutub, hiss edib, canlandırıb. Bu, zəmanənin, mühitin
hansısa bir məqamında ortaya çıxan, amma tək-tək olmayan, çoxluq təşkil edən qadınlarımızın ümumi
prototipi, zirvə nöqtəsidir ki, koloritinə, canındakı
şuxluğa görə
Afaq Bəşirqızına
borcludur. İllərlə,
bəlkə əsrlərlə
ehkamlaşmış, kütləviliyi
ilə təsdiqlənmiş mövqe-davranış stereotipinin,
dəyərlər, qanunlar,
sözsüz həqiqətlər
toplusunun - yəni mentalitet deyilənin bu qadınlara ötürülən töküntüsünün
ən unikal və təbii ifadəsinə görə
Söylü bu qadınların zirvədə
duran nümayəndəsidi
- qeyrət namusu ilə,
ancaq oğlan doğmağı ilə, üstündəki ağır
dualarla, ərinə ştamp, kor-koranə, qorxuqarışıq
və alternativ tanımadığına görə
ömürlük məhəbbəti
ilə, nəhayət
bütün gövdəsi
ilə... Əlbəttə,
«Bala-başa bəla»nın personajlarından biri olan Suğra
bəxti gətirmədiyi
üçün bunlardan
geri qala bilər. Namus-qeyrəti özünə
sipər etsə də, ərə getməmiş, qamçı
hörükləri ilə,
yerişi, danışığı
ilə bu kəsik ərköyün
qız da, «Evləri köndələn
yar»da avtomat
telefonla çənə
vurub az qala bütün nəsli, qohum-əqrəbanı soruşan
telli-şallı qadın da Söylünün şəhərin
mərkəzinə gəlib
çıxmış əkiz
tayıdır. Afaq xanım
bir tək Söylü ilə onları tanıdı və tanıtdırdı.
Məhz ona görə onun yaradıcılığında ən,ən,ən dolğun, real obraz Söylüdü.
Əlbəttə, falçı
Zəhra da tamam başqası deyil - o, dar
düşüncə sahəsi
olan qadınların bir az daha
dünyagörüşlüsü,
bir az daha
şəhərlisi və
işgüzarıdı...
Yazının bu yerində
aktrisanın bir qəhrəmanı da ötkəm yerişi ilə gəlib, qamçısını qaldırıb
haqqını tələb
edir. Əlbəttə, bu da «Yarımştat» teletamaşasındakı
heyvan təlimçisi,
sirk işçisi, çox güman ki, ya rus,
ya tatar, ya osetin, ya
da qeyri bir millətin nümayəndəsi olan Aykadır.
Bu, onun aktrisa
təbiətinin bələd
olmadığımız bir
sahəsidir ki, sonralar bu personajı
müxtəlif variantlarda
özünün çəkdiyi
komediyalarla xırdalayıb
azaldacaq. Aykasa unikal və unikal dəqiqliklə tapılmış
personajdı. Afaq Bəşirqızı bu teletamaşada («Yarımştat»),
epizodda uzun sürməyən çıxışı
ilə personajının
bütün bioqrafiyasını
tamaşaçılara oxuda
bilir. Busa hər aktyorun bacaracağı iş deyil. Çünki hələ obrazını
tamaşaçıya tanıtdırmaq
çoxuna müyəssər
olmur, qaldı ki, yalın ifa ilə onun
keçmişini də
nişan vermək...
Avqustun ortalarında
Afaq Bəşirqızı
ad gününü qeyd etdi. Telekanallarda
yeni müsahibəsi və köhnə filmləri («Bəxt üzüyü») nümayiş
olundu. Bizsə gecikmiş bir yazıyla - hərçənd
bu filmlər, obrazlar köhnələn,
gecikən deyil, yəni balığı nə vaxt tutsan
təzədir - onun qəhrəmanlarını xatırlatdıq.
Yüz yaşasınlar!
Aliyə
Mədəniyyət.- 2009.- 28 avqust.- S. 3.