Batika qədim Azərbaycan sənət növüdür
Tatyana Ağababayeva
Malaziya təəssüratlarını
bölüşdü
Rəssam ailəsində dünyaya göz açan Tatyana Ağababayeva Əzim Əzimzadə adına Rəssamlıq Məktəbini
və Sankt-Peterburq Bədii Sənaye Akademiyasının tekstil şöbəsini bitirib. Əsas məşğuliyyəti
batikadır, akademiyada
təhsil alan zaman ilk dəfə
olaraq batika sənətini xalq yaradıcılığı nümunəsi
kimi deyil, peşəkar səviyyədə
öyrənib. Atası
Odtəkin Ağababayev
Azərbaycanın əməkdar
rəssamıdır. Anası
Valentina Ağababayeva da rəssamdır.
Qədim tarixə malik Azərbaycan torpağı
həmişə zəngin
mədəniyyət nümunələri
ilə diqqəti cəlb edib. Əksər
sənət növlərinin
vətəni məhz Azərbaycan olub. Beynəlxalq arenalarda keçirilən tədbirlərdə
biz zaman-zaman bunun şahidi olmuşuq. Dekabr ayının 11-dən 13-nə qədər
Malaziyada keçirilən
Batika üzrə Beynəlxalq Qurultayda Azərbaycanı təmsil
edən Tatyana Ağababayeva bu müsəlman ölkəsində
öyrəndiklərindən heyrətə gəlib.
Dediyinə görə, batika qədim Azərbaycan sənət növü olub, kəlağayı mənasını verir. “Keçmişdə
qəliblər vasitəsilə
hazırlanan bu sənət növü bu günümüzə qədər gəlib çatıb. Dekabr ayının 11-dən 13-nə qədər
Malaziyada keçirilən
Batika üzrə Beynəlxalq Qurultayda Azərbaycanı təmsil
etdim. Orada batikanın çox qədim sənət növü olduğunu görəndə heyrətə
gəldim. Demək olar ki, bizim
kəlağayılar da
eyni dövrdə yaranıb. Batikalar üzərindəki naxışlar
metal və ağac üzərində
oyulmuş qəliblər
vasitəsilə vurulur.
İndoneziya və Malaziya batikanın vətəni hesab olunur. Bu naxışlar
o qədər ustalıqla hazırlanır
ki, ilk baxışdan
bunun əl işi, yaxud qəlib forması olduğunu ayırd etmək çətin olur».
Müsahibimiz deyir ki, Azərbaycanda
kəlağayıların istehsalı
Rəna İbrahimbəyova
və Cəlil Tariverdiyevin səyi ilə yenidən bərpa edilib. Bir
neçə il əvvəl onlar Basqalda rəssamlar üçün simpozium təşkil ediblər. Təşkilatçıların və sponsorların ciddi səyi nəticəsində bu qədim sənət növü özünün
yeni istehsal dövrünə başlayıb:
«Simpoziumda iştirak edən rəssamlar özlərinin yeni naxış formalarını
nümayiş etdirdilər.
Burada təqdim etdiyim naxış ornamentlərimi və Basqalda istehsal olunan kəlağayılardan
haqqında danışdığımız
qurultaya gedərkən
aparmışdım. Bu qurultayın
məqsədi iştirakçıların
öz ölkəsində
batika sənətinin inkişafı və sənət nümunələrini
nümayiş etdirməsi
idi. 23 ölkədən
iştirak edən nümayəndələr öz
mühazirələrində batikada istifadə edilən rənglərdə
təbii boyalara üstünlük verilməsini
vurğulayırdı. Ən
maraqlısı o idi ki, Basqalda
yalnız təbii boyalardan istifadə olunur».
T.Ağababayevanın dedyinə
görə, Azərbaycandan
apardığı sənət
nümunələrini görəndə
tədbir iştirakçıları
heyrətə gəlib:
«Eynilə Malaziyada olan bu sənət
növünün Azərbaycanda
çox qədim tarixə malik olması hamının təəccübünə səbəb
oldu. Çünki onlar elə
hesab edirdilər ki, batikanın vətəni yalınız
Malaziyadır».
Rəssam xanım öz mühazirəsində eyni
zamanda müasir Azərbaycan rəssamlarının
yaradıcılığına da yer ayırıb. Rəssamlarımızın
işləri tədbirdə
slaydlarla nümayiş
etdirilib. Bu, qurultay iştirakçılarının
diqqətini cəlb edib: «Qeyd edim
ki, qurultay çox yüksək səviyyədə keçdi.
Ölkənin kraliçası
və prezidentin xanımı da burada iştirak edirdilər. Malaziya müsəlman ölkəsi
olduğundan bu üç gün ərzində özümü
Azərbaycanda olduğu
kimi hiss etdim. Hər addımda eşitdiyim «salaməleyküm» kəlməsi
mənə çox doğma idi. Qurultay planlı şəkildə təşkil
edilmişdi. 24 mərtəbəli
nəhəng hoteldə
böyük sərgi salonunda müxtəlif batika nümunələri iştirakçılara təqdim
olunmuşdu. Qurultaya əsasən Malaziyaya yaxın ölkələrin
nümayəndələri dəvət
almışdı. Burada
İndoneziya, Şri-Lanka,
Sinqapur, Hindistan, Avstraliya, İngiltərə,
ABŞ, Çin, Yaponiyadan
gələn rəssamlar
öz əsərlərini
nümayiş etdirirdilər».
Söhbətimizin sonunda T.Ağababayeva 2009-cu ilin onun üçün uğurlu olduğunu dedi. Belə ki, ilin əvvəlində
Muzey Mərkəzində
sərgisi keçirilib:
«Burada təkcə batika deyil, qrafika
və rəsm işlərimi də nümayiş etdirdim. Bu yaxınlarda Muzey Mərkəzinin rəhbərliyi və Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyinin təşəbbüsü ilə
mərkəzin saytı
açılıb. Bu,
biz rəssamların işlərinin reklamı üçün böyük
əhəmiyyət kəsb
edir».
Fəxriyyə ABDULLAYEVA
Mədəniyət.- 2009.- 23 dekabr.- S. 13.