Tolerant tamaşaçı
Artıq yetər!
Şou-biznes kütləvi
mədəniyyətdir. Kütləvi
mədəniyyət isə
antimədəniyyətdir. Bəzi
nəzəriyyəçilər bu fikirdədir.
Bu gün Azərbaycanda
şou-biznes adı altında bizə sırıdılan bu nəsnələr
isə insanlarımıza zövqsüzlük aşılamaqla
kifayətlənmir. Bu nəsnə həmçinin
bizi, mədəniyyətimizi
xaricdə də təmsil etməyə can atır və
çox vaxt buna nail olur.
Azərbaycanda gözümüzün
önündə baş
verən bu mədəniyyətsizlik gündən-günə çiçəklənir,
qol-budaq atır. Bir-iki telekanal istisna olmaqla, hansı telekanalı açırsan, şou-biznes
aləmindən söhbət
gedir. Bu isə tamaşaçılar
arasında ciddi mədəniyyət nümunələrinin
unudulmasına gətirib
çıxarır. Ucuz
kliplər, bayağı
musiqilər, mahnıların
şit və çeynənmiş mətnləri,
kommersiya kinosu adı altında tamaşaçılara sırınan
axmaq şouların əlindən adam televiziyaya baxmaq istəmir. Həm də gördükləri
işin mənasızlığını
anlamadan "böyük-böyük"
danışırlar da
(ifadəmə görə
üzr istəyirəm).
Vaxtilə "Adam ol" filminin (bilmirəm, ona film deməkdə nə dərəcədə
haqlıyam) reklam çarxında "Azərbaycanda
ilk musiqili-komediya"
ifadəsini işlətməklə
yaradıcı heyətini
nə demək istədiyini anlamaq çətindir. Məgər
Azərbaycanda "Arşın
mal alan", "O olmasın, bu olsun", "Qayınana",
"Sonuncu məhəbbət"
və b. filmlər öldümü,
meydan "Adam ol"a qaldı?!
Bu cür kommersiya filmləri tamaşaçıların film
haqqında təsəvvürlərini
alt-üst edir. Öz aramızdır, ya bu film
dediklərinə başqa
ad tapsınlar, ya da oturub
ağıllı-başlı
film çəksinlər...
Artıq Azərbaycan tamaşaçısı əsl
kino sənətinin deyil, məhz bu tipli qondarma
filmlərin sifarişçisinə
çevrilib. Məgər
Azərbaycan tamaşaçısı
bu qədər aşağı səviyyəyə
enib, yoxsa onun zövqünün korlanması hesabına para qazanmaqda maraqlı olanlar var?! Vəziyyət o həddə çatıb ki, bəzi kino adamları da iş-gücünü atıb
bu tipli filmlər çəkməyə
məcbur olurlar... Bu sahənin inkişafında xüsusi
rolu olan "Məhəllə" filmini
misal çəkmək
kifayətdir.
Bəla
burasındadır ki, hamı görür və eyni zamanda da
susqunluq nümayiş etdirir. Teleməkanda
yerli klipləri təhlil və tənqid edən yeganə "Tanıdım"
verilişi idi ki, o da
öz mövqeyini sətiraltı olaraq meydana qoyurdu. Təəssüf ki, bu verilişə mütəxəssislər çağırılmırdı.
Mahnı mətnlərini
analiz etmək üçün bu proqrama Vüqar Əhməd təşrif buyururdu (Elə o səbəbdən də bu proyekt
çox çəkmədi).
Müğənnilərin peşəkarlığı,
ifa tərzi bir yana, oxuduqları
mətnlərin bayağılığı
adamın ətini tökür.
Axı niyə biz
gözümüz görə-görə aldanmalı, mədəniyyətsizliyi
mədəniyyət, şounu film, səviyyəsiz
şou-biznesi sənət kimi qəbul etməliyik. Sizə elə
gəlmirmi ki, biz həddən artıq tolerantlıq və
dözümlülük nümayiş etdiririk?!
Nədənsə tarixin
bəzi dönəmlərində əsl sənət zirzəmilərdə,
qaranlıqda yaşamağa məhkum olub. Amma
sonda mütləq bir alatoranlıq var!
İntiqam.
Mədəniyyət.- 2009.- 11 fevral.- S. 14.